Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رسولیان روز سه‌شنبه در نشست کارگروه ساماندهی مبادلات مرزی استان در محل استانداری اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین بخش‌ها برای توسعه صادرات کالا از خراسان رضوی، رسیدگی به وضعیت مرز دوغارون، تسهیل تردد کامیون‌های صادراتی و ارتقای سطح کیفی خدمات دستگاه‌های متولی در مرز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: از سوی دیگر برای حل مشکلات مرز دوغارون، زمینه برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی با حضور مسوولان افغانستان فراهم شده است تا برای این موضوع بحث و تبادل نظر لازم انجام گیرد.

وی گفت: دوغارون مرزی نیست که بتوان براحتی از حجم تردد کامیون‌های صادراتی و ترانزیتی در آن کاست لذا چاره‌ای جز شبانه روزی کردن ارایه خدمات در این مرز را نداریم.

رسولیان با تاکید بر ایجاد مشوق‌هایی برای افرایش راندمان کاری کارمندان و تعداد نیروهای انسانی دستگاه‌های متولی مستقر در مرز، افزود: کارکنان بخش صدور گذرنامه بیشترین فشار کاری را در مرز متحمل می‌شوند و نحوه فعالیت کارکنان در این بخش می‌تواند صف متقاضیان در مرز را افزایش یا کاهش دهد لذا به هر طریق ممکن باید تعداد کارمندان گذرنامه را افزایش داد و خدمات‌رسانی آنان را در دو شیفت ساماندهی کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در صورت دو شیفته شدن فعالیت کارکنان مرزبانی و اداره گذرنامه در مرز، باید کارکنان گمرک نیز به صورت دو شیفت فعالیت داشته باشند که تحقق این مهم نیازمند جذب نیروی انسانی جدید در این بخش است و باید هر چه سریعتر در این زمینه اقدام شود.

وی با اشاره به کمبود باسکول و ضعف اینترنت در آن سوی مرز دوغارون عنوان کرد: باید ساماندهی دو بخش مزبور به عنوان یک مطالبه جدی از سوی ایران به دولت افغانستان اعلام شود زیرا با افزایش ساعات کاری در مرز، نبود باسکول و اینترنت مطلوب در گمرک اسلام قلعه مشکلات دوغارون را بیشتر خواهد کرد.

رسولیان درباره اجرای طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی دوغارون اظهار کرد: در صورتی که سازمان مسئول در موعد مقرر نتواند طرح جامع را مصوب و زمینه سرمایه‌گذاری را فراهم کند مجبور به اتخاذ تدابیر دیگری خواهیم بود.

معاون استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: بنا به تاکید استاندار همه مصوبات نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی لازم الاجرا است، این شورا قانونی است و ساعات نشست‌های آن باید مرتب و مشخص باشد.

انتهای پیام/70066

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون استاندار خراسان رضوی مرز دوغارون صادرات مرز دوغارون خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۸۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی کاهش دما در خراسان رضوی/آسمان ابری خواهد بود

به گزارش قدس خراسان، سارا حکمی اظهار کرد: از عصر روز یکشنبه هفته جاری با افزایش حجم ابر در آسمان خراسان رضوی، به تدریج شاهد کاهش نسبی دما خواهیم بود و دمای شبانه در برخی از مناطق سردسیر نزدیک به صفر درجه خواهد شد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: بارش باران نیز از اواسط هفته جاری بیشتر نقاط را فرا می‌گیرد که با توجه به سرد بودن هوا، احتمال بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی دور از انتظار نخواهد بود.

وی گفت: بارش ها اواخر هفته جاری به اوج خواهد رسید که اطلاعات تکمیلی آن در زمان مقرر اعلام خواهد شد.

حکمی تصریح کرد: طی شبانه روز گذشته، فریمان با سه و سرخس با ۲۶ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های استان بوده‌اند و طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۰ تا ۱۸ درجه را به ثبت رسانده است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: دمای کنونی مشهد ۱۹ درجه سانتیگراد است که طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی امروز بین هشت تا ۲۱ درجه در نوسان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • پیش بینی کاهش دما در خراسان رضوی/آسمان ابری خواهد بود
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون
  • دستور لازم برای رفع مشکلات آزاد راه پیامبر اعظم(ص) داده شده است
  • کشف حدود 25 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی