Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@16:15:11 GMT

سقف سود بین بانکی 20درصد شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۰۸۳۹۳

سقف سود بین بانکی 20درصد شد

خبرگزاری آریا - رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانک‌ها توافق کرده‌اند با توجه به شرایط برخی از بانک های ناتراز، نرخ سود بین بانکی را حداکثر 20 درصد تعیین و عملیاتی کنند.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانک‌ها توافق کرده‌اند با توجه به شرایط برخی از بانک های ناتراز، نرخ سود بین بانکی را حداکثر 20 درصد تعیین و عملیاتی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی اینستاگرامی در صفحه شخصی خود نوشت: به منظور تقویت بازار سرمایه و نیز ارتقای نقش بانکها در اطمینان بخشی به فعالیت سرمایه‌گذاران در آن بازار، موارد زیر را به عنوان نظر بانک مرکزی در جلسه عصر دیروز شورای عالی بورس اعلام و تأکید کردند.
وجود و گسترش فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری فعال در بازار سرمایه فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاران است. ضمن توصیه به افزایش ظرفیت سرمایه‌گذاری در این گونه صندوق‌ها بانک مرکزی نیز برای کمک به تحقق این موضوع در خصوص صندوق‌هایی که بانکها مدیریت صندوق را به عهده دارند افزایش سقف صندوق‌های با درآمد ثابت را تا مبلغ 30 هزار میلیارد تومان بلامانع می‌داند.
همچنین بانک مرکزی تأسیس صندوق‌های جدید سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت توسط بانکها را بلامانع می‌داند. برای شرکت‌های تأمین سرمایه متعلق به بانکها که متقاضی افزایش سرمایه هستند تمهیدات لازم برقرار خواهد شد و از تسهیلات فوق نیز برخوردار خواهند بود.
با توجه به نرخ سیاستی اعلام شده بانک مرکزی نسبت به این نرخ در بازار بین بانکی پایبند و برنامه‌ریزی لازم در همین رابطه انجام داده است. بانکها نیز توافق کرده‌اند با توجه به شرایط برخی بانکهای ناتراز، نرخ سود بین بانکی را حداکثر 20 درصد تعیین و عملیاتی کنند.
عدم رعایت نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار به هیچ‌وجه مجاز نیست لذا بانکها ملزم به رعایت نرخ‌های مصوب سود سپرده‌ها هستند. بازرسان حوزه نظارت بانک مرکزی تخلفات گزارش شده در بانکها را از روز شنبه شروع به رصد کرده‌اند و برای اعمال قانون گزارش خواهند داد.
منبع: ایسنا

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سود بین بانکی بانک مرکزی صندوق ها نرخ سود بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۸۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه سود 33 درصدی بانکی دریافت کنیم؟

سبد درآمد ثابت با امکان سرمایه‌گذاری همزمان در چند بانک و خرید اوراق مرابحه دولتی، می‌تواند سالانه تا 33 درصد سود یا بازدهی کسب کند.

سبد درآمد ثابت نوعی سبدگردانی اختصاصی تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار است که با تشکیل سبدی از کم‌ریسک‌ترین دارایی‌ها مانند سپرده‌ بانکی، صندوق درآمد ثابت، اوراق دولتی(اخزا)، و درصد کمی طلا و سهام(در شرایط صعودی)، سود یا بازدهی بالاتری از سپرده بانکی و حتی صندوق درآمد ثابت کسب می‌کند.

در حال حاضر مجموعه ترنج که 230 هزار میلیارد ریال دارایی تحت مدیریت دارد، خدمت سبد درآمد ثابت را تحت نظارت سازمان بورس ارائه می‌دهد. بازدهی سبد درآمد ثابت ترنج حدودا ۳۳ درصد می‌باشد، که این میزان بسته به ریسک‌پذیری مشتریان تغییر می‌کند. برای مشاوره رایگان با شماره‌ ۰۲۱۷۹۳۲۶ و یا از طریق لینک «سبدگردانی» اقدام کنید.

مراحل ریسک سنجی و تشکیل سبد درآمد ثابت 

ترنج طی فرآیندی میزان ریسک و انتظار بازدهی سرمایه‌گذار را تعیین می‌کند و سپس با تعیین مدیر سبد اختصاصی، دارایی وی را با نام و تحت تملک خود او و نظارت سازمان بورس سرمایه‌گذاری می‌کند؛ مراحل تشکیل سبد درآمد ثابت:

مشاوره و تعیین اهداف سرمایه‌گذاری ریسک‌ سنجی سرمایه‌گذار انعقاد قرارداد سبدگردانی دریافت کد سبد اختصاصی از سازمان بورس تخصیص استراتژیک دارایی‌ها دریافت اعتبار در صورت صلاحدید مدیر پورتفوی از کارگزاری

دریافت اعتبار و افزایش سرمایه اولیه

در سبدگردانی اختصاصی امکان دریافت اعتبار نیز وجود دارد؛ برای مثال افراد با آورده ۲۰ میلیارد تومان بسته به ریسک خود می‌توانند درصدی اعتبار دریافت کنند. برای نمونه اگر سرمایه‌گذار ۳۰ درصد اعتبار دریافت کند با سرمایه‌ اولیه ۲۶ میلیارد تومان سبد اختصاصی خود را تشکیل می‌دهد.

برای دریافت مشاوره رایگان صفحه «سبدگردانی اختصاصی ترنج» را باز کنید و یا با‌شماره تلفن ۰۲۱۷۹۳۲۶  تماس بگیرید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • چگونه سود 33 درصدی بانکی دریافت کنیم؟
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • برات الکترونیکی رونمایی شد | جزئیات و اعلام آمادگی دو بانک برای استفاده از برات الکترونیکی
  • ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد به بانک‌ها
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟
  • سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی