Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه استان ها: سامانه سرد و بارشی که از صبح سه شنبه وارد گلستان شده سبب بارش باران در اغلب مناطق استان و بارش برف در ارتفاعات شده است.

این سامانه کاهش دما و کولاک برف در ارتفاعات را به همراه داشته لذا هواشناسی گلستان در این خصوص اخطاریه صادر کرده و به مردم هشدار داده است.

مدیرکل هواشناسی گلستان در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: امواج سامانه سرد و بارشی از صبح امروز (سه شنبه) وارد استان شده و هم اکنون شاهد بارش باران در اغلب مناطق استان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوربخش داداشی از بارش برف در ارتفاعات خبرداد و افزود: بارش‌های این سامانه بیشتر در نواحی کوهپایه ای و ارتفاعات خواهد بود.

داداشی بیان کرد: وزش باد، کاهش هشت الی ۱۰ درجه‌ای دما، کولاک برف، پدیده مه و کاهش دید افقی از پیامدهای این سامانه است.

وی با بیان این که بارش های این سامانه در گلستان قابل ملاحظه نیست، گفت: پیش بینی می شود بارش های این سامانه تا ۱۵ میلی متر برسد و در ارتفاعات هم بارش ۱۰ سانتی متر برف را شاهد خواهیم بود.

ماندگاری سرما تا هفته آینده

مدیرکل هواشناسی گلستان بیان کرد: این سامانه روز پنج شنبه استان را ترک می‌کند اما سرمای آن تا اوایل هفته آینده در استان ماندگار خواهد و ما شاهد بامداد و صبح‌ سرد در روزهای پنج شنبه، جمعه و شنبه خواهیم بود.

احتمال یخبندان

هواشناسی گلستان طی اطلاعیه‌ای به کشاورزان هشدار داد که با توجه به کاهش دما و احتمال یخبندان به ویژه در ساعات بامداد کشاورزان در برداشت محصول پنبه تعجیل کنند.

در این اطلاعیه بیان شده با توجه به احتمال بروز یخبندان کشاورزان ضمن تخلیه آب از تجهیزات آبیاری و ماشین آلات کشاورزی لوازم کشاورزی را به انبارهای سرپوشیده منتقل کنند.

نهالستان داران و گلخانه داران هم نسبت به راه اندازی سیستم گرمایشی اقدام و گل‌های فضای باز را به فضای بسته انتقال دهند.

باغات تازه احداث شده (مرکبات و زیتون) نسبت به پوشش تنه درختان خود اقدام کنند.

بارش برف در ارتفاعات

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان هم به خبرنگار مهر گفت: هم اکنون شاهد بارش برف در ارتفاعات استان از جمله محورهای درازنو و شاهکوه هستیم.

غلامرضا بیکی افزود: نیروهای راهداری در مسیرها مستقر شده و اقدامات لازم را در صورت ضرورت انجام می دهند.

وی از فعال بودن ۳۲ اکیپ راهداری در طرح زمستانه امسال خبرداد و بیان کرد: ۳۵۱ نیروی راهدار با استفاده از ۱۴۶ دستگاه سبک و سنگین در طرح راهداری زمستانه گلستان امسال مشارکت دارند.

بیکی با اشاره به اینکه ۱۴ راهدارخانه در استان فعال است، افزود: تمام تمهیدات لازم برای زمستان امسال در استان پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه ۷۰۰ کیلومتر گردنه و مسیر برف گیر در استان وجود دارد، گفت: این بارش، سومین بارش برف در سال جاری بوده و تاکنون خوشبختانه مشکلی خاص ترددی ایجاد نشده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان بیان کرد: اکیپ های راهداری با توجه به اخطارهای هواشناسی در مسیرهای برف گیر مستقر می شوند و یک اکیپ هم به صورت دائمی در محورها حضور دارد.

وی اضافه کرد: به طور سالیانه ۱۰ هزار تن شن و نمک توسط راهداران استان مصرف می شود که هم اکنون این اقلام خریداری و در انبارها نگهداری می شود.

لغزنده بودن جاده های گلستان

رئیس پلیس راه گلستان هم به خبرنگار مهر گفت: هم اکنون شاهد بارش باران در اغلب جاده های استان هستیم و با توجه به لغزنده بودن جاده ها رانندگان با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

سرهنگ علی عبدی از بارش برف در محور توسکستان از راهدارخانه چارباغ به سمت شاهرود خبرداد و افزود: به توجه به بارش نزولات آسمانی اکثر محورهای استان لغزنده بوده لذ از مردم درخواست می شود که از سفرهای غیرضروری پرهیز کرده و در صورت ضرورت قبل از شروع سفر از وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

وی بیان کرد: با توجه به برودت هوا رانندگان از سالم بودن سیستم گرمایشی مطمئن شده و تجهیزات لازم را به همراه داشته باشند.

گفتنی است با توجه به برودت هوا و یخبندان تمهیدات لازم برای جلوگیری از یخ‌زدگی کنتور و ترکیدگی انشعاب آب منازل ضرورت دارد.

کد خبر 5074201

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل هواشناسی گلستان گرگان بارش برف بارش باران علی عبدی کاهش دما ویروس کرونا شیراز شیوع کرونا آمار کرونا کرمانشاه گرگان شهرکرد شهرستان کرج بوشهر کتاب و کتابخوانی هفته کتاب محدودیت های کرونایی ستاد ملی مقابله با کرونا بارش باران بارش برف در ارتفاعات هواشناسی گلستان هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۱۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان نیمه ابری در گلستان/ بارش پراکنده در ارتفاعات

سمیه ملاحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مطابق الگوهای هواشناسی به واسطه نفوذ امواج کم دامنه امروز آسمانی نیمه ابری خواهیم داشت.

وی افزود: برای پنج شنبه کاهش نسبی دما و در ارتفاعات بارش پراکنده و رعدوبرق پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی استان گلستان گفت: با افزایش فعالیت این سامانه از اواخر وقت جمعه تا عصر شنبه رگبار و رعدوبرق و کاهش دما مورد انتظار است.

وی دمای حداقل صبح امروز گرگان را ۱۳ درجه اعلام کرد و افزود: پیش بینی می شود حداکثر دمای امروز گرگان به ۲۷ درجه برسد.

کد خبر 6093916

دیگر خبرها

  • مراقب وزش باد شدید باشید / دهرم فراشبند؛ در صدر میزان بارش‌ها
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی؛ احتمال خسارت به محصولات کشاورزی
  • منتظر سامانه بارشی جدید باشید / بارش‌ها در جنوب و شرق کشور شدت می‌گیرد
  • مراقب «کلاهک‌های مرگ» باشید
  • سیلاب و تگرک محصولات کشاورزی بوشهری‌ها را تهدید می‌کند
  • مراقب پیامک‌های جعلی یارانه کمک‌ معیشتی باشید
  • فعال شدن مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت
  • مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت فعال می‌شود
  • آسمان نیمه ابری در گلستان/ بارش پراکنده در ارتفاعات