Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@16:49:22 GMT

ذخایر خون بند ناف در استان البرز ۸۰درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۰۸۵۹۴

ذخایر خون بند ناف در استان البرز ۸۰درصد افزایش یافت

گروه استان‌ها ــ رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز گفت: در ۳ماهه نخست سال جاری ذخیره خون بند ناف در مقایسه با سال گذشته ۸۰درصد رشد داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در کرج، احمدرضا فیروزی پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه ذخیره خون بند ناف به سلامتی خانواده‌ها وجود کمک می‌کند و از این نظر احتیاج است که  اطلاع رسانی به خوبی انجام شود، اظهارداشت: امیدواریم بتوانیم در آینده‌ای نه چندان دور ارائه خدمات در این راستا به صورت گسترده تر داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

650 نمونه خون بند ناف در خراسان جنوبی ذخیره شد رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی: از ابتدای سال 550 نمونه خون بند ناف در استان ذخیره شده است ایران جزو 5 کشور برتر آسیا در انتقال خون / 17 پیوند موفق با استفاده از سلول‌‌های خون بند ناف

وی در خصوص میزان زاد و ولد در استان البرز، افزود: در 3ماهه ابتدایی سال جاری طبق آمار اداره کل ثبت احوال استان البرز 6 هزار و 305 مورد تولد داشتیم که تنها 180 مورد از آن‌ها ذخیره انجام شده بود که حدود 2.8 دهم را شامل می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز با اشاره به اینکه خون بند ناف آینده افراد را تضمین می‌کند، بیان کرد: خون بند ناف، خونی است که وظیفه رسیدن اکسیژن و غذا به جنین را در زمان بارداری مادر دارد و حاوی سلول‌های بنیادی است.

فیروزی با بیان اینکه می‌توان این کار را با کمترین هزینه انجام داد و برای نگهداری از نظر علمی محدودیت وجود ندارد، تصریح کرد: این سلول‌ها می‌توانند کار ترمیم بافت سلول‌های بدن را انجام دهند.

وی با توجه به اینکه این خون سلول‌های بالغ انسان را می‌سازد، عنوان کرد: این خون اگر ذخیره شود در آینده نیز می‌تواند برای درمان بسیاری از بیماری‌های صعب العلاج  به ویژه بیماری‌های خونی کمک کننده باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز با اشاره به اینکه گسترش آگاهی بخشی در این راستا ذخیره خون بند ناف به خانواده‌ها می‌توان به میزان زیادی آمار ذخیره را افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: در سال 92 فعالیت این بانک در کرج آغاز شد و دومین دفتر نیز در سال 96 در فردیس افتتاح شد.

فیروزی با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار و 500 نمونه در پژوهشگاه رویان ذخیره شده است، گفت: در مقایسه با سال گذشته میزان ذخیره بند ناف در استان در سه ماهه ابتدایی سال 80 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس جهاد دانشگاهی خون بند ناف استان البرز سلول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۸۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان ذخیره خون استان اصفهان چند روز است؟

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان از ذخیره ۳۳۵۰ واحدی گروه‌های خونی در این استان خبر داد.

کیان دهراب‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به میزان ذخیره گروه‌های خونی در استان اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر میزان ذخیره گروه‌های خونی در استان اصفهان برابر با ۳۳۵۰ واحد، معادل ۸.۳ روز و میزان ذخیره گروه‌های خونی در شهرستان اصفهان برابر با ۲۲۰۳ واحد، معادل ۶.۶ روز است.

وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته به ازای هر روز کاری، ۵۸۰ نفر به مراکز اهدای خون مراجعه کرده بودند، افزود: از این تعداد، ۴۶۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به نیاز استان اصفهان به مراجعه روزانه ۶۴۰ نفر برای اهدای خون تصریح کرد: اهدای خون علاوه بر کمک به سلامت نیازمندان به خون و فرآورده‌های خونی، به سلامت فرد اهداکننده نیز کمک می‌کند.

دهراب‌پور ادامه داد: با توجه به اهمیت مایع حیات‌بخش خون، انتظار می‌رود شهروندان همانند همیشه اهدای خون را مد نظر داشته باشند و به یاری هم‌نوعان خود بشتابند.

کد خبر 749972

دیگر خبرها

  • ابداع شرکت دانش‌بنیان سمنانی به کمک پرورش‌دهندگان ماهی آمد
  • میزان ذخیره خون استان اصفهان چند روز است؟
  • افزایش ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • تأسیس بانک ذخایر دریایی ایران به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • بانک ذخایر دریایی افتتاح شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • ببینید | صداوسیما: ذخیره طلا و دلار در خانه در قرآن نکوهش شده است