Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-29@12:45:34 GMT

انتشار یک ویروس مرگبار در بولیوی

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۰۸۵۳۷

به گزارش گاردین، محققان مراکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا(CDC) از انتشار یک ویروس نادر در بولیوی خبر داده‌اند که از انسان به انسان منتقل می‌شود. این ویروس به خانواده‌ای تعلق دارد که مانند ابولا به تب هموراژیک منجر می‌شود.

به گفته محققان، در سال ۲۰۱۹ میلادی ۲ بیمار این ویروس را به سه نفر از کادر خدمات درمانی در لاپاز، پایتخت بولیوی منتقل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از بیماران و دو کارمند بخش درمانی بعداً فوت کرده‌اند. پیش از این نیز شیوع محدود این ویروس در منطقه‌ای واقع در ۳۷۰ کیلومتری شمال پایتخت در سال ۲۰۰۴ میلادی ثبت شده است.

کیتلین کوزابام یکی از ویروس شناسان CDC در این باره می‌گوید: تحقیقات ما نشان داد یک پزشک رزیدنت جوان، پزشک آمبولانس و یک متخصص گوارش پس از برخورد با بیماران ، مبتلا شده‌اند. به نظر می‌رسد مایعات بدن بیماران حاوی این ویروس مرگبار باشد. بیماران تب، درد شکمی، تهوع، خونریزی لثه، حساسیت پوستی و درد چشمان گزارش کرده‌اند. از آنجا که هیچ داروی مشخصی برای این بیماری وجود ندارد، مبتلایان فقط از خدمات درمانی استفاده می‌کنند.

کارشناسان معتقدند این ویروس در بدن موش‌ها وجود دارد و از این حیوانات به انسان منتقل شده است.

این در حالی است که کشورهای مختلف جهان با موج جدیدی از شیوع کووید ۱۹ دست و پنجه نرم می‌کنند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۸۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • مهم‌ترین چالش‌ها در بازار اوراق رهنی مسکن
  • انتشار جزئیاتی بیشتر از هوش‌مصنوعی آیفون/ پای غول‌های فناوری در میان می‌آید!
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • انجام ۶ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • (ویدئو) نبرد مرگبار یک مار با حیوانی به نام مونگوس!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم