Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@08:02:09 GMT

پیکره تراشی درختان بی‌جان منطقه ۹ تهران

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۱۰۸۹۸

پیکره تراشی درختان بی‌جان منطقه ۹ تهران

به گزارش ایرنا از شهرداری منطقه ۹، مصطفی دینی، با اعلام این خبر گفت: شــکل ظاهری درختان خشک نه تنها منظر شهری را تحت تاثیر قــرار می دهد، بلکه کانون آفات مختلف در بدنه درخت و احتمال آتش سوزی را نیز به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه بهترین گزینه برای حفظ درختان خشک، پیکرتراشی است، بیان داشت: این اقدام با احترام به مؤلفه های زیست محیطی در ایجاد منظری جدید و ابتکاری از درختان خشــک، دیدی تازه را در راستای آراستگی فضای پیرامونی ایجاد و درختان خشــکیده را که عامل ایجاد آلودگی بصری است به تندیســی زیبا تبدیل می کند و بــا حداقل هزینه علاوه بر  زیبایی و جذابیت بصری در فضای شهری و محیط پیرامون، شهری زیست پذیر را به شــهروندان هدیه می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۹ ادامه داد: به این منظور اداره زیباسازی منطقه با کمک فعالان عرصه هنر نسبت به پیکرتراشی درخت چنار خشکیده در خیابان هرمزان که دارای ارتفاع ۲ متر و هشتاد سانتی متر با قطر ۸۰ سانتی متر است در قالب طرحی متشکل از سیمرغ، اقدام کرده است.

دینی با بیان اینکه طرح بعدی در خیابان آزادی به مرحله اجرا در خواهد آمد، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی پیکر تراشی درخت چنار خشکیده در ۱۴ روز به مرحله اجرا در آمده و به منظور محافظت از آن استفاده از شیشه سکوریت در چهار وجه در دستور کار اداره زیبا سازی قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، منطقه ۹ شهرداری تهران در غرب شهر تهران قرار دارد، این منطقه از ۲ ناحیه تشکیل شده و دارای هشت محله است که ناحیه یک شامل سه محله و ناحیه ۲ شامل پنج محله است.

خیابان آذری، مهرآباد شمالی و جنوبی، ۳۰ متری جی، یافت‌آباد، ۲۰ متری شمشیری، ۲۱ متری جی، بلوار استاد معین، تهرانسر و پل ساوه از محله‌های منطقه ۹ است و فرودگاه مهرآباد، پادگان جی، پارک المهدی از مهمترین اماکن این منطقه به شمار می رود.

تاکید شهردار منطقه ۲ بر تسریع در رسیدگی به مطالبات شهروندان

همچنین شهردار منطقه ۲ روز سه شنبه در بازدید میدانی از ناحیه ۶  که جمعی از معاونین و مدیران شهری این منطقه حضور داشتند بر ارتقای کیفی خدمات و تسریع در رسیدگی به درخواست های شهروندان تاکید کرد.

 حسن رحمانی با بیان اینکه  بازدید های میدانی منظم از سطح محلات، به منظور احصاء مسائل و مشکلات مرتبط با حوزه های شهری انجام می شود، گفت: بهبود شرایط موجود در محلات به خصوص در حوزه نگهداشت شهری که مورد تاکید خاص و ویژه مدیریت ارشد کلانشهر تهران است به منظور آماده سازی بستری مناسب جهت ارتقاء سطح رضایت مندی شهروندان در اولویت مدیریت شهری قرار دارد.

وی ادامه داد: نگهداشت از مهمترین وظایف مدیریت شهری محسوب می شود که در قالب لکه گیری، رفت و روب، فضای سبز و لایروبی انهار به صورت مستمر در حال اجراست.

رحمانی تصریح کرد: با رفع بخشی از مشکلات محله ها می توانیم حس تعلق شهروندان به محل زندگی را تقویت کرده و بستر مشارکت آنها دراداره شهر را فراهم می کند.

شهردار منطقه ۲ پس از بازدید میدانی، در نشست مشترک که با حضور شهردار و روسای ادارات ناحیه ۶ برگزار شد، ضمن بررسی گزارش عملکرد ناحیه و مشکلات موجود در محلات، بر افزایش کیفی سطح خدمات و ارتقاء رضایتمندی شهروندان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا منطقه ۲ شهرداری تهران در شمال‌شرقی میدان آزادی قرار دارد؛  این منطقه از جنوب به خیابان آزادی، از غرب به بزرگراه اشرفی اصفهانی و بزرگراه محمدعلی جناح و از شرق به بزرگراه شهید چمران محصور است.

محله‌های پونک، آریاشهر یا صادقیه، شهرآرا، ستارخان، فرحزاد،  گیشا، شهرک ژاندارمری یا مرزداران، شهرک غرب، سعادت‌آباد و طرشت از محله‌های این منطقه است.

مشکلات اجرای پروژه‌های محله‌محور منطقه ۵ باید حل شود

شهردار منطقه ۵ اعلام کرد: مشکلات اجرای پروژه‌های محله محور باید حل شود.

محمود کلهری روز سه شنبه در جلسه هم‌اندیشی شهردار با دبیران کارگروه‌های تخصصی شورایاری منطقه ۵ گفت: در اهمیت پروژه‌های محله محور تردید نیست، مردم پروژه‌های محلی را متعلق به خودشان می‌دانند و در اجرای پروژه‌های محله محور موانع و مشکلاتی هم وجود دارد که باید برطرف شود که برای پیشبرد سریعتر پروژه‌های محله‌ محور باید تمام تلاشمان را بکنیم.

وی افزود: منطقه۵، ظرفیت‌های بالایی دارد و به تبع آن مشکلاتش هم به همین میزان بالا است. ظرفیت شورایاران به ‌عنوان ناظران و مشاوران دلسوز و کاردان بسیار ظرفیت مهمی است. ، مدیریت شهری هم باید این فرصت را مغتنم بشمارد و همکاران ما از این فرصتی که به‌دست آمده به‌خوبی استفاده کنند.

کلهری خطاب به شورایاران گفت: باید با یک تعامل سازنده و راهبردی پیشنهادهای مفید را در بحث‌های فنی بررسی کرده و با یک جمع‌بندی به سمت اجرا پیش برد و تمام مراحل فنی هر پیشنهادی به طور کامل بررسی شود.

شهردار منطقه ۵ به طرح تفصیلی محله کن اشاره کرد و گفت: اگر قرار است بافت یک محله را حفظ کنیم نباید هزینه‌های آن بر عهده مردم باشد، مدیریت و حاکمیت هم بخشی از این هزینه را متقبل شود و در تلاش هستیم که این امتیازها به مردم محله کن برسد.

وی تاکید کرد: ما طرف مردم هستیم و هر کاری از دستمان برآید برای مردم انجام می‌دهیم.

شهردار منطقه ۵ خاطرنشان کرد: شناسایی و رفع آبگرفتگی‌ها و جزو اولویت های اول منطقه است. آبگرفتگی معابر، منازل و گلوگاه ها با کار عمرانی خوب برطرف شود. در این زمینه، شورایاران نقاط آبگیر را به کارگروه عمرانی اطلاع دهند تا بارفع آن شرایط بهتری  برای مردم و مسافران فراهم شود.

به گزارش ایرنا، منطقه ۵ شهرداری تهران یکی از مناطق شهری تهران است که در شمال و شمال غرب کلان‌شهر تهران واقع شده‌است.

این منطقه از شمال به رشته‌کوه البرز، از جنوب به بزرگراه شهید لشگری و میدان آزادی، از شرق به بزرگراه اشرفی اصفهانی و بزرگراه محمدعلی جناح و منطقه ۲ شهر تهران در مجاورت طرشت و ستارخان و مرزداران و شهرک غرب و سعادت آباد و از غرب به منطقه ۲۲ شهر تهران، استادیوم آزادی محدود است و به بزرگراه های همت و حکیم و آبشناسان و باکری و ستاری و شیخ فضل‌الله نوری و لشگری و اشرفی اصفهانی و جناح دسترسی دارد.

پونک،  شهران،  آریاشهر،  مهران،  فرحزاد،  شهرزیبا،  جنت‌آباد،  باغ فیض،  سردار جنگل،  کن و سولقان،  شهرک آپادانا،  شهرک اکباتان و اشرفی اصفهانی از محله‌های معروف واقع در منطقه ۵ تهران هستند.

منطقه ۵ پایتخت به پهنه توسعه شهر تهران نیز معروف است.

برچسب‌ها شهرداری منطقه پنج تهران شهرداری تهران شهرداری منطقه نه تهران شهرداری منطقه دو تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری منطقه پنج تهران شهرداری تهران شهرداری منطقه دو تهران شهرداری منطقه پنج تهران شهرداری تهران شهرداری منطقه دو تهران اخبار کنکور پروژه های محله محور گزارش ایرنا اشرفی اصفهانی شهرداری منطقه شهرداری تهران شهردار منطقه شهر تهران محله ها منطقه ۹ منطقه ۵ منطقه ۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۰۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۴۰ دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان

معاون شهردار رفسنجان گفت: در حال حاضر ۴۸ شهردار آقا و ۴۶ شهردار خانم که هرکدام دارای یک تیم نه نفره هستند، داریم و در مجموع ۱۰۴۰ دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان آمده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، سیدعباس حسینی داورانی امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان، با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های مدیریت شهری در دوره جدید، اظهار کرد: در دو سال و نیم گذشته مهمترین راهبرد شهرداری، رسیدن به آرامش شهروندان بود و بر همین اساس سیاست روی خوش آرامش را آغاز و برای پیشبرد آن مدیریت مشارکتی را تعریف کردیم.

وی با اشاره به انجام بررسی‌ها و مطالعات صورت گرفته در حوزه مدیریت مشارکتی، افزود: نخستین گام ما در آغاز دوره شهرداری، رونمایی از سامانه نظام جامع پیشنهادات برای دریافت نظرات خلاقانه شهروندان بود که نتیجه آن ارائه و ثبت بیش از دو هزار ایده بود.

مشاور رسانه‌ای شهردار رفسنجان در ادامه از اجرای طرح محله‌محوری در شهرداری رفسنجان خبر داد و گفت: برای تدوین سیاست‌های شهرداری در محلات با همراهی ساکنان، رفسنجان به ۵۰ محله تقسیم شد و جلسات در هر محله با محوریت مسجد و امام جماعت برگزار شد.

وی با اشاره به برپایی جلسات مشترک با شهردار برای پیشبرد امور محلات، تصریح کرد: تصمیمات اخذ شده در این جلسات موجب شناسایی شهروندان پویا به عنوان بازوی مهم شهرداری و شهر رفسنجان و تشکیل ۵۰ محله و ۵۰ شورای محله و فعالیت ۳۵۰ نفر در شورای محله، شورای بانوان و ائمه جماعات شد.

حسینی با اشاره به فعالیت اداره امور بانوان، راه‌اندازی آن را در راستای رویکرد شهرداری نسبت به بانوان و قرار گرفتن آنان در رأس کارها بیان کرد و افزود: پس از تشکیل شورای بانوان، در آخرین فاز از فعالیت‌های مشارکتی، پویش رقابتی «شهردار شو» را تعریف کردیم تا هر محله یک شهردار داشته باشد.

وی وجه تمایز شهرداران محله در رفسنجان را نسبت به سایر شهرها در دهه هشتادی بودن آنان دانست و گفت: از آنجایی که دهه هشتادی‌ها نوجوانان و آینده‌داران کشور هستند، پویش «شهردار شو» با هدف توانمندسازی و ایجاد نشاط و امید در آنان و تجربه فعالیت در محیط کاملاً واقعی راه‌اندازی شد.

معاون هنری شهردار سپردن امور محلات به شهرداران دهه هشتادی را جسارت بزرگ شهردار رفسنجان عنوان کرد و گفت: پس از فراخوان و ثبت نام پویش «شهردار شو» ۳۵۹ نفر به مرحله مصاحبه رسیدند و براساس شاخص‌های انتخاب شده از شوی شورا، شهردار محله انتخاب شد.

وی با اشاره به ارائه آموزش‌های تخصصی به شهرداران محله در ماه‌های اخیر، افزود: امروز ۴۸ شهردار آقا و ۴۶ شهردار خانم که هرکدام دارای یک تیم نه نفره هستند، داریم و در مجموع ۱۰۴۰ نوجوان دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان آمده‌اند و کار خود را شروع کردند.

حسینی با اشاره به الگوی حکمرانی مردمی در ۵۲ ماده، خاطرنشان کرد: تلاش کردیم در راستای منویات مقام معظم رهبری در زمینه مشارکت مردم و حکمرانی مردمی و سیاست‌های دولت سیزدهم، الگوی مدیریت مشارکتی و حکمرانی مردمی شهرداری را در سالی که به نام مشارکت مردمی نامگذاری شده است، ارائه دهیم.

به گزارش ایمنا، آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان و آغاز رسمی فعالیت شهرداران دهه هشتادی با حضور دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی سازی دولت و مسئولان استانی و محلی در تالار خیام دانشگاه حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد.

کد خبر 748887

دیگر خبرها

  • نکات کلیدی برای خرید و فروش ملک در ستارخان
  • قابی زیبا از طبیعت روستای تانی محله + فیلم
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه‌هشتادی کار خود را در محلات رفسنجان آغاز کردند
  • ۱۰۴۰ دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • ممانعت شورای شهر از قطع درختان
  • خط راه‌آهن تهران ـ اهواز منتقل می‌شود
  • مانع‌تراشی برای فعالیت تولیدکنندگان پذیرفتنی نیست
  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | گره کور ترافیکی خروجی فتح باز شد