Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

امروز برای انجام یک گفت‌وگو با دکتر احمدرضا معتمدی، کارگردان سینمای ایران و استاد دانشگاه و نویسنده تماس گرفتیم. پیشاپیش از اطرافیان وی باخبر بودیم که احوال چندان مساعدی ندارد اما با تماسی که با او گرفتیم، متوجه شدیم که این سینماگر بزرگ و محترم کشور، از شرایط جسمانی بسیار بدتری برخوردار شده‌ تا این حد که نیمی از بدنش دچار فلجی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با او با توجه به شرایط وخیمش گفت‌وگو نکردیم، اما درخلال صحبت‌های کوتاهش اشاره به اتفاقاتی که برای سلامتی‌اش رخ داده است، گفت. این‌که سال خوبی را تا این‌جا پشت سر نگذاشته است و سکته قلبی و مغزی کرده و برای مداوای خود باید از داروهایی استفاده می‌کرده که به خاطر تحریم به سختی به دست آورده اما نتیجه نگرفته است.

این روند باعث شده است که عضلات بدنش دچار نوعی فلجی شود که شاید با درمان بتواند حالت صحیحی به خود بگیرد. الگوگیری غلط مفاصل و عضلاتش، کار را برای او سخت‌تر کرده است.

از برخی از سخنانش که درباره سینمای ایران گفت به علت آنکه راضی نبود حتی یک کلمه از آن را منتشر کنیم می‌گذریم و فقط به این بسنده می‌کنیم که گفت‌ حرف‌های نزده در سینه‌اش بسیار است.

کارگردان فیلم «دیوانه‌ای از قفس پرید» که در جشنواره فجر توانست جوایز اصلی آن را بدست آورد، در روزهای خوبی بسر نمی‌برد اما امیدش را برای ادامه کار و زندگی از دست نداده است. برای او دعا کنیم تا بتواند باز هم روی پا بایستد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: آفتاب

کلیدواژه: احمدرضا معتمدی سکته مغزی سکته قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۹۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، یک مطالعه جدید کشف کرده است که متیل گلیوکسال، که هنگام تجزیه گلوکز در سلول‌ها تولید می‌شود، ممکن است به توضیح ارتباط بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان کمک کند.

تغذیه نامناسب با بسیاری از بیماری‌ها، از جمله چاقی، بیماری قلبی، دیابت نوع ۲ و سرطان‌ها از جمله سرطان سینه، رحم و روده بزرگ مرتبط است. مصرف زیاد سدیم، چربی‌های اشباع شده و قندها می‌تواند خطر ابتلاء به بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ را افزایش دهد، اما آنچه که رژیم غذایی و سرطان را به هم مرتبط می‌کند چندان مشخص نیست.

اکنون، محققان دانشگاه ملی سنگاپور مکانیسمی را کشف کرده اند که ممکن است به توضیح اینکه چرا رژیم غذایی نامناسب خطر ابتلاء به سرطان را افزایش می‌دهد کمک کند.

در مطالعات سلولی، محققان دریافتند که متیل گلیوکسال، که زمانی تولید می‌شود که سلول‌ها گلوکز را برای آزاد کردن انرژی تجزیه می‌کنند، می‌تواند ژن‌هایی را که از سرطان محافظت می‌کنند، مهار کند. آنها عنوان می‌کنند که رژیم غذایی نامناسب منجر به سطوح بالاتر متیل گلیوکسال و افزایش احتمال ابتلا به سرطان می‌شود.

به گفته محققان، این مطالعه ارتباط بالقوه ای را بین سطوح بالای متیل گلیوکسال، یک محصول جانبی متابولیک، و الگوی جهش ژنتیکی که در برخی سرطان‌ها مشاهده می‌شود، نشان می‌دهد. این یک منطقه جالب برای بررسی بیشتر است، اما به تحقیقات آزمایشگاهی و آزمایش‌های بالینی بیشتری نیاز است تا به طور قطعی مشخص شود که آیا سطوح متیل گلیوکسال مستقیماً با خطر سرطان مرتبط است یا خیر.

کد خبر 6086941

دیگر خبرها

  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • فیلم| شوخی جالب با رونالدو/رونالدو از ترس سکته کرد
  • ویدیو/ افتتاح زورخانه در منطقه ده ونک تهران
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • گلایه مردم از وضعیت نامناسب آسفالت بلوار صنم بلاغی پلدشت 
  • خاطرات جانباز آزاده‌ای که چهره سال هنر انقلاب فارس شد
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها
  • استان مرکزی میزبان آزمون کشوری درجه ایثار خواهد بود