Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@19:45:42 GMT

۶۵ درصد از بافت فرسوده روستایی ورامین فرسوده است 

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۰۸۷۷۸

۶۵ درصد از بافت فرسوده روستایی ورامین فرسوده است 

ایسنا/تهران جلسه بررسی وضعیت نوسازی بافت فرسوده روستایی به ریاست فرماندار شهرستان ورامین ظهر سه شنبه برگزار شد ؛ این جلسه با حضور کارخانه معاون عمرانی، مسئولان بنیاد مسکن و رؤسای بانک های عامل مستقر در شهرستان برگزار شد ، نحوه ارائه تسهیلات به نوسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده روستایی مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه حسین کاغذلو با بیان این که ۶۵ درصد از بافت فرسوده روستایی ورامین فرسوده است بر لزوم نوسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده تأکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: دولت برای نوسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده روستایی تسهیلات ویژه ای را اختصاص داده ولی عدم همکاری برخی از بانک ها باعث می شود تا روستائیان قادر به دریافت این تسیهلات نبوده و با مشکلات متعددی مواجه شوند.

نماینده عالی دولت در شهرستان ورامین یادآور شد: قانونگذار برای دریافت تسهیلات بانکی توسط روستائیان راهکارهای متعددی را پیشنهاد کرده ولی گاه عدم توانایی در تأمین ضامن باعث می شود تا  فرد روستایی از دریافت تسهیلات نوسازی و مقاوم سازی مسکن خود صرف نظر  کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بافت فرسوده بافت فرسوده روستایی نوسازی و مقاوم سازی سازی بافت فرسوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۸۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۷ درصد از مستاجران تهرانی موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند

عبدالرضا غفوری، معاون مسکن و ساختمان  راه و شهرسازی استان تهران  با بیان اینکه خوشبختانه ظرف یکی دو سال گذشته برنامه ریزی‌های خوبی بابت کنترل بازار مسکن شده است، گفت: دولت و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در اجاره مسکن و خرید و فروش  برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار داده است که تمامی آنها برگرفته شده از قوانین جهش تولید مسکن است.

غفوری با بیان اینکه وزارت راه وشهرسازی ۲ برنامه کوتاه مدت و میان مدت برای ساماندهی مستاجران در دستور کار خود قرار داده است گفت: پرداخت وام ودیعه مسکن یکی از برنامه‌های کوتاه است و در بخش برنامه‌های میان مدت طرح‌های ساماندهی مستاجران و تعیین سقف نرخ اجاره را در دستور کار خود قرار داده ایم.

معاون مسکن و ساختمان راه وشهرسازی استان تهران اظهار کرد:  پرداخت ودیعه مسکن بخش آگاه کننده‌ای است و اثر مقطعی داشته و در استان تهران طی سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، ۳۱۸ هزار نفر برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۱۰۰ هزار نفر واجد شرایط شدند و تا به امروز حدود ۷۶ تا ۷۷ درصد از متقاضیان موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند.

او بیان کرد: نرخ سود وام‌های ودیعه مسکن متناسب با نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار است و می‌تواند تا حدودی بخشی از نگرانی‌های مستاجران را برطرف کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ۷۷ درصد از مستاجران تهرانی موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • شهرداری در حوزه بافت فرسوده چه کرد؟
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران