Web Analytics Made Easy - Statcounter

با تلاش محققان دارویی ستاد اجرایی فرمان امام، ایران از امروز در زمره ۳ کشور جهان که فناوری تولید "کیت تشخیص سریع ویروس کوید ۱۹" را دارند، قرار گرفت. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ با تلاش محققان دارویی ستاد اجرایی فرمان امام، ایران از امروز در زمره 3 کشور جهان که فناوری تولید "کیت تشخیص سریع ویروس کوید 19" را دارند، قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صبح امروز در مراسمی با حضور جهانگیری؛ معاون اول رئیس‌جمهور، مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، ستاری، معاون علمی رئیس‌جمهور، رئیسی معاون وزیر بهداشت و معاونان و مدیران مجموعه ستاد اجرایی، خط تولید کیت‌های تشخیص فوری کرونا به صورت ویدئوکنفرانسی به بهره‌برداری رسید.

در این مراسم که در محل نمایشگاه دستاوردهای ستاد اجرایی فرمان امام برگزار شد، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور پس از افتتاح خط تولید این کیت‌ها گفت: کشور به این محصول بزرگ دانش‌بنیان نیاز داشت و دسترسی به آن، دغدغه مشترک مسئولان نظام طی این ماهها بود و لذا این دستاورد بزرگ ستاد اجرایی فرمان امام را باید به رهبرمعظم انقلاب و همه مردم و جامعه سلامت  تبریک بگویم.

وی افزود: برادر عزیزم آقای دکتر مخبر از مدیران بزرگ و ارزشمند کشور هستند ودر تمام این سالها هرجا در کشور خلأ و نیازی پیش آمده وی و مجموعه ستاد با ریسک‌پذیری بالا وارد میدان شدند و تا حصول نتیجه پای کار ایستاده‌اند.
معاون اول رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: دستیابی به فناوری و تولید این کیت، در راستای جهش توسعه علمی و فناوری و یک دستاورد ملی است که بابت آن از تمام مجموعه ستاد اجرایی و محققان جوان آن قدردانی میکنم.

جهانگیری با اشاره به موضوع بیکاری و آسیب ویروس کرونا به اشتغال گفت: باید در دولت راهکار و منابع مالی پیدا کنیم که ظرف روزهای آینده بتوانیم کمک‌های معیشتی بین مردم به ویژه درمناطق محروم و آسیب‌دیدگان این بحران توزیع کنیم، اگر چه نهادهای عمومی مخصوصا ستاد اجرایی فرمان امام درمقاطع مختلف با فرمان رهبرمعظم انقلاب کمک‌های خوبی دراین مناطق به آسیب‌دیدگان کرونا انجام داده‌اند.

محمد مخبر؛ رئیس ستاد اجرایی فرمان امام نیز دراین مراسم با اشاره به مشخصات کیت تشخیصی جدید گفت: دستیابی به دانش ساخت این کیت قدم بزرگی برای مهار کرونا در کشور است و ارزش دستیابی به آن کمتر از واکسن کرونا نیست چرا که ازاین طریق میتوان به غربالگری و قطع زنجیره انتقال تسریع بسیار بالایی بخشید.

وی افزود: استفاده از این کیت جدید، دیگر نیاز به محیط آزمایشگاهی و حضور پزشک ندارد وبرخلاف کیت‌های پی‌سی‌آر فعلی که 48 ساعت برای نشان دادن نتیجه زمان لازم دارد، در هر محیط و منطقه‌ای میتوان در کمتر از 20 دقیقه ابتلای فرد به کوید19 را متوجه شد.

مخبر با اشاره به گران بودن کیت‌های فعلی مورد استفاده در سیستم درمانی و پزشکی افزود: قیمت کیتهای‌ ساخته شده توسط ستاد اجرایی فرمان امام، 40 درصد ارزان‌تر از کیت‌های فعلی و نهایتا 200هزارتومان است.

رئیس ستاد اجرایی با اشاره به اقدام جهادی نیروهای دانش بنیان ستاد در دستیابی به این کیت‌ها گفت: در کمتر از 22 روز جوانان دانشمند ما توانستند خط تولید این کیت‌ها را راه‌اندازی کنند و از امروز میتوانیم روزانه 200 هزار کیت تولید و تحویل جامعه سلامت بدهیم.

وی افزود: ستاد اجرایی با تمام قدرت و به صورت شبانه‌روزی در تمام حوزه‌های مقابله با کرونا ازقبیل تولید واکسن کوید 19، تولید کیت تشخیص و داروهای مورد نیاز ، ماسک و محلول ضدعفونی و تجهیزات پزشکی و کمک به آسیب دیدگان کرونا ازطریق توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی و هرچیزی که مردم و جامعه سلامت دراین مسیر نیاز داشته باشند ، فعال است و ازهیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

در ادامه این برنامه سورنا ستاری معاون علمی رئیس‌جمهورنیز در سخنانی کوتاه ضمن قدردانی از اقدامات ستاد گفت: از دکتر مخبر و مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام تشکر میکنم که گرایش به سمت "دانش بنیان" ها را به یک فرهنگ تبدیل کردند.

وی افزود: همین فرهنگ دانش‌بنیانی باعث شد جوانان ما در حوزه تولید کیت، ماسک، دارو و انواع تجهیزات به خودشان جرأت ورود به میدان  بدهند و در زمره برترین های جهان قرار بگیریم.

گفتنی است در ابتدای این برنامه، معاون اول رئیس جمهور طی بازدیدی از نمایشگاه دستاوردهای ستاد اجرایی فرمان امام ، از نزدیک با بخشی از خدمات و دستاوردهای زیرمجموعه‌های ستاد مانند بنیادهای برکت، احسان، گروه اقتصادی تدبیر، سامانه 4030، کاروان سلامت و تله مدیسین، گروه کشاورزی و ... قرار گرفت.

آخرین جزئیات ساخت "واکسن کرونای ایرانی"/ نماینده WHO: از موفقیت‌های ایران شگفت‌زده شدم!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا ستاد اجرایی فرمان امام معاون اول رئیس جمهور مجموعه ستاد تولید کیت کیت تشخیص خط تولید کیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۰۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد پاکستان برای اجرایی کردن خط لوله صلح/ پارادایم جدید از قدرت اقتصادی ایران در آسیا

محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در گفت وگویی با اشاره به‌دستاورد‌های سفر رئیس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا تصریح کرد: سفر آیت الله رئیسی به سریلانکا و پاکستان در چهارچوب سیاست خارجی دولت و بر مفهوم همسایگی و همگرایی صورت گرفت.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور سفر آیت الله رئیسی به پاکستان را از منظر ارزش راهبردی سفر و دستاورد‌های ملموس آن حائز اهمیت عنوان کرد.

به گفته وی در این سفر در حوزه‌های کشاورزی، انرژی، تجارت و ترانزیت بین‌الملل توافقات اساسی انجام گرفته بدین معنا که دولت در نظر دارد در بحث کشاورزی کالا‌های اساسی مورد نظر خود را از کشور‌های دوست و همسایه وارد کند.

جمشیدی خاطر نشان کرد: پاکستان در حوزه گوشت، ذرت و کنجاله ظرفیت خوبی دارد و توافقات خوبی در این حوزه به دست آمده و قطعاً اثر ملموسی در تامین کالا‌های اساسی کشور و بهبود وضعیت معیشت جامعه خواهد داشت.

معاون سیاسی دفتر رییس جمهور تشریح کرد: در حوزه انرژی خط لوله صلح در مذاکرات خصوصی و گفتگو‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که طرف مقابل باید به تعهدات خود در این حوزه عمل نماید و این حقی است که متعلق به جمهوری اسلامی ایران است پاکستان پذیرفت که تعهدات خود در رابطه با خط لوله صلح را به صورت کامل اجرایی کند و این علی رغم فشار‌هایی است که از طرف آمریکا به این کشور وارد می‌شود.

جمشیدی یکی از مهمترین اهداف دولت سیزدهم را کاهش میزان تجارت غیر رسمی و تبدیل آن به تجارت رسمی دانست و گفت: این فواید بسیاری برای دو طرف و دو کشور دارد. توافق‌نامه‌های تجارت آزاد و کاهش هزینه‌های گمرکی و ایجاد مناطق آزاد تجاری در نزدیکی مرز از دیگر برنامه‌های این سفر بود.

به گفته معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور تجارت بین ایران و پاکستان که در حال حاضر حدود ۲ میلیارد دلار است و قرار است در گام اول به ۱۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

جمشیدی با تاکید بر اینکه در حوزه ترانزیت پاکستان علاقه بسیاری برای پیوستن به کریدور شمال جنوب دارد، بیان کرد: حضرت آقا فرمودند که امسال سال جهش تولید با مشارکت مردم است افزایش تولید از طریق افزایش صادرات محقق می‌شود و این بدون یافتن بازار‌های جدید تجاری امکان‌پذیر نیست.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور هدف سفر آیت الله رئیسی به کشور‌های مختلف را بازاریابی جدید و تلاش برای افزایش صادرات کشور توصیف کرد وگفت: در دولت سیزدهم تلاش می‌کنیم که پارادایم جدیدی از قدرت اقتصادی کشور ارائه شود بدین معنا که جمهوری اسلامی کشوری نیست که محدود به خام‌فروشی باشد بلکه به دنبال صادرات کالا‌های دارای ارزش افزوده و فناورانه است.

وی بیان کرد: در حوزه سیاسی امنیتی هم مذاکرات بسیار مهمی انجام شد با مقامات مسئول پاکستان مذاکرات صریح، شفاف و سازنده‌ای داشتیم.

جمشیدی خاطر نشان کرد: عمده مسئله‌ای که مطرح شد و به توافق رسیدیم این بود که هماهنگی‌ها در حوزه دفاعی و امنیتی افزایش یابد و توافق در این زمینه صورت گرفت تا در حوزه‌های امنیتی از جمله مبارزه با تروریسم هماهنگی بیشتری داشته باشیم.

معاون سیاسی دفتر رییس جمهور با اشاره به رایزنی‌های فرهنگی در این سفر، تاکید کرد: بحث دیگر، حوزه فرهنگی است که آن هم اهمیت ویژه‌ای دارد پاکستان یک عقبه فرهنگی برای ایران محسوب می‌شود نفوذ زبان فارسی در آنجا بسیار زیاد است.

جمشیدی بیان کرد: اقبال لاهوری با چند هزار بیت شعر به زبان فارسی از محبوبیت بالایی در این کشور برخوردار است. اگر چند صد سال قبل مقامات ایران و پاکستان همدیگر را می‌دیدند و انگلیس نبود، به زبان فارسی مذاکره می‌کردند؛ با این ظرفیت جای پای ما در فرهنگ پاکستان وجود دارد.

به گفته وی سفر رئیس‌جمهور به شهر‌های لاهور و کراچی نشان دهنده عمق استراتژیک روابط ایران و پاکستان است.

جمشیدی خاطر نشان کرد: این سفر در شرایط خاصی بعد از ضربه تاریخی جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی انجام شد که استقبال گسترده دانشگاهیان و جامعه پاکستان را در پی داشت آمریکا نسبت به این سفر موضع گرفت و اساسا از تحرکات جمهوری اسلامی در موضوعات منطقه‌ای و بین لمللی نگران است.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: جالب اینکه سپاه صحابه از گروه‌های تروریستی فعال در پاکستان هم از سفر رئیس جمهور به این کشور ابراز نگرانی کرده بودند که چرا اینقدر ایران نفوذ دارد همگرایی آمریکا و سپاه صحابه معنی خاصی دارد.

جمشیدی در پایان تاکید کرد: سریلانکا یک کشور راهبردی است، در روابط مان به کوچکی و بزرگی کشور‌ها توجه نمی‌کنیم به همه کشور‌ها توجه می‌کنیم. سریلانکا در ترانزیت دریایی جایگاه ویژه‌ای دارد و ایران حتی در قبل از انقلاب هم به این کشور توجه خاص داشته است. به دنبال این هستیم که تجارت و توسعه روابط اقتصادی را با این کشور دنبال کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • برگزاری ۳۸۱ یادواره در شهرستان کهگیلویه / استقبال از اجلاسیه شهدا
  • آمادگی استان مازندران برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران : آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی
  • تعهد پاکستان برای اجرایی کردن خط لوله صلح/ پارادایم جدید از قدرت اقتصادی ایران در آسیا
  • وزیر راه و شهرسازی وارد تبریز شد