Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا اسماعیلی شاعر، در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ملاک‌های انتخاب کتاب خوب گفت: برای اینکه نسبت به خرید کتاب شناخت پیدا کنیم و با امنیت خاطر برای خودمان و فرزندمان کتاب تهیه کنیم، چند راه ساده وجود دارد. اول اینکه به افراد کتابخوان حرفه‌ای که در خانواده مان هستند، مراجعه کنیم و نظر آن‌ها را درباره کتاب خوب بپرسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افراد، چون با کتاب مانوس هستند می‌توانند کتاب خوب را به ما معرفی کنند.

بیشتر بخوانید

دلیل حذف کتاب از سبد خرید خانواده‌های ایرانی چیست؟

وی افزود: گاهی در خبرگزاری‌ها هم کتاب‌های خوب معرفی می‌شوند؛ آن‌ها توضیحاتی درباره کتاب می‌دهند. تجدید چاپ یک کتاب را هم می‌توان دلیل خوب بودن آن دانست. خبرگزاری کتاب هم که در حوزه تخصصی کتاب است، می‌تواند منبع خوبی برای آگاهی از کتاب خوب باشد.

این شاعر ادامه داد: در سال جشنواره‌های مختلفی برگزار می‌شود؛ برخی از این جشنواره‌ها در حوزه کتاب‌های بانوان هستند. می‌توان این جشنواره‌ها را رصد و نام کتاب‌های برگزیده شان را استخراج کرد و هنگام مراجعه به کتابفروشی‌ها آن کتاب‌ها را خرید.

اسماعیلی بیان کرد: اگر خانواده‌ها دغدغه کتابخوان شدن فرزندشان را دارند، کتاب‌های خوب و شایسته را پیدا کنند. ملاک دیگر برای انتخاب کتاب خوب نام ناشر و مولف است. تعدادی از ناشران به برند‌های فرهنگی تبدیل شده اند و کتاب‌های نفیس و فاخر را چاپ می‌کنند. نام مولف هم متر و معیار دوم برای خوب بودن کتاب است؛ برخی مولفان آثاری بسیار ارزشمند، فاخر و قابل تامل دارند.

وی اظهار کرد: اگر خانواده‌ها با فضای ادبی آشنا باشند، می‌دانند آثار مولفان خوب ۹۰ تا ۹۵ درصد ارزشمند هستند. از سوی دیگر تجدید چاپ یک کتاب معیار و ملاک خوبی برای خوب بودن یک کتاب است، اما این ملاک برای کتاب‌های کودک صدق نمی‌کند، چون کودکان بیشتر به تصویر کتاب توجه می‌کنند. برای همین نمی‌توان تجدید چاپ را برای کتاب‌های کودک یک اصل قرار داد.

انتهای پیام/ 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رضا اسماعیلی کتابخوان حرفه ای ملاک های انتخاب کتاب کتاب خوب کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۰۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملاک قهرمانی لیگ بعداز امتیاز، تفاضل یا بازی رودررو؟

نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: ملاک قهرمانی در لیگ برتر، در صورت تساوی در کسب امتیاز، بازی رو در رو است نه تفاضل گل.

به گزارش تابناک ورزشی، منصور قنبرزاده درباره تنبیهات انضباطی بازیکنان خاطی اظهار داشت: در بحث بیانیه نویسی باشگاه‌ها ، خود جامعه ورزش و تیم‌ها به این جمع بندی رسیدند که چنین چیزی در هیچ کجای فوتبال حرفه‌ای در دنیا وجود ندارد. ما مواردی را داشتیم که دقیقه 20 بازی، یک باشگاه بیانیه می‌داد و نقطه نظراتی را درباره مسابقه‌ای که جریان داشت، مطرح می‌کرد. در هفته های پایانی لیگ این جو داشت غالب می‌شد و مسابقه‌ای بین باشگاه ها برای بیانیه نویسی بود، این موضوع در جلسه هیات رئیسه مطرح شد و واقعا از سازمان لیگ خواستند این موضوع را یک سازماندهی کنند. در نتیجه این تصمیمات در هیات رئیسه سازمان لیگ مورد تایید قرار گرفت.

وی افزود: در وهله اول جرایم مالی، بار دوم و سوم افزایش می‌یابد و در ادامه به تنبیهات انضباطی و حتی محرومیت هم می‌رسد، این لازم بود و انتظار داریم همه باشگاه‌ها به خاطر اینکه این جو آرام باشد، انجام دهند. باشگاه‌ها هر موردی که فکر کنند حق شان تضییع شده می‌توانند طی نامه رسمی به مراجع ذیربط اعلام کنند. هر وقت قانون دست باشگاه را باز گذاشته، نیاز به بیانیه نویسی نیست.

قنبرزاده عنوان کرد: در یکی دو هفته اخیر هم باشگاه ها رعایت کردند و مطالب خاصی نداشتند. یکی دو مورد بود که مربوط به پیشکسوتان برخی باشگاه‌ها بود و از باشگاه خواستیم تا رعایت این موضوع را انجام دهند.

وی درباره تفاضل گل در بازی‌های مستقیم تیم‌ها برای تعیین قهرمان لیگ گفت: بر اساس امتیاز، یک تیم قهرمان می‌شود و در صورتی که امتیازها مساوی بود، تفاضل گل لحاظ می‌شود و بازی رو در رو مدنظر نیست. چون تعدادی از باشگاه‌ها ابهام داشتند، سازمان لیگ مکاتبه کرد و ابهام را برطرف کرد.

قنبرزاده درباره اینکه دو سال پیش این قانون لحاظ شد، گفت: جدول دو سال پیش را ببینید، استقلال با کسب امتیاز توانست عنوان قهرمانی را بدست آورد.

دیگر خبرها

  • درک کویت: اسلوت خودش است و از کسی کپی نمی‌کند؛ لیورپول انتخاب خیلی خوبی انجام داد
  • ملاک انتخاب ها شایسته سالاری است/ لزوم سوق استان به سمت توسعه
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا
  • ملاک قهرمانی لیگ بعداز امتیاز، تفاضل یا بازی رودررو؟
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود
  • ملاک اصلی جام تختی انتخاب تیم ملی امید است/ شانس کسب ۲ مدال طلا در المپیک
  • پیش‌بینی یک بیماری ۱۲ سال قبل از بروز علائم
  • کنایه سید جواد هاشمی به حواشی آهنگ خواندن با هودی + ویدئو
  • ببینید | کنایه سید جواد هاشمی به حواشی آهنگ خواندن با هودی