Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر اتیوپی از پایان ضرب الاجل سه روزه به نیروها و شبه‌نظامیان منطقه تیگرای برای تسلیم شدن خبر داد.

 به نقل از شبکه خبری اسکای‌نیوز، آبی احمد، نخست‌وزیر اتیوپی از پایان ضرب الاجل سه روزه به نیروها و شبه‌نظامیان منطقه تیگرای در شمال این کشور برای تسلیم شدن خبر داد.

در این راستا، کمیته دولتی شرایط فوق العاده اعلام کرد، نیروهای دفاع ملی عملیات هوایی دقیقی را خارج از میکیلی، مرکز اقلیم تیگرای انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهار منبع دیپلماتیک و نظامی اعلام کردند، نیروی هوایی اتیوپی پایگاه‌هایی را در میکیلی و اطراف آن بمباران کرد. نزاع در این منطقه از حدود دو هفته پیش آغاز شده است.

این منابع اشاره‌ای به قربانیان یا خسارت‌های وارده در این حمله نکردند. دولت اتیوپی گزارشی در این باره نداده است اما مقامات محلی در تیگرای و رسانه‌ها اعلام کردند، این حمله بامداد امروز سه شنبه رخ داده است.

در درگیری‌های منطقه تیگرای تاکنون صدها تن کشته و ۲۰ هزار تن به سودان فرار کرده‌اند. همچنین اخباری درباره ارتکاب جنایت‌های وحشیانه از زمان دستور آبی احمد برای حمله هوایی و زمینی به رهبران تیگرای منتشر شده است.

این درگیری ها از چهارم نوامبر بین ارتش اتیوپی و اقلیم تیگرای و در پی بروز اختلاف‌نظرهایی میان دو طرف بر سر تاریخ برگزاری انتخابات سراسری آغاز شد و آبی احمد، نخست وزیر این کشور جنگ علیه گروه‌های مسلح وابسته به این اقلیم را اعلام کرد.

ساکنان تیگرای که در حکومت های پیش از دولت آبی احمد قدرت برتر بودند، می گویند، دولت آبی احمد علیه آنها سیاست سرکوبگری و تبعیض را در پیش گرفته و در لغو انتخابات سراسری مستبدانه عمل کرده است.

از ابتدای دهه ۹۰ تا سال ۲۰۱۸ قوم تیگرای قدرت برتر در دولت اتیوپی بود اما با نخست وزیری آبی احمد قدرت قوم تیگرای کاهش یافت و به همین دلیل این قوم مجبور به انزوا در مناطق خود و اعلام جنگ علیه دولت مرکزی شد.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: منطقه تیگرای آبی احمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۸۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که نیروهای لبنانی بار دیگر مواضع ارتش رژیم صهیونیستی را با سلاح های مناسب هدف قرار دادند.

در این گزارش آمده است: نیروهای مقاومت اسلامی لبنان موفق شدند یک ساختمان را که نظامیان صهیونیست در منطقه اشغالی آویویم در آن پنهان شده بودند هدف قرار دهند.

در همین راستا نیروهای فلسطینی اعلام کردند که با شلیک چند خمپاره محل تجمع نظامیان صهیونیست و جنگ افزارهای آنها را هدف قرار دادند. این عملیات نیروهای فلسطینی در محورهای جحرالدیک و نتساریم به صورت موفقیت آمیزی انجام شد.

این در حالی است که جنگنده های رژیم صهیونیستی علاوه بر بمباران بخش های مختلف نوار غزه بار دیگر جنوب لبنان را نیز هدف قرار دادند. خبرنگار شبکه المیادین تاکید کرد که جنگنده های رژیم صهیونیستی اطراف منطقه الخیام در جنوب لبنان را بمباران کردند.

علاوه بر آن، منطقه کفرکلا واقع در جنوب لبنان نیز طی بامداد امروز شاهد یک حمله هوایی از سوی جنگنده های متجاوز صهیونیستی بود. روز گذشته رسانه‌های خبری گزارش دادند که بیش از ۳۰ موشک از سمت جنوب لبنان به سمت منطقه‌های اشغالی اصبع الجلیل و الجلیل علیا شلیک شد.

همچنین صدای آژیر خطر در منطقه‌های اشغالی کریات شمونه و اطراف آن در اصبع الجلیل به صدا درآمد.

خبرنگار شبکه المیادین مستقر در جنوب لبنان نیز گزارش داد که حین این حمله موشکی گسترده، سامانه موشکی گنبد آهنین در منطقه اشغالی اصبع الجلیل فعال شد اما نتوانست اکثر موشک های شلیک شده از سمت لبنان را رهگیری کند و این موشک ها به اهداف مورد نظر خود اصابت کردند.

کد خبر 6092705

دیگر خبرها

  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است
  • حزب‌الله از انهدام یک تانک «مرکاوا» رژیم صهیونیستی خبر داد
  • اصلاح هندسی چهارراه خیابان داوران و جلال آل‌احمد در اراک
  • نیوزیلند: درخواست پایان اشغالگری اسرائیل
  • بازداشت مجدد اسرای فلسطینی تنها چند روز بعد از آزادی آنها
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • بمباران نوار غزه و حمله به کرانه باختری
  • استخراج ۱۸۳ هزار بشکه نفت در بهمئی/ سد آبریز آرزویی بر دل مردم
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا