Web Analytics Made Easy - Statcounter

59 کارشناس ارشد امنیت انتخابات ادعاهای رئیس‌جمهور آمریکا درباره تقلب گسترده در انتخابات 2020 این کشور را «غیرمستند» و از نظر فنی «ناسازگار» خواندند.

به گزارش برنا، پنجاه‌ونُه کارشناس ارشد امنیت انتخابات در آمریکا، در نامه‌‌ای سرگشاده، ادعاهای «دونالد ترامپ» درباره تقلب در انتخابات را غیرمستند و از نظر فنی ناسازگار توصیف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز»، دانشمندان علوم کامپیوتری و امنیت انتخاباتی نوشتند: با توجه به دانش جمعی ما هیچ مدرک معتبری که نشان دهد در انتخابات تقلب شده، ارائه نشده است.

این نامه که در وب‌سایت‌های مختلف منتشر شده، بدون اشاره به نام ترامپ، پاسخی به سیلی از ادعاهایی است که وی اخیراً در توییتر منتشر کرده است.

در این نامه گفته شده: هر کسی که ادعا کند در انتخابات ایالات متحده تقلب شده، ادعایی غیرعادی را مطرح کرده است؛ ادعایی که باید با مدارک قانع‌کننده و قابل تایید پشتیبانی شود. در نبود شواهد، فقط حدس و گمان است.

آنها افزودند: بر اساس دانش ما، هیچ مدرک معتبری ارائه نشده که نشان دهد نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ در هیچ ایالتی از طریق فنی تغییر داده شده است.

پیشتر شورای دولتی هماهنگی زیرساخت‌های انتخابات که شامل مقامات ارشد آژانس امنیت سایبری وزارت امنیت داخلی، کمیسیون کمک به انتخابات و وزرای داخلی و مدیران انتخاباتی ایالت‌ها در سراسر آمریکاست، قویاً چنین ادعاهایی را رد کرده بودند.

آنها در بیانیه‌ای مشترک روز پنجشنبه اعلام کردند انتخابات ۲۰۲۰ ایمن‌ترین انتخابات در تاریخ آمریکا بوده است. بنا بر این گزارش، احتمال می‌رود برخی از این مقامات به دلیل امتناع از تکرار ادعاهای رئیس‌جمهور آمریکا در هفته‌های آتی اخراج شوند.

«جو بایدن» که طبق پیش‌بینی رسانه‌های آمریکا در رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری توانسته دونالد ترامپ را شکست دهد، بشدت از رفتارهای وی بابت عدم پذیرش نتیجه انتخابات و متوقف کردن روند انتقال قدرت انتقاد کرده است.

بایدن در اشاره به بحران مرگبار کرونا در آمریکا، گفت چنانچه این روند ادامه پیدا کند انسان‌های بیشتری فوت خواهند کرد.

جو بایدن در بخش دیگری از اظهاراتش تصریح کرد که خودداری ترامپ از پذیرش نتیجه انتخابات، بیش از آنکه مانع انجام وظایف او شود مایه آبروریزی برای آمریکا هم هست.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن با ۳۰۶ رأی الکترال این انتخابات پیروز شده است. ترامپ ۲۳۲ رأی به دست آورده است.

طبق قوانین آمریکا هر یک از نامزدهای انتخاباتی که بتواند ۲۷۰ رأی الکترال را به دست بیاورد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شده و مجوز ورود به کاخ سفید را به دست می‌آورد.

تیم دونالد ترامپ از پذیرش شکست امتناع کرده و شکایت‌هایی را در چند ایالت علیه آنچه به گفته آنها تخلف‌ها و تقلب‌های انتخاباتی است مطرح کرده است. این شکایت‌ها در چند ایالت رد شده‌اند.

ترامپ روز یکشنبه در توئیتی به طور تلویحی به پیروزی بایدن در انتخابات اعتراف کرد اما ساعتی بعد از نوشته‌اش عقب‌نشینی کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امنیت انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۸۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیری جمعیت امنیت روانی و اجتماعی را به چالش خواهد کشید

ایسنا/خراسان رضوی یک کارشناس جمعیت و خانواده با بیان اینکه بحران پیری جمعیت در کمین است، گفت: پیری جمعیت امنیت روانی و اجتماعی را به چالش خواهد کشید.

فاطمه ذوالفقاری در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه اگر وضعیت به همین منوال باشد به زودی پیری جمعیت امنیت روانی و اجتماعی را به چالش خواهد کشید، تصریح کرد: بدون شک هیچ بحرانی خطرناک‌تر از بحران پیری جمعیت برای ایران نیست.

وی با اشاره به اینکه با برنامه‌ریزی می‌توان از بحران جمعیت عبور کرد، عنوان کرد: جمعیت هر کشوری از مهمترین سرمایه‌های آن مرز و بوم محسوب می‌شود.

این کارشناس جمعیت و خانواده با تاکید براینکه بدون شک نیروی انسانی در ساختن جامعه جوان، نقش بسزایی خواهد داشت، گفت: از بانوان و رابطین فعالی در روستاها می‌توان بهره برد که در زمینه ترویج فرزندآوری می‌توانند کمک شایانی داشته باشند.

ذوالفقاری اظهار کرد: طی چند سال آینده کشور با یکی از مهمترین چالش‌ها به نام بحران پیری جمعیت مواجه خواهد شد، افزود: بدون شک اگر بحران سالمندی و پیری مدیریت نشود تبدیل به ابر بحران خواهد شد.

این کارشناس جمعیت و خانواده افزود: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری باید در جهت جهاد تبیین گام برداشته شود تا بتوان این بحران را مدیریت کرد.

وی افزود: جهش خوبی برای خدمت‌رسانی در جهت افزایش جمعیت توسط مدیران برداشته شده که به سمت رشد پیش رویم اما باز هم تلاش بسیاری را می‌طلبد که شیب نزولی به سمت تثبیت و سپس صعودی بُرده شود.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: ایران دستاوردها و پیشرفت‌های خوبی را در زمینه‌های علمی، پزشکی و... به دست آورده که مرهون تلاش جوانان این سرزمین است.

وی تصریح کرد: چالش‌های تک فرزندی باید بررسی و مسائل و مشکلات شناسایی و اولویت‌بندی شود تا از چاله جمعیتی خارج شویم.

این کارشناس جمعیت و خانواده با بیان اینکه هرچند نگرش مردم به فرزندآوری نسبت به گذشته تغییر کرده است اما هنوز وضعیت مطلوب نیست، گفت: فرهنگ‌سازی راه‌حل رهایی از چاله جمعیتی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • پیری جمعیت امنیت روانی و اجتماعی را به چالش خواهد کشید
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف