Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاخص بورس در جریان معاملات امروز با بیش از 23 هزار واحد رشد در ارتفاع یک میلیون و 296 هزار واحد قرار گرفت و ارزش معاملات تالار شیشه‌ای به بیش از 19 هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  بازار سرمایه چهارمین روز هفته هم سبزپوش ماند. شاخص بورس در جریان معاملات امروز حتی از ارتفاع یک‌میلیون و 300 هزار واحد هم صعود کرد اما  با افزایش عرضه‌ها از رشد آن کاسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سهام با 23 هزار و 110 واحد افزایش در ارتفاع یک‌میلیون و 296 هزار و 956 واحد رسید. شاخص هم‌وزن هم با 4593 واحد رشد، رقم 374 هزار و 743 واحد را ثبت کرد.

ارزش معاملات بورس با انجام یک‌میلیون و 167 هزار معامله به بیش از 11 هزار و 694 میلیارد تومان رسید و مالکیت حدود 10 میلیارد و 223 میلیون سهم و اوراق مالی دست‌به‌دست شد.

معامله گران بازار سرمایه امروز بیش از یک میلیون و 852 هزار معامله انجام دادند ارزش مجموع کل معاملات (بورس و فرابورس) با دادوستد 12 میلیارد و 807 میلیون سهم و اوراق مالی به 19 هزار و 507 میلیارد تومان رسید.

معاملات خرد سهام هم به بیش از 12 هزار و 805 میلیارد تومان رسید؛ همچنین، ارزش معاملات بلوکی در حدود 1718 میلیارد تومان بود. سهامداران حقیقی بیش از 842 میلیارد تومان پول وارد بازار کردند.

گروه‌های کانه‌های فلزی، خودرویی، پالایشی، پتروشیمی و فلزات اساسی در ادامه روند مثبت خود در چند روز گذشته، امروز نیز روند صعودی داشتند و پر تقاضا بودند.

نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، معدنی و صنعتی گل گهر و پالایش نفت اصفهان با بیشترین اثر مثبت در رشد شاخص بورس بیشترین نقش داشتند اما سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی بیشترین تأثیر منفی مانع رشد بیشتر شاخص شد.

بیشترین حجم معاملات هم به نمادهای ایران‌خودرو با 1.62 میلیارد سهم، توسعه و عمران امید با 448.8 میلیون سهم، سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی با 411.1 میلیون سهم، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو با 385.7 میلیون سهم و زامیاد با 368.7 میلیون سهم تعلق گرفت.

شاخص کل فرابورس ایران هم با 251 واحد رشد عدد ۱۶ هزار و ۳۴۸ واحد را ثبت کرد.

معامله گران امروز در فرابورس با دادوستد 2 میلیارد و 584 میلیون سهم و اوراق مالی، بیش از 685 هزار معامله انجام دادند که ارزش آن به بیش از 7813 میلیارد تومان رسید.

نمادهای سرمایه‌گذاری صبا تأمین، فولاد هرمزگان جنوب، ذوب‌آهن اصفهان، پتروشیمی تندگویان، پلیمر آریا ساسول، تولید نیروی برق دماوند و مدیریت انرژی امید تابان هور با بیشترین اثر مثبت در رشد شاخص فرابورس اثرگذار بودند.

نمادهای مجتمع صنایع لاستیک یزد، سرمایه‌گذاری پویا، برق و انرژی پیوند گستر پارس، پتروشیمی ارومیه، کشاورزی و دامپروری ملارد شیر، توسعه مسیر برق گیلان و تهیه توزیع غذای دنا آفرین فدک نمادهای پر تراکنش فرابورس بودند.

 انتهای پیام

 

منبع: دانا

کلیدواژه: میلیارد تومان رسید سرمایه گذاری میلیون سهم یک میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۸۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد

رباب وفایی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با افزایش قیمت جهانی کامودیتی‌ها در آخر هفته، تقاضای خوبی در بازار علی الخصوص فلزات شاهد بودیم، اما با گذشت زمان عرضه‌ها بیشتر شد و اکثر نماد‌ها در منفی یا به صورت متعادل کار خود را به پایان رسانند و کم کم با فشار فروش همراه بودند، هرچند با وجود فشار فروش محدوده منفی‌ها متعادل و خریدار داشت.

او افزود: بازار سهام برای رشد مناسب به رشد جدی دلار نیما نیاز دارد که بنظر میرسد روند افزایشی دلار نیما که از هفته اخیر آغاز شده برای ماه‌های آینده ادامه دار باشد.

این کارشناس بازار سهام اظهار کرد: بنظر میرسد دوباره در کوتاه مدت شاهد جولان نماد‌های بازیگر محور و شرکت‌های با گزارش خوب فروردین باشیم در پایان معاملات امروز تعداد ۳۱۹ نماد (۴۱ درصد) در مثبت و ۴۵۹ نماد (۵۹ درصد) ثبت شد.

او گفت: ارزش کل معاملات امروز بازار ۱۰,۴۰۹ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۴,۷۰۲ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم بوده است و ۱۷ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد. "فملی" با ۲۹۳۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت و "شپنا" با ۵۳۶ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشته اند. در نهاین نماگر اصلی تالار شیشه‌ای هم تنها با ۶۵۲ واحد رشد به حوالی ۲ میلیون و ۳۰۵ هزار واحد برسد و شاخص هم وزن نیز با ۱۳۹۵ واحد افزایش در ارتفاع ۷۶۵ هزار واحد قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • ۱۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • شاخص بورس امروز ۸ اردیبهشت/رشد ۶۵۲ واحدی
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس