Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سازمان خیریه "نجات کودکان" با اشاره به کشته و زخمی شدن فزاینده کودکان یمنی در نتیجه جنگ ائتلاف متجاوز سعودی، درباره نابود شدن نسل کاملی از کودکان در این کشور هشدار داد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، سازمان خیریه "نجات کودکان" در تازه‌ترین گزارش خود تأکید کرد، شمار کودکانی که در نتیجه جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن کشته و یا زخمی می‌شوند بسیار بیشتر از هر زمان دیگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این سازمان خیریه افزود طی چند روز گذشته بعد از شعله‌ور شدن درگیری‌ها در استان الحدیده، ائتلاف سعودی با هدف قرار دادن غیرنظامیان در یمن شمار زیادی از آنها را به قتل رسانده و بیش از 27 کودک را زخمی کرده است.
سازمان مذکور خواستار توقف فروش سلاح به ائتلاف سعودی- اماراتی شده است.
همزمان، سازمان ملل متحد در گزارشی تأکید کرده که یمن در نتیجه مستقیم جنگ و شیوع ویروس کرونا شاهد سوء‌تغذیه کودکان و قحطی مواد غذایی شده است.
گزارش مذکور با اعلام اینکه بیش از یکصد هزار کودک یمنی زیر سن 5 سال در معرض خطر مرگ قرار دارند، درباره از بین رفتن نسل کاملی از کودکان یمنی هشدار داد.
طبق اعلام برنامه جهانی غذا، حدود 24 میلیون یمنی به کمک‌های انسان‌دوستانه نیاز دارند و حدود 20 میلیون یمنی از امنیت غذایی برخوردار نیستند.

 184 بار تجاوز ائتلاف سعودی به الحدیده در 24 ساعت گذشته
یک منبع آگاه یمنی اعلام کرد که ائتلاف تجاوز ظرف 24 ساعت گذشته 184 بار به الحدیده حمله کرده است.
این منبع آگاه گفت که این ائتلاف 9 بار با هواپیماهای تجسسی، حریم هوایی الدریهمی و الفاره را نقض کرده اند همچنین 21 فروند پهپاد به حریم هوایی الجبلیه، الدریهمی، الجاح، الفازه و حیس تجاوز کرده اند.
این منبع همچنین از 22 بار حمله موشکی و توپخانه ای و 134 بار تیراندازی با سلاح های مختلف به این مناطق خبر داد.

گسترش درگیری‌ها بین گروه‌های وابسته به امارات و عربستان
درگیری‌های مسلحانه بین گروه‌های مسلح وابسته به عربستان و امارات در استان ابین در جنوب یمن و اعزام تجهیزات نظامی دو طرف ادامه دارد
در حالی که مردم یمن در استان‌های حضرموت و المهره برای اعلام مخالفت با حضور امارات و عربستان در استان‌های جنوبی یمن، تظاهرات برگزار کردند، درگیری‌ها بین گروه‌های وابسته به امارات و عربستان در استان ابین در حال شدت گرفتن است.
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، درگیری‌های مسلحانه بین گروه‌های مسلح وابسته به عربستان و امارات در استان ابین در جنوب یمن و اعزام تجهیزات نظامی دو طرف ادامه دارد. در نتیجه، شکاف اختلافات بین دو طرف در خصوص اجرای توافق ریاض در حال افزایش است.
در همین حال، استان‌های حضرموت و المهره در جنوب عرصه برگزاری تظاهرات و خشم مردم در قبال حضور امارات و عربستان در این مناطق بود.
علی الذهب خبرنگار این شبکه گزارش داد: درگیری‌ها در ابین بین نیرو‌های شورای انتقالی طرفدار امارات و نیرو‌های دولت منصور هادی رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن و حزب اصلاح تحت حمایت عربستان شدت گرفت.
اطلاعات میدانی حاکی از کشته و زخمی شدن شمار زیادی از دو طرف در پی شدت گرفتن درگیری‌ها طی روز‌های اخیر در منطقه «تل شیخ سالم» و «الطریه» در شرق شهر «زنجبار» است.
عارف العامری فعال سیاسی جنوب یمن گفت: «استان‌های لحج و ابین به منزله درگاه‌های مشرف بر عدن هستند. ازین رو، هر گروهی برای تسلط بر بیشترین مساحت این منطقه تلاش می‌کند تا در سطح بیشتری بر استان عدن تسلط داشته باشد.»
خبرنگار این شبکه افزود: افزایش روند رویارویی‌ها بین امارات و عربستان و ادامه اعزام تجهیزات نظامی به ابین، با فضای تنش آمیز در استان‌های حضرموت و المهره همراه بود؛ استان‌هایی که شاهد موج خشم مردمی در مخالفت با اقدامات ابوظبی و ریاض بودند. در پی این موضوع، عربستان از طریق عوامل خود تجهیزات نظامی گسترده‌ای به حضرموت اعزام کرد تا برای گسترش استقرار خود در منطقه تلاش کند.
همزمان ریاض قایق‌های نظامی را در ساحل‌های استان المهره مستقر کرد.
مجیب شمسان کارشناس مسائل نظامی گفت: «درگیری‌های کنونی بیش از آنکه در راستای منافع یمنی‌ها باشد، به منزله راهبرد و تاکتیکی است که ائتلاف متجاوز از آن برای از بین بردن بافت اجتماعی در این مناطق استفاده می‌کند تا بتواند شرایط لازم را برای تحقق اهداف راهبردی با هدف غارت ثروت‌های این منطقه، فراهم کند.»
خبرنگار این شبکه افزود: افزایش درگیری‌ها در استان‌های جنوبی به منزله شاخص دیگری برای شکست توافق ریاض است که وارد دومین سال خود شد. به ویژه که رایزنی‌ها درباره تشکیل دولت به حالت تعلیق درآمد و اختلافات بین دو طرف در خصوص اجرای سازوکار‌های توافق سعودی در دو مرحله افزایش یافت.

کشورهای جهان به رژیم کودک کُش سعودی سلاح نفروشند
رئیس هیأت مذاکره کننده یمن از کشورهایی که در مسیر توقف فروش سلاح به رژیم آل سعود گام بر می دارند قدردانی کرد.
به گزارش المسیره، «محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره کننده یمن از کشورهایی که فروش سلاح به رژیم آل سعود را متوقف کرده اند قدردانی کرد.
وی افزود: ما از کشورهایی که گام هایی در مسیر توقف فروش سلاح به رژیم قاتل کودکان یمن اتخاذ کرده اند قدردانی می کنیم.
عبدالسلام از دیگر کشورهای جهان خواست در این مسیر حرکت کنند.
وی گفت: این کشورها برای آنکه نشان دهند دست کم یک موضع گیری انسانی در برابر تجاوز وحشیانه عربستان به یمن اتخاذ کرده اند باید در این مسیر گام بردارند.
روز گذشته عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستان از آلمان به دلیل ممانعت از فروش سلاح به ریاض انتقاد کرد.
وی مدعی شده بود که عربستان نیازی به سلاح های آلمان ندارد.

آخرین جنایت ترامپ در حق ملت یمن
رئیس‌جمهور آمریکا در اقدامی بر خلاف رأی نهادهای امدادرسانی بین‌المللی قصد دارد گروه انصارالله را در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی قرار دهد.
یک رسانه آمریکایی به نقل از منابع آگاه گزارش داده «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا قبل از کنار رفتن از قدرت در ژانویه 2021، گروه انصارالله یمن را در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» قرار می‌دهد.
چند منبع دیپلماتیک در گفت‌وگو با مجله «فارن‌پالیسی» گفته‌اند دولت ترامپ آماده است قبل از ژانویه 2021 حوثی‌های یمن (جنبش انصارالله) را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد.
منابع دیپلماتیک گفته‌اند این اقدام ممکن است موجب ایجاد اخلال در کمک‌رسانی‌های بین‌المللی به یمن شده و تلاش‌های تحت رهبری سازمان ملل برای برقراری صلح میان انصارالله و دولت مستعفی یمن را متوقف کند.
سازمان ملل متحد و سازمان‌های امدادرسان بین‌المللی در ماه‌های گذشته تلاش کرده‌اند دولت ترامپ را از قرار دادن نام انصارالله در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی منصرف کنند.
با وجود این، روزنامه فارن‌پالیسی نوشته، این تصمیم که ظاهراً به زودی محقق خواهد شد، برای «مایک پامپئو» که در آستانه سفر به اسرائیل (فلسطین اشغالی)، عربستان سعودی و امارات است نوعی پیروزی قلمداد خواهد شد.
یک منبع دیپلماتیک گفت: «آنها از مدت‌ها قبل مشغول بررسی این بوده‌اند اما پامپئو می‌خواهد که این اتفاق سریعتر بیفتد.»
منابع دیپلماتیک به فارن‌پالیسی گفته‌اند در هفته‌های گذشته، «مارتین گریفیتس»، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن از آمریکا خواسته از این اقدام صرفنظر کند.
چنانچه گروهی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» از نظر آمریکا قرار بگیرد حمایت از آن گروه ممنوع اعلام می‌شود، اعضای آن گروه از سفر به ایالات متحده منع می‌شوند و دارایی‌های خارجی‌اش مسدود می‌شوند.
کارشناسان می‌گویند با آنکه این اقدامات، در قبال گروهی مانند انصارالله یمن فقط آثار نمادین دارند اما می‌توانند موجب اخلال در فعالیت‌های کمک‌رسانی سازمان‌های امدادرسانی به کشور جنگ‌زده یمن شوند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: یمن امارات و عربستان تجهیزات نظامی ائتلاف سعودی فروش سلاح بین گروه سازمان ملل کودکان یمن درگیری ها دو طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۹۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است

به گزارش خبرآنلاین، عربستان سال‌هاست از جنگنده‌های «اف-۱۵ ایگل» استفاده می‌کند و در گذشته نیز نسخه‌های پیشرفته‌ای از این جنگنده را خریداری کرده است. با این حال، بوئینگ در حالی به دنبال فروش این جنگنده‌های اف-۱۵ به عربستان است که رقبای اروپایی بوئینگ هم سعی دارند به ریاض جنگنده بفروشند، از جمله جنگنده‌های «داسو رافال» و «یوروفایتر تایفون».

در همین حال بوئینگ اخیرا جنگنده‌های «اف-۱۵ ای.ایکس» را به لهستان پیشنهاد کرده و رژیم صهیونیستی هم خواستار دریافت نسخه سفارشی خود شده است.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه آمریکا همچنین با فروش این جنگنده‌ها به اندونزی هم موافقت کرده است.

هم‌زمان منابع عبری گزارش کرده‌اند عربستان سعودی نگران دو قابلیت اصلی در هواپیماهای اف-۱۵ کنونی خود است و این دو نکته قابلیت حمل سلاح و کار مداوم برای مدت طولانی است که این دو مورد در نسخه جدید اف ۱۵ ارتقا یافته است.

نیروی هوایی عربستان در حال حاضر دارای ۸۴ جنگنده F-۱۵ SA و همچنین ۶۸ جنگنده F-۱۵ s است.

آمریکا از چند ماه گذشته درصدد پیش بردن یک توافق امنیتی با عربستان سعودی است تا از طریق آن به عادی سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو دست یابد.

دولت بایدن پیش از ۷ اکتبر به سمت توافقی برای عربستان سعودی برای سازش با تل‌آویو پیش می‌رفت که منجر به موافقت واشنگتن با یک پیمان دفاعی با ریاض و حمایت از برنامه هسته‌ای غیرنظامی آن در ازای امتیاز دادن رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها می‌شد.

با این حال عملیات فلسطینی طوفان الاقصی و حمله تلافی‌جویانه صهیونیست‌ها به غزه این روند را تغییر داد، اما ایالات متحده و عربستان سعودی به بحث در مورد توافق احتمالی به‌عنوان بخشی از برنامه‌های گسترده‌تر پس از جنگ ادامه دادند.

اما عربستان سعودی به صراحت اعلام کرده است که پس از هفتم اکتبر، رژیم صهیونیستی را ملزم به دادن امتیازات مهم‌تری به فلسطینی‌ها می‌کند و تاکید دارد که باید شاهد «گام‌های برگشت‌ناپذیر» به سوی تشکیل کشور فلسطین باشد.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903142

دیگر خبرها

  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند
  • تشدید خشونت‌ها علیه سیاستمداران، چالشی برای آلمان
  • ماجرای یک مناسبت جدید و مهم در تقویم عربستان
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • فایننشال تایمز: اروپا نگران تشدید اقدامات «خرابکارانه و خشن» روسیه است
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه/ افشای طرح بزرگ ترامپ برای پایان جنگ اوکراین
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • شهادت کودکان فلسطینی در حمله رژیم اسرائیل + عکس های دردناک
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند