Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید19 استان به 268 نفر خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه 4 هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس کووید 19 جان خود را از دست دادند.

 دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون 454 بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 156 بیمار کرونایی قطعی بوده و٢٣ بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 13695 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

 وی اذعان داشت: از 449 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، حدود ٥٨ درصد موارد مثبت و بیشترین موارد در شهرستان های بویراحمد(٥٣درصد)، کهگیلویه (١٧ درصد)، باشت (١٣درصد) ،چرام (٨درصد) ،گچساران (٦ درصد)و بقیه موارد در سایر شهرستان های استان بود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه به علت جهش های ژنتیکی در ویروس، سرایت پذیری و کشندگی ویروس بیشتر شده است و درصد زیادی از بیماران نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند که درصدی از آنها باید در بخش مراقبت های ویژه بستری شوند که می تواند باعث افزایش مرگ و میر بیماران شود لذا هر بیمار علامت دار، تماس با افراد بیمار و کسانیکه تست کرونا آنها مثبت شده است باید به مدت دو هفته در قرنطینه باشند تا بتوان جلوی سرایت بیماری به دیگران  را  گرفت.

وی با اشاره به این که نقش مردم در قطع زنجیره این ویروس حائز اهمیت است، گفت: اقدامات  اساسی برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری شامل استفاده همه مردم  بخصوص جوانان از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، رعایت بهداشت فردی، عدم حضور در مراسمات و تجمعات، پرهیز از حضور در مکان های شلوغ، سربسته و پرخطر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در شرایط کنونی راه های عمده انتقال بیماری کووید ١٩ مراسمات خانوادگی و حضور در تجمعات می باشد که مردم باید از حضور در نشست های خانوادگی و هر نوع تجمعی پرهیز کنند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۱۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد

مهدی قمصریان در یاسوج افزود: در اغلب این حوادث، مقصر‌ها فاقد بیمه شخص ثالث بودند.

وی اضافه کرد: امسال پنجمین سالگرد تصویب قانون اجباری بیمه شخص ثالث است که بر این اساس دارندگان وسایل نقلیه موتوری موظف به داشتن بیمه شخص ثالث هستند.

قمصریان ادامه داد: برطبق این قانون ارائه هر گونه خدمت به وسایل نقلیه موتوری اعم از پلاک گذاری و کارت سوخت و سند مبتنی بر داشتن بیمه است.

مدیرعامل صندوق تامیین خسارت‌های بدنی کشور گفت: در کشور هم اکنون ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزاروسیله نقلیه موتورسیکلت وجود دارد که از این تعداد ۱۰ میلیون فاقد بیمه شخص ثالث هستند.

وی همچنین افزود: هم اکنون ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو در کشور وجود دارد که از این تعداد دو میلیلون خودرو فاقد بیمه شخص ثالث هستند که پلیس موظف است این وسایل را متوقف کند.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • مصدومیت ۱۷۴ نفر در تصادفات رانندگی کهگیلویه و بویراحمد
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • ۴ مدال خوش‌رنگ سهم کشتی‌گیران نونهال کهگیلویه و بویراحمدی در مسابقات قهرمانی کشور
  • استاد دانشگاه کهگیلویه و بویراحمدی نمونه کشوری
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ۳۰۰۰بسته گوشت قرمز بین مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی توزیع شد
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد