Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا و به نقل از رسانه های افغانستان، «اسدالله خالد» از پشتون‌های استان غزنی افغانستان و نامزد وزارت دفاع ملی با حضور در مجلس نمایندگان در باره طرح‌های خود در پست وزارت دفاع گفت و افزود که با توجه به عملکرد طالبان و حامیان خارجی آن‌ها، هیچ نشانه ای از اراده آن گروه برای صلح و کاهش خشونت دیده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خالد گفت که طالبان از مذاکرات قطر سوءاستفاده کردند، اما گامی برای تامین صلح تا کنون برنداشته‌اند و من به نتیجه بخش بودن این مذاکرات اطمینان ندارم.

نامزد وزیر وزارت دفاع افغانستان اضافه کرد که نظرات وی به معنی مخالفت با مذاکرات صلح نیست اما تا کنون هیچ اراده ای در این گروه و حامیان بین‌المللی آنها نمی‌بینیم.

وی گفت که هنوز هم مراکز آن‌ها در کویته، میران‌شاه، کراچی، لاهور و راولپندی فعال است و منازل آنها در این شهرها وجود دارد و درمان زخمی های آنان نیز در بیمارستان های این شهرها ادامه دارد.

خالد همچنین تاکید کرد که اگر صلحی بوقوع بپیوندند جز ارتش افغانستان هیچ نیرویی از جمله طالبان نمی‌تواند حافظ آن باشد.

نامزد وزیر دفاع افغانستان همچنین در باره حضور نظامیان خارجی در این کشور گفت که همه از خروج نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان نگرانی دارند، اما وی تاکنون شاهد نشانه‌ای دال بر خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان نیست.

خالد تصریح کرد که امکان دارد شمار نظامیان خارجی در افغانستان کاهش یابد و همچنین امکان افزایش آنها نیز هست.

نامزد وزیر دفاع افغانستان گفت که در حال حاضر ۹۶ درصد عملیات‌ها در این کشور بطور مستقل توسط نیروهای افغان انجام می‌شود و تنها در چهار درصد حملات هوایی نظامیان خارجی با آنها مشارکت دارند.

وی تاکید کرد که نیروهای امنیتی افغانستان از جمله ارتش این کشور به تنهایی توان دفاع از خاک خود را دارند.

در حال حاضر حدود ۴ هزار و ۵۰۰  نظامی آمریکایی در افغانستان حضور دارند و انتظار می‌رود بر اساس دستور دونالد ترامپ این رقم به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر کاهش یابد.

عباس بصیر نامزد وزیر وزارت آموزش عالی افغانستان و از هزاره‌های استان غزنی نیز برنامه کاری خود را ارائه کرد اما به علت پایان جلسه نتوانست به سوالات نمایندگان پاسخ دهد و این برنامه به بعد از ظهر امروز موکول شد.

«فضل احمد معنوی» که توسط عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی معرفی شده نیز برنامه‌های کاری خود را برای وزارت دادگستری ارائه کرد و گفت اگر وی موفق شود رای اعتماد نمایندگان را بدست آورد، برنامه ارتقاء آگاهی مردم در زمینه مسایل حقوقی را اجرا خواهد کرد.

روز گذشته نیز محمد حنیف اتمر نامزد وزارت امور خارجه، عبدالهادی ارغندیوال نامزد وزیر وزارت دارایی و مسعود اندرابی نامزد وزیر وزارت کشور برنامه های خود را برای نمایندگان مجلس ارائه کردند.

محمد حنیف اتمر نامزد وزیر وزارت خارجه افغانستان از حفظ و تداوم رابطه این کشور با شرکای جهانی سخن گفت و آن را به نفع مردم و دولت این کشور دانست.

اتمر همچنین گفت که احتمال قطع کمک کشورهای بین‌المللی برای افغانستان وجود دارد و در این صورت هم افغانستان به حفظ روابط خود با کشورهای خارجی نیازمند است.

اتمر بر مدیریت آب‌های کشور و عدم امتیازدهی به کشورهای همسایه در زمینه منابع آبی افغانستان تأکید کرد و گفت که اگر کسی چنین کند، خیانت ملی را مرتکب خواهد شد.

نامزد وزیر وزارت دارایی افغانستان هم گفت که اگر روند جمع آوری درآمد ملی بصورت شفاف صورت گیرد و درست مدیریت شود این کشور قادر است تا سال ۲۰۲۵ از کمک های خارجی بی نیاز شود.

روند ارائه برنامه های کاری چهار نامزد نامزد وزیران کابینه محمد اشرف غنی فردا نیز ادامه خواهد یافت و روز پنجشنبه مجلس افغانستان با توجه له برنامه های کاری آن‌ها به این نامزدها رای اعتماد و یا عدم اعتماد خواهد داد.

بیش‌ از یکسال از انتخابات ریاست جمهوری افغانستان می‌گذرد اما به دلیل اختلافات و ادعای تقلب بین محمداشرف غنی و عبدالله عبدالله کابینه دولت تاکنون موفق نشده است تمامی نامزدای وزارت را برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی کند.

برچسب‌ها افغانستان کابل محمد اشرف غنی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان کابل محمد اشرف غنی افغانستان کابل محمد اشرف غنی اخبار کنکور نامزد وزیر وزارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۹۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نمایندگان استان تهران به وزیر کشور

سید علی یزدی خواه نماینده مردم، تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی از تدوین نامه‌ای خطاب به وزیر کشور خبر داد که در آن به تصمیمات برای تقسیمات جدیدی کشوری و تعرض به یکپارچگی شهرستان ری اعتراض شده است.

آنگونه که ایلنا روایت کرده، متن این نامه که به امضای جمعی از نمایندگان تهران رسیده به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر وحیدی

وزیر محترم کشور

سلام علیکم؛

با صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص)؛ همانگونه که استحضار دارید، ملک ری یکی از کهن ترین شهرهای جهان با قدمت بیش از ۸ هزار سال بوده و شیخ البلاد و عروس جهان اسلام با هویت تاریخی، تمدنی و مذهبی خود با تعبیر زیبای رهبر فرزانه انقلاب به عنوان قبله تهران معرفی گردیده است.

پیرو اخبار واصله در خصوص طرح تشکیل استان های تهران غربی و شرقی، تاکید می گردد طرح مذکور به هیچ وجه نباید منجر به جابجایی محدوده جغرافیایی فعلی شهرستان ری و بخش های پنجگانه ... ری گردد.

هرگونه تغییر و جابجایی در محدوده سیاسی کنونی، علاوه بر صدمه به هویت و تاریخ این شهرستان، خسارات جبران ناپذیری بر سرمایه های مادی و معنوی مردم ولایت مدار شهرستان ری وارد و موجبات اعتراض شدید اهالی و ساکنین را فراهم می آورد.

لذا تقاضامند است دستور فرمائید از هرگونه تغییر و جابجایی در محدوده جغرافیایی شهرستان ری احتراز و قبله تهران بدون کوچکترین خدشه و به صورت یکپارچه در حریم حرم حضرت عبدالعظیم (ع) حفظ گردد و جزیی از استان تهران مرکزی باقی بماند.

بدیهی است با توجه به مطالبات مردمی جهت تحقق این مهم، از همه اختیارات و ظرفیت های قانونی مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی استفاده خواهد گردید.

tags # مجلس سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزیران باشد / خیزش دانشجویان و نخبگان غربی با اعمال خشونت خاموش نمی‌شود
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • هشدار نمایندگان استان تهران به وزیر کشور
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری