Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@22:37:04 GMT

گرمخانه ملایر؛ سرپناهی امن برای افراد بی‌خانمان

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۰۷۶۶۱

گرمخانه ملایر؛ سرپناهی امن برای افراد بی‌خانمان

ایسنا/همدان شهردار ملایر از آغاز فعالیت گرمخانه شهرداری خبر داد و گفت: این مکان، سرپناهی است که افراد بی خانمان در شب های سرد اواخر پاییز و زمستان و اوایل بهار برای در امان ماندن از سرما به این محل پناه می آورند.

حسین بابایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: چند سالیست که شهرداری مکانی را در جوار بوستان معلم برای در امان ماندن افراد بی خانمان و کارتن خواب تدارک دیده تا سرپناهی گرم و راحت برای این افراد باشد، این مکان با توجه به شیوع بیماری کرونا نیازمند رعایت کامل پرتکل های بهداشتی است که باید رعایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی بیان کرد: از سال ۹۶ تاکنون شهرداری ساختمانی را با وسعت بیش از ۲۲۰ مترمربع بنا، برای گرمخانه و حفظ جان شهروندانی که جایی برای اسکان و شب گذرانی در شب های فصول سرد سال را ندارند، درنظر گرفته و در این مکان امکاناتی مانند سرویس بهداشتی، حمام، تختخواب، وسایل بهداشتی و شوینده، البسه، تلوزیون، یک وعده غذای گرم و ... تدارک دیده شده است.

بابایی افزود: این ساختمان همزمان با آغاز فصل سرما برای شب گذرانی بیش از ۴۰ نفر آماده شده است و با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر غذای مورد نیاز این افراد در یک وعده شام تأمین می شود.

شهردار ملایر از اجرای برنامه مدون و منظم برای اسکان در گرمخانه خبر داد و گفت: افراد بی خانمان بدون هیچ محدودیتی بعد از تاریک شدن هوا به گرمخانه مراجعه کرده و بعد از پذیرش توسط متصدی گرمخانه، استحمام کرده و لوازم همراه را در کمدهای شخصی موجود در گرمخانه قرار داده و لباس های روزانه خود را تعویض و البسه مخصوص گرمخانه را به تن می کنند.

مسئولان و خیرین پای کار باشند

وی با تقدیر از برخی دستگاه ها و ادارات شهرستان که در قبال وظایف محول شده به آنها پیرامون گرمخانه شهرداری همکاری و مساعدت کرده اند، گفت: با توجه به جلسات برگزار شده در زمینه گرمخانه و تعیین وظایف مقرر شده برخی از دستگاه های اجرایی در قبال این افراد، شایسته است این دستگاه ها احساس وظیفه کرده و به تعهداتشان عمل کنند و در این زمینه همکاری و هماهنگی بیشتری با شهرداری داشته باشند.

این مقام مسئول از شبکه بهداشت و درمان درخواست کرد که با توجه به شیوع ویروس کرونا اقدامات لازم در زمینه تب سنجی، سطح اکسیژن خون و تست کرونا را برای افراد مشکوک فراهم کرده و بازدیدهای دوره ای را انجام دهند.

بابایی که بعد از برگزاری جلسات آموزشی «بازگشت به زندگی» در سال قبل و گفت‌وگو با تک تک افراد حاضر در گرمخانه به ویژه افراد معتاد، خواستار تقویت اراده ترک موادمخدر توسط این افراد شده بود، گفت: ما آمادگی داریم مقدمات ترک اعتیاد آنها را فراهم کرده و بعد از پاک شدن از اعتیاد، زمینه بازگشت به آغوش خانواده شان را فراهم کنیم.

شهردار ملایر با تقدیر از کمک های خیّرین خاطرنشان کرد: مقرر شد امسال حساب مشترکی با حضور چندین اداره متولی تشکیل شود تا خیرین بتوانند کمک های نقدی خود را به آن واریز کنند تا صرف هزینه های گرمخانه شود و خیرینی که تمایل به اهدای کالا برای گرمخانه دارند، می توانند در ساعات اداری کمک های خود را تحویل روابط عمومی شهرداری واقع در خیابان شهدا دهند.

بابایی اقلام مصرفی مورد نیاز گرمخانه را لوازم شوینده، شامپو، صابون، لیف و حوله حمام، قند، چایی، لباس زیر مردانه و زیرپوش، شلوار گرمکن و کفش عنوان و بیان کرد: در ادامه مسیر خدمت رسانی به افراد بی خانمان و کارتن خواب شهر خواستار نگاه ویژه مسئولان و شهروندان به گرمخانه شهرداری هستیم و امیدواریم با همکاری و مساعدت مسئولان و خیّرین چراغ گرمخانه تا پایان اردیبهشت ماه سال بعد روشن بماند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها گرمخانه شهرداري افراد بی خانمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۷۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی ۷۵ درصدی گنبد یخدان میرفتاح ملایر

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: روند بازسازی یخدان میرفتاح ادامه دارد و پارسال از محل اعتبار سفر ریاست جمهوری و استانی در حدود دو میلیارد تومان تأمین اعتبار شد به طوری‌که گنبد یخدان حدود ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ابراهیم جلیلی با اشاره به اینکه حصار یخدان میرفتاح هم حدود ۶۰ درصد بازسازی شده است، افزود: امسال هم از محل اعتبار سفر ریاست جمهوری و اعتبارات استانی تأمین اعتبار لازم صورت گرفته است و در صورت تخصیص و ابلاغ اعتبار، در تلاش هستیم نوروز سال آینده به بهره‌برداری برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی رقم می‌خورد
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • افزایش شمار پناهجویان بی‌خانمان در انگلیس
  • برگزاری روزهای تدبر قرآنی در ملایر
  • مسابقات قهرمانی بوکس کشور در ملایر
  • از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید
  • جشن تکلیف هزار و ۶۳۰ فرشته زمینی در ملایر
  • بازسازی ۷۵ درصدی گنبد یخدان میرفتاح ملایر
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران