Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:30:54 GMT

بحران ما با قطر به این زودی ها حل نخواهد شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۱۱۳۵۶

بحران ما با قطر به این زودی ها حل نخواهد شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، یوسف العتیبه سفیر امارات در آمریکا به موضع گیری درباره بحران میان دوحه با چهار کشور عربی امارات، عربستان سعودی، بحرین و مصر پرداخت.

وی تاکید کرد: فکر نمی‌کنم که بحران میان قطر و کشورهای خلیج فارس (جهار کشور عربی) به زودی حل شود به ویژه که اختلافات در چهارمین سال ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر امارات در آمریکا که در جریان نشستی با همتای صهیونیست خود به میزبانی کلوپ اقتصادی در واشنگتن پایتخت آمریکا سخن می گفت، افزود: روابط با قطر در اولویت قرار ندارد.

العتیبه بیان کرد: آنها (قطری ها) راه خود را می روند و ما هم مسیر خود را طی می کنیم.

گفتنی است که تنش میان قطر و چهار کشور عربی عربستان، امارات، بحرین و مصر از ۵ ژوئن ۲۰۱۷ آغاز شد. با وجود گذشت چند سال از شروع بحران خلیج فارس، عربستان و امارات نتوانسته‌اند حتی به رغم تمامی تلاش‌های خود، قطر را وادار به تسلیم در برابر خواسته‌های خود کنند.

دوحه توانست در عوض آن‌ها را به چالش بکشد، موفقیت‌های اقتصادی کسب کند و این موارد در کنار زوال وجهه بین‌المللی سعودی‌ها و اماراتی‌ها، فرصت‌های بیشتری برای فزونی یافتن اهمیت منطقه‌ای دوحه فراهم کرده است.

کد خبر 5074183

منبع: مهر

کلیدواژه: قطر امارات متحده عربی یوسف العتیبه ایالات متحده امریکا عراق دونالد ترامپ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن عربستان سعودی سوریه رژیم صهیونیستی فلسطین ویروس کرونا افغانستان روسیه ولید المعلم مایک پمپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۱۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گفتگوی هیأت های آمریکا و اوکراین پیرامون توافقنامه امنیتی بلندمدت میان دو کشور از امروز سه شنبه بار دیگر آغاز شد.

بر اساس اعلام این رسانه، وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط خبر داد که هیأت های ایالات متحده و اوکراین در مورد ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه امنیتی بلندمدت بین واشنگتن و کی یف گفتگو کردند.

این سومین دور از گفتگوهای امنیتی دو طرف به شمار می آید.

بر این اساس، مقامات اوکراینی و آمریکایی دور سوم گفتگوها را برای دست یابی به یک توافقنامه امنیتی دوجانبه نهایی بین دو کشور برگزار کردند.

در بیانیه صادره از سووی دفتر ریاست جمهوری اوکراین آمده است که طرفین در مورد متن پیش نویس توافقنامه امنیتی گفتگو کردند و به پیشرفت قابل توجهی نیز در تدوین مفاد اصلی سند دست یافتند.

گفتنی است که کی‌ یف چند توافقنامه امنیتی ۱۰ ساله با شماری از کشورهای عضو ناتو امضا کرده است. این توافقنامه‌ ها شامل حمایت بلندمدت از اوکراین در مقابل روسیه است.

کشورهای غربی از آغاز درگیری ها میان روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صدها میلیارد دلار کمک به کی‌یف کمک کرده اند.

کد خبر 6093427

دیگر خبرها

  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • حماس: به زودی به پیشنهاد صلح اسرائیل پاسخ می‌دهیم
  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین
  • اژدهای زرد در مسیر صلح‌سازی / بررسی نوع بازیگری چین در حوزه میانجیگری میان گروه های فلسطینی
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران