Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@20:28:30 GMT

تحقق سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی با ابزار هنر و ادبیات

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۰۹۲۸۶

تحقق سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی با ابزار هنر و ادبیات

ایسنا/خوزستان رئیس جدید حوزه هنری استان خوزستان بر تحقق سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی با ابزار هنر و ادبیات تأکید کرد.

محمد شهباز در آیین معارفه رییس جدید حوزه هنری استان که با حضور محمد دادمان، رئیس حوزه هنری کشور همراه بود، با بیان اینکه مسئولیت گرفتن در خوزستان خطیر و سخت است، گفت: ظرفیت‌های خوزستان منحصر به فرد است که این ظرفیت‌ها به ویژه در حوزه‌های فرهنگی و هنری کم‌نظیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همان اندازه متأسفانه کمبودها و محرومیت‌ها هم در خوزستان منحصر به فرد است و این مسئولیت را خطیر می‌کند که می‌طلبد با همت و مجاهدت شبانه‌روز پای کار بود.

به گزارش ایسنا، وی ضمن قدردانی از مدیران سابق حوزه هنری استان و زحمات آنها در تنومند کردن نهال حوزه هنری استان بیان کرد: گام دوم انقلاب می‌طلبد که همه مجموعه‌ها و دستگاه‌های انقلاب اسلامی نسبت خود را با این رویکرد تعریف کنند. حوزه هنری هم در این میان مستثنی نیست‏ و باید تحولی متناسب با این انتظارات در ساختارها، رویکردها و برنامه‌ها ایجاد کنیم.

شهباز با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و تأکید مقام معظم رهبری به مقوله سبک زندگی و فرهنگ، گفت: در فرمایشات ایشان سبک زندگی به عنوان نرم‌افزار تمدن اسلامی معرفی شده است. قطعا هنر و ادبیات بهترین ابزاری است که می‌توانیم سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی را با آن محقق کنیم. این همان تحولی است که باید دنبال آن باشیم. همچنین دفاع مقدس قطعا یکی از محورهای فعالیت حوزه هنری استان است و یکی از دلایل اینکه محور است، توجه به سبک زندگی مجاهدان عرصه مقاومت است. ترویج این سبک زندگی وظیفه تمدنی ما است.

رئیس حوزه هنری خوزستان در پایان با بیان اینکه به فرموده قرآن کریم، اخلاص و تلاش رمز پیروزی انسان است، تصریح کرد: در خوزستان آن‌جایی موفق شدیم که با هم‌افزایی و بدون توجه به نام و نشان به دنبال انجام وظیفه بودیم.

سینا دلشادی، سرپرست سابق حوزه هنری خوزستان نیز در این مراسم گفت: مدیر جدید از چهره‌های فرهنگی استان است و امیدواریم که بتواند روزهای بهتر و درخشان‌تری را برای حوزه هنری استان رقم بزند. در مدتی که در این حوزه حضور داشتم بر موضوع دفاع مقدس تأکید داشتیم؛ چرا که دفاع مقدس برای ما صرفاً یک جنگ نبود، بلکه یک رویداد شگفت تاریخی است که در امتداد انقلاب اسلامی معنا می‌یافت.

وی اظهار کرد: دفاع مقدس نه جدال دو همسایه که مقابله دو نظام فکری توحیدی و نظام فکری سلطه بود. دفاع مقدس، جدال بر سر زمین و مرز نبود، بلکه دفاع از دین و پاسداری از رسالت همه انبیا بود. اکنون ما وارث چنین حماسه بزرگ تاریخی هستیم. ادامه این مسیر به تحقق تمدن نوین اسلامی منتهی می‌شود. برای نیل به تمدن نوین اسلامی به عنوان آخرین حلقه از زنجیره تمدن‌سازی اسلامی باید بنیه‌ فرهنگی را در تمام سطوح فردی، اجتماعی و سازمانی تقویت کرد.

دلشادی گفت: برای تحقق این مهم ناگزیر از اتخاذ رویکردهای تبیینی و اقناعی هستیم و برای موفقیت در این مسیر مهم داشتن تدبر، ابتکار، انگیزه و برنامه از ضروریات است که باید درست هدایت و راهبری شود و با قاطعیت می‌توان مقوله هنر را کلید حل مشکلات دانست. امید داریم حوزه هنری استان در گام دوم انقلاب اسلامی بیش از گام اول نقش‌آفرین، مثبت و مؤثر باشد.  

همچنین حجت‌الاسلام میرعلایی، مسئول دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به هنرمندان بزرگ استان از گذشته تاکنون، گفت: امیدوارم میراث‌دار خوبی برای هنرمندان بزرگ استان باشیم. از سرپرست حوزه هنری که در این مدت زحمت کشیدند، قدردانی می‌کنیم و برای مدیر جدید حوزه هنری استان آرزوی موفقیت دارم.

میرعلایی گفت: وی پیش از این در مجموعه بسیج دانشجویی کارهای مطالبه‌گری و فعالیت‌های هنری را دنبال می‌کرد و مدتی مسئول مرکز آفرینش‌های هنری سپاه بود و در این مدت تعامل و هم‌افزایی بین مجموعه‌ها را دنبال می‌کرد و با تشکیل مجموعه هیات اندیشه‌ورز کلان و تخصصی کمک‌های مشاوره‌ای خوبی می‌داد. امیدواریم این مسیر در حوزه هنری استان نیز دنبال شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری حوزه هنري حوزه هنری استان دفاع مقدس سبک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۹۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پهپاد‌ انتحاری ایرانی ، ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین

به گزارش صدای ایران از یورونیوز، سرگرد ایلیا یولاش سخنگوی نیروی هوایی اوکراین می‌گوید نمی‌تواند روزی را بدون صدای پهپاد‌های «انتحاری» ایرانی  به یاد بیاورد.

به گفته وی از ماه اوت سال ۲۰۲۲ سربازان اوکراینی که با روسیه می‌جنگند مجبور شده‌اند با هواپیما‌های بدون سرنشین ایرانی معروف به «شاهد» مبارزه کنند؛ پهپاد‌هایی که به هنگام اصابت «همه چیز را نابود می‌کنند.»

آقای یولاش به یورونیوز می‌گوید: «اگر یک پهپاد شاهد به ساختمانی قدیمی و پر از آدم برخورد کند، آن را کاملاً ویران خواهد کرد.»

پهپاد‌های شاهد در حمله اخیر ایران به خاک اسرائیل نیز مورد استفاده قرار گرفتند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشته بود: «صدای پهپاد‌های شاهد، این ابزار‌های وحشت، در آسمان خاورمیانه و اروپا یکسان است».

او اضافه کرد: «این صدا باید به عنوان زنگ خطری برای جهان آزاد باشد و نشان دهد که تنها اتحاد و عزم ما می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد و از گسترش وحشت در سراسر جهان جلوگیری کند.»



پهپاد شاهد چیست؟

پهپاد‌های شاهد، هواپیما‌های بدون سرنشین یکبار مصرف، دوربرد و دارای مهمات هستند. تا زمانی که اپراتور این پهپاد‌ها هدفی را برای منفجر کردن انتخاب کند، آنها می‌توانند در اطراف یک منطقه چرخ بزنند.

مقامات رسمی اوکراین می‌گویند چند نوع پهپاد شاهد وجود دارد که توسط روسیه در اوکراین استفاده می‌شود. از این مدل‌ها می‌توان به شاهد ۱۳۶ و شاهد ۱۳۱ اشاره کرد که پیشتر توسط ایران ساخته شده‌اند.

با این حال گفته می‌شود روس‌ها نام مدل جدید این پهپاد را به دلیل استفاده در اوکراین به «Geran-۲» تغییر داده‌اند، هرچند مشخص نیست تعداد آنها چقدر است.

جان هاردی، معاون بخش روسیه بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها، می‌گوید: «پهپاد‌های شاهد ۱۳۶ با سر جنگی ۴۰ کیلوگرمی برای روسیه جهت تخریب زیرساخت‌های حیاتی و دفاع هوایی اوکراین ارزان و مفید بوده‌اند.»

آقای هاردی می‌گوید قیمت ارزان به این معنی است که روس‌ها احتمالاً ۵۰ هزار دلار برای هر عدد از آنها می‌پردازند. این در شرایطی است که یک گزارش نیویورک تایمز به نقل از کارشناسان، قیمت آنها را تنها ۲۰ هزار دلار برآورد کرده است.

اولین حمله در کی‌یف با این پهپاد‌ها در ماه اوت ۲۰۲۲، چهار کشته برجا گذاشت و از آن زمان تا کنون سربازان اوکراینی در خط مقدم با شاهد‌ها درگیر بوده‌اند.

در یک گزارش اطلاعاتی ایالات متحده در اواسط سال ۲۰۲۲ آمده است: «پس از ته کشیدن شدید ذخایر مهمات هدایت دقیق روسیه در ماه‌های آغازین جنگ، ایران پهپاد‌هایی را برای پشتیبانی از مسکو جهت حمله به اوکراین در اختیار این کشور قرار داد.»

ایلیا یولاش می‌گوید روس‌ها به صورت گروهی از پهپاد‌ها استفاده می‌کنند و آنها را در جهات مختلف به کار می‌گیرند تا سیستم دفاع هوایی اوکراین را «خسته کنند». وی اضافه کرد: «آن‌ها همچنین ممکن است پنج روز از این پهپاد استفاده کنند و [در]روز ششم، نوع دیگری از پهپاد را پرتاب کنند.»

یوری ایهنات، که پیش از این در نیروی هوایی اوکراین خدمت کرده است، به رسانه ایندیپندنت کیف می‌گوید که پهپاد‌های شاهد معمولاً در امتداد بستر رودخانه‌ها و جاده‌ها حمله می‌کنند، زیرا برای رادار ضدهوایی اوکراین دشوارتر است که پهپاد‌ها را بر فراز آب تشخیص دهد و ردیابی کند. همینطور صدای پهپاد‌ها با صدای عبور خودرو‌ها خنثی می‌شود و به همین خاطر جاده‌ها مسیری بهتر برای آنها محسوب می‌شوند.

اوکراین به مرور زمان رادار‌های مختلفی را برای ردیابی نحوه عبور پهپاد‌ها از حریم هوایی خود به خدمت گرفته و با استقرار یک «واحد آتش سیار» از لیزر و استینگر برای سرنگونی پهپاد‌ها استفاده می‌کند.



آقای یولاش با بیان اینکه امروزه تقریباً تمام پهپاد‌های پرتاب‌شده به وسیله روسیه توسط ارتش اوکراین منهدم می‌شوند، می‌گوید از آنجایی که پهپاد‌ها بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر در ساعت سرعت دارند ردیابی آن «بسیار ساده‌تر» از سایر سلاح‌ها است.

آقای هاردی می‌گوید پهپاد شاهد «مهمترین» کمکی است که ایران به ارتش روسیه کرده است، چرا که آنها توانسته‌اند خسارت عمده‌ای به اوکراین وارد کنند.

ایران ارسال یا ساخت پهپاد برای روسیه برای «جنگ علیه اوکراین» را تکذیب کرده است، با این حال آمریکا و اتحادیه اروپا شرکت‌های ایرانی سازنده پهپاد را تحریم کرده‌اند و می‌گویند که این کشور هواپیما‌های بدون سرنشین به روسیه داده است.

اورزولا فن‌د‌رلاین، رئیس کمیسیون اروپا، سال گذشته در بیانیه‌ای گفته بود «سپاه پاسداران ایران پهپاد‌های شاهد را برای حمله به زیرساخت‌های غیرنظامی در اوکراین در اختیار روسیه گذاشته است.»

آقای هاردی می‌گوید که به طور کلی رابطه تهران و مسکو پس از تهاجم تمام‌عیار روسیه و با روی آوردن روسیه به ایران برای دریافت سایر کمک‌های نظامی عمیق‌تر هم شده است.

وی اضافه می‌کند در ابتدا ایران قطعات هواپیما‌های بدون سرنشین را به روسیه می‌فرستاد تا در آنجا مونتاژ شده و در خط مقدم مستقر شوند. اکنون، اما گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد ایران به روسیه کمک کرده تا کارخانه‌های خود را توسعه داده و پهپاد‌ها را به صورت محلی بسازد.

یک گزارش روزنامه واشنگتن پست در ماه اوت ۲۰۲۳ نشان داد که هدف روسیه تولید ۶ هزار پهپاد در داخل مرز‌های این کشور تا سال ۲۰۲۵ است. امری که به لطف یک «معامله تسلیحاتی میلیارد دلاری» با تهران قابل انجام خواهد بود.

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود
  • سبک زندگی اسلامی-ایرانی اولین مسئله‌ در برش استانی نقشه مهندسی کشور است
  • پهپاد‌ انتحاری ایرانی ، ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین
  • معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب می‌شود
  • بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای تحقق توسعه پوشش‌های بیمه‌ای در خوزستان
  • یادداشت| پیمانه‌ای که پُر شد
  • برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم
  • از روز جهانی کتاب و حق مولف تا نقش کتاب در سبد خانواده‌ها