Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در تشریح مهم‌ترین عملیات‌ها و ماموریت‌های این پلیس در روزهای اخیر، از شناسایی انبار احتکار شکر و برنج، کشف روغن‌های احتکار شده توقیف شوتی‌های حامل کالای قاچاق خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ علی ولیپور گودرزی با اشاره به برخی از ماموریت‌های پلیس امنیت اقتصادی گفت: برخورد با احتکار و هرنوع سودجویی در بازار از جمله وظایف پلیس امنیت اقتصادی است و با این موارد به طور جدی برخورد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا نیز ماموران این پلیس اقدام به بازرسی از انبارها و سردخانه های شهرستان ری کردند که در جریان آن ۶۳۹ تن شکر ایرانی و یک هزار و ۳۹۲ کیلوگرم برنج خارجی محصول کشورهای هند و پاکستان به ارزش تقریبی ۳۰۰ میلیارد ریال که احتکار شده بود، کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه این محل پلمب شد، گفت: پس از ارجاع پرونده به مقام قضایی از مالکان دعوت و تحقیق بعمل آمد که در جریان آن مدعی شدند میزان موجودی کالاهای فوق به بازرسی اداره صمت شهرستان ری اعلام شده است. اما با توجه به نیاز مردم و جامعه به مواد خوراکی موصوف و حجم بالای کالاهای دپو شده در انبار به علت عدم عرضه در سطح جامعه و فروشگاه ها، پرونده تحت نظارت و ارشادات بازپرس در حال پیگیری و رسیدگی است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی فاتب همچنین از کشف روغن های مایع و جامد احتکار شده در شورآباد تهران خبر داد گفت: در عملیاتی دیگر که پس از اطمینان از صحت و سقم اخبار دریافتی پیرامون احتکار روغن در حوالی شورآباد و هماهنگی با مقام قضایی انجام شد، ماموران پلیس امنیت اقتصادی به انباری در این محدوده مراجعه کرده و در جریان بازرسی از آن ۵ هزار و ۲۲ لیتر روغن خوراکی مایع و جامد به ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیون ریال را کشف کردند.

گودرزی ادامه داد: پس از بررسی های انجام شده، هیچ دلیل موجهی مبنی بر نگهداری این اقلام در انبارها ارائه نشد. به همین دلیل کالای مکشوفه به دلیل احتکار و اختلال در نظام عرضه و توزیع و به موجب اختلال در نظام اقتصادی در همان محل توقیف شد.

وی از  شناسایی شوتی‌های حمل کالای قاچاق در شورآباد نیز خبر داد و گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ ۱۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق را از این خودروهای سواری کشف و ضبط کردند.  

به گفته گودرزی، این ماموریت پس از دریافت اخباری مبنی بر اینکه که تعدادی خودروی سواری شوتی در انباری واقع در شورآباد اقدام به تخلیه کالای قاچاق کرده‌اند، اجرا شد و در جریان آن ۳۳۰ سرویس ۱۲۸ پارچه‌ای قاشق و چنگال، ۱۰۰ دستگاه تب سنج، ۷۸طاقه پارچه، ۱۰ کارتن ماسک حاوی ۲۵ هزار عدد به ارزش تقریبی ۱۰ میلیارد ریال که همگی محصول کشور چین هستند کشف و ضبط شد.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: احتکار پلیس امنیت اقتصادی کالای قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۸۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انبار احتکار لوازم خانگی در محمودآباد لو رفت

سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی مازندران گفت: در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با احتکار کالا، ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان محمودآباد از وجود یک انبار احتکار لوازم خانگی مطلع شدند.

او افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس با همکاری کارشناسان اداره صمت شهرستان محمودآباد از این انبار بازدید و در بازرسی از آن انواع لوازم خانگی برند ایرانی از قبیل: یخچال، آبگرمکن، لباسشویی، کولرگازی، اسپیکر‌های بزرگ، جاروبرقی و انواع لوازم خانگی برقی و ... کشف کردند.

سردار مفخمی با اشاره به اینکه طی بررسی کارشناسان این انبار در سامانه تجارت و انبار‌ها ثبت نبوده و در مصادیق احتکار قرار گرفت، گفت: ارزش ریالی کالا‌های کشف شده از سوی کارشناسان بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال برآورد شد که در این خصوص پرونده تشکیل و متهم تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی مازندران افزود: مبارزه با قاچاق کالا و احتکار کالا‌های اصلی و ضروری مردم، یکی از اولویت‌های مهم پلیس است که در این راستا با تشکیل قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، شاهد اقدامات خوبی در این زمینه بوده ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • کشف محموله قاچاق ۱۱ میلیاردی توسط پلیس اصفهان
  • کشف ۱۱ میلیاردی محموله قاچاق توسط پلیس اصفهان
  • شناسایی ۲ انبار کالای قاچاق در غرب تهران
  • انبار احتکار لوازم خانگی در محمودآباد لو رفت
  • محموله ۱۵ میلیاردی لوازم یدکی و لوازم آرایشی قاچاق در توقیف پلیس
  • کشف انبار گردوی خارجی قاچاق در بیرجند
  • کشف دو محموله میلیاردی قاچاق در این استان
  • کشف ۲ محموله کالای قاچاق ۱۸۰ میلیاردی در تهران
  • کشف انبار احتکار برنج در خراسان جنوبی
  • انهدام باند قمار و شرط بندی آنلاین در گلستان