Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، علی توکلی با اشاره به مشکلات متعدد در بازار خلازیل گفت: بازنگری نشدن طرح تفصیلی سبب شده که پروژه پارک ۱۸۰ هکتاری در منطقه ۱۹ به دلیل تملک نکردن شهرداری، بیش از ۱۲ سال نافرجام باقی بماند و مشکلات بازار خلازیل و ساخت و ساز در پهنه های G در این منطقه لاینحل بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در محدوده منطقه ۱۹ مجموعه پارک ۱۸۰ هکتاری در طرح تفصیلی دیده شده که در طول این سال ها حتی در دورانی که شهرداری به لحاظ مالی با وضعیت مناسبی روبرو بوده نتوانسته است این طرح را اجرا کند.

شهردار منطقه ۱۹ تصریح کرد: عمده ترین معضل، تملک عرصه پارک از مالکین حقیقی و حقوقی در دو بخش کوره ها و موقوقه است که با توجه به بار مالی بالای آن در یک مرحله کوتاه مدت و در این شرایط مالی فعلی شهرداری امکان پذیر نیست و تنها حداکثر تملک که صورت گرفته ورود ۲۰ تا ۳۰ هکتار است و بدین شکل امکان اجرای کامل پارک مهیا نشده است.  

وی با اشاره به مشکلات طرح تفصیلی درباره خلازیل که از نقاط آسیب خیز منطقه ۱۹ است، افزود: از خلازیل در حال حاضر بهره برداری غیر اصولی می شود؛ هرچند این بهره برداری به شکل مناسبی انجام نمی شود اما برای افرادی که در آنجا مشغول به کار هستند به دلیل اجاره نامه هایی که از موقوفه دارند به نوعی احقاق حقانیت به وجود آمده که این مسئله اجرای طرح را با مشکل روبرو می کند.

توکلی ادامه داد: به نظر می رسد بخشی از دلایل تحقق نپذیرفتن طرح تفصیلی در این محدوده به تصمیمات غیرکارشناسی پیشین در شهرداری منطقه بر می گردد، به عنوان مثال در داخل یک کوچه به دو طرف یک زمین جواز داده شده در حالی که پهنه وسط آن دو، فضای سبز است و نمی تواند جواز دریافت کند. که همه این موارد نشان می دهد که باید بازنگری در طرح تفصیلی انجام شود.

وی عمده مشکلات این منطقه را مربوط به پارک ۱۸۰ هکتاری و بخش هایی از ناحیه ۳ که عمدتا موقوفه است دانست و گفت: در حال حاضر به دلیل مشکل در طرح تفصیلی در ناحیه ۳، موقوفه معترض است که شهرداری پهنه عمده زمین ها را فضای سبز دیده و بعضا به ساخت و ساز در همین پهنه ها اقدام و سازه هایی به صورت موقت ایجاد شده که شهرداری مجبور به تخریب آنها می شود. بنابراین بازنگری در طرح تفصیلی در منطقه ۱۹ بسیار ضروری است.  

شهردار منطقه ۱۹ با اشاره به تلاش این منطقه جهت حل ریشه ای موضوع گفت: در سال جاری با هماهنگی معاونت شهرسازی شهرداری تهران نسبت به اخذ مشاور جهت بازنگری در طرح تفصیلی محدوده و خصوصاً محدوده پارک اقدام کردیم که امیدواریم با انجام این موضوع بخشی از مشکلات مرتفع شود.

بانک جوایز دانش آموزی در منطقه ۱۹ فعال می شود
همچنین معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه ۱۹ اعلام کرد: بانک جوایز دانش آموزی در قالب سامانه صد آفرین از آذرماه در منطقه ۱۹ فعال می شود.

مهدی بصیری در این باره گفت: این طرح ویژه دانش آموزان مدارس  ابتدایی منطقه و با هدف تشویق دانش آموزان و ترغیب آن ها به یادگیری بیشتر از ابتدای آذرماه در این منطقه آغاز می شود.

وی با اشاره به تغییر شیوه نامه های آموزشی و ارائه آموزش های غیر حضوری به دانش آموزان بیان کرد: در همین راستا طرح صدآفرین توسط اداره آموزش های شهروندی و  با  مشارکت مرکز خلاقیت های کودکان و نوجوانان به صورت اهدای کارت صد آفرین به دانش آموزان و همچنین ارسال جوایز متنوع به نشانی محل سکونت آنان طراحی شده است.  

به گفته بصیری این طرح همچنین اهمیت بسزایی در افزایش روحیه نشاط دانش آموزان در محیط های آموزشی اعم از خانه و مدرسه، تشویق به یادگیری بیشتر دارد ضمن اینکه از طریق این سامانه آموزش هایی نیز درخصوص راهکارهای بهداشت فردی و جمعی به دانش آموزان و انجام فعالیت های پیشگیرانه در شرایط کرونایی ارائه می شود.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند به منظور آشنایی بیشتر با نحوه اجرای این طرح، شرایط و فعالیت های تعریف شده برای اخذ کارت امتیاز و همچنین اطلاع از بانک جوایزی دانش آموزی به سایت ۱۰۰afarin.ir  مراجعه کنند.

منطقه ۱۹ شهرداری تهران با وسعت  ۸۹ کیلومتر مربع در جنوب شهر تهران واقع شده که با مناطق ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۲۰ همجوار است.

این منطقه از شمال به اتوبان جوانه، از جنوب به اتوبان آزادگان، از شرق به اتوبان نواب، خیابان بهمنیار و از غرب به اتوبان آیت الله سعیدی محدود می‌شود؛ ‌ منطقه ۱۹ تهران از بافتی قدیمی برخوردار است و شامل محله‌های متعددی می‌باشد.

منطقه ۱۹ دارای ۵ ناحیه و ۱۲ محله است که خانی آباد نو، شهرک شریعتی، عبدل آباد، نعمت آباد، صالح آباد، دولتخواه، شهرک احمدیه و شهرک بخارائی از جمله محلات این منطقه است.

همچنین کوره‌های آجر پزی، میدان تره‌بار مرکزی شهر تهران، بهشت زهرا، مرقد مطهر امام راحل (ره)، مرکز خرید و فروش  همگانی خودرو از مکان های شاخص در این منطقه است.

برچسب‌ها شهرداری منطقه نوزده تهران شهرداری تهران شهر تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری تهران شهر تهران شهرداری تهران شهر تهران اخبار کنکور شهردار منطقه ۱۹ شهرداری تهران طرح تفصیلی طرح تفصیلی دانش آموزان منطقه ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۹۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم

شهردار رباط کریم گفت: ایستگاه بازارک رباط کریم در امتداد مسیر خط یک مترو تهران است که در فضایی به مساحت ۲۷۰۰ متر مربع ساخته می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رباط کریم، حمیدرضا اللهیاری ظهر امروز در آیین کلنگ‌زنی ایستگاه مترو رباط کریم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مکان‌یابی این ایستگاه در زمان طراحی خط یک مترو تهران و توسط شهرداری تهران تعیین شده و شهرداری رباط کریم بر اساس توافقات صورت گرفته آن را اجرا خواهد کرد.

 وی افزود: در شروع به کار به عنوان شهردار رباط کریم به مردم قول هایی دادم که بخشی از آنها عملی شده و امروز با افتخار شاهد تحقق وعده ساخت ایستگاه مترو هستیم. 

شهردار رباط کریم در ادامه به مصوبات سفر ریاست جمهوری به رباط کریم اشاره کرد و گفت: مصوب شده بود که این ایستگاه توسط شهرداری تهران ساخته شود اما به دلایلی امکان پذیر نبود و ما تصمیم گرفتیم این کار را برای مردم رباط کریم به سرانجام برسانیم.

رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد

اللهیاری در پایان با بیان اینکه ایستگاه بازارک رباط کریم در امتداد مسیر خط یک مترو تهران است، خاطرنشان کرد: این ایستگاه در فضایی به مساحت 2700 متر مربع ساخته می‌شود که طول سکوی ایستگاه 145 متر در دو طرف خواهد بود و هر طرف 7 متر عرض خواهد داشت. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محلات بی دفاع مستعد وقوع بزه سرقت و سایر جرائم
  • مجمع عمومی ورزش چوگوی ایران برگزار می‌شود
  • توضیح زاکانی درباره امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور»
  • توضیح زاکانی درباره امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور »
  • پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم
  • جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی
  • ‌ پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • اتصال فاضلاب منزل به قنات جرم است
  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران