Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@20:52:10 GMT

آلمان: توافق صلح برای خروج از افغانستان ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۰۹۵۱۲

آلمان: توافق صلح برای خروج از افغانستان ضروری است

وزیر دفاع آلمان اعلام کرد که هرگونه کاهش و یا خروج کامل نیروها از افغانستان باید مبتنی بر شرایط باشد و دستیابی به توافق صلح نیز برای خروج ضروری است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «آنه گرت کارن باوئر» وزیر دفاع آلمان با اشاره به بن‌بست مذاکرات بین‌الافغانی و تشدید جنگ در افغانستان گفت: مذاکرات صلح افغانستان هنوز نتیجه‌ای که می‌خواستیم را در پی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفاع آلمان افزود: ما در ناتو، همراه با آمریکا، توافق کرده‌ایم که هرگونه کاهش نیرو و یا خروج کامل از افغانستان باید مبتنی بر شرایطی باشد که بطور دقیق در یک توافق صلح تعریف شده باشد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این در حالی است که رسانه‌های آمریکایی به‌نقل از منابع آگاه گزارش می‌دهند که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد تا پایان هفته جاری میلادی با صدور یک فرمان اجرایی روند خروج نیروهای آمریکایی از عراق و افغانستان را تسریع کند.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان ناتو نیز در دیدار اخیرش با «کریستوفر میلر» سرپرست جدید وزارت دفاع آمریکا تصریح کرد که نیروهای ناتو تا زمانی که نیاز باشد به حضور در افغانستان ادامه خواهند داد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

«اوآنا لونگسکو» سخنگوی سازمان ناتو در این باره به «آسوشیتدپرس» گفت: ما از روند صلح در افغانستان حمایت می‌کنیم و به عنوان بخشی از آن ما به تعدیل حضورمان ادامه می‌دهیم، ناتو سطح نیروها را به زیر 12 هزار نفر کاهش داده است که بیش از نیمی از آن‌ها نیروهای غیر آمریکایی هستند.

پیش از این نیز برخی رسانه‌ها از افزایش اختلاف‌های مقامات آمریکایی بر سر خروج نظامی از افغانستان خبر داده بودند و انتصاب‌های جدید ترامپ نیز مقامات ارشد در پنتاگون را نگران کرده است.

اختلاف‌نظر ناتو و دولت ترامپ درباره خروج از افغانستانترامپ فرمان تسریع خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و عراق را امضا می‌کندانتقاد شدید «مک‌کانل» از طرح ترامپ برای خروج فوری نیروهای آمریکایی از افغانستان

منابعی به سی‌ان‌ان، گفته بودند که ممکن است، برکناری مارک اسپر، وزیر اخراج شده وزارت دفاع آمریکا نیز با حضور نیروهای خارجی در افغانستان مرتبط باشد.

اسپر بارها گفته بود که خروج نیروهای خارجی از افغانستان، مبتی بر شرایط امنیتی در این کشور صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ناتو اخبار آلمان اخبار افغانستان ناتو اخبار آلمان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۹۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و مشاور امنیت ملی عراق در دیدارشان در روسیه بر سر روند اجرای توافقنامه امنیتی دو کشور توافق کردند.   به گزارش همشهری آنلاین، علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی که برای شرکت در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ در این شهر روسیه حضور دارد، عصر دیروز (سه‌شنبه) چهارم اردیبهشت ماه با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.   در این دیدار احمدیان و الاعرجی ضمن مرور روند اجرای توافق امنیتی ایران و عراق توافق کردند کمیته‌های فرعی و عالی‌ هر چه‌ زودتر تشکیل جلسه دهد.   الاعرجی با راهبردی خواندن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران، بر اجرای مصوبه‌ پارلمان عراق درباره اخراج نیروهای نظامی ائتلاف تأکید کرد.   مشاور امنیت ملی عراق، در این ملاقات از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرد.   احمدیان در رأس هیأتی برای شرکت در دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات عالیرتبه مسئول در امور امنیتی و نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس در سن‌پترزبورگ حضور دارد و در حاشیه این نشست‌ها نیز با تعدادی از همتایان خود دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات جاری در منطقه به رایزنی خواهد پرداخت. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا

دیگر خبرها

  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • شولتز: توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • آمریکا : از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا