Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس طی جلسه‌ای با حضور مسئولان وزارت نیرو، استاندار و شماری از نمایندگان فارس در مجلس، راهکارهای اجرایی شدن طراح انتقال آب خلیج فارس به مناطق جنوبی استان فارس، بررسی شد و انجام اقداماتی برای عملیاتی شدن آن مورد تایید قرار گرفت.

نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی شامگاه سه‌شنبه ۲۷ آبان در جلسه بررسی اجرای راهکارهای انتقال آب دریا به جنوب استان فارس، از آنچه پروپاگاندای رسانه‌ای و اجرایی نشدن این پروژه عنوان می‌کرد، انتقاد کرده و خواستار تعیین تکلیف این طرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از دفتر نماینده مهر و لامرد در مجلس شورای اسلامی، موسوی با انتقاد از تعلل در اجرای طرح انتقال آب از دریا به جنوب فارس، به تاریخچه این پروژه اشاره کرد.

او با یادآوری اینکه مجوزهای لازم این پروژه در دوره قبلی نمایندگی وی در مجلس شورای اسلامی و مناقصه هم برگزار شده بود، گفت: بعد از آن چندین‌ سال کار متوقف شد و اسفند ۹۷ کلنگ پروژه با حضور ۳ وزیر و با تبلیغات فراوان به زمین خورد، اما بعد از گذشت نزدیک به ۲ سال از این مراسم، حتی هنوز قرارداد این پروژه نیز در هاله‌ای از ابهام باقی مانده و کار متوقف است.

موسوی با انتقاد از پروپاگاندای رسانه‌ای و اجرایی نشدن پروژه، به اهمیت این طرح راهبردی در تأمین مصارف شرب و صنعت اشاره و اضافه کرد: این پروژه قرار بوده با ظرفیت ۱۵ میلیون مترمکعب آب اجرا شود تا هم مصارف شرب در شهرستان‌های لامرد و مهر را از منبعی پایدار تأمین کرده و هم نیاز پروژه‌های بزرگ صنعتی بویژه در منطقه ویژه اقتصادی لامرد را پشتیبانی کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در بخش دیگری از این نشست با اشاره به مشکلات جدی مناطق علامرودشت، خیرگو، چاهورز و بیرم که در رسانه‌ها به «غیزانیه فارس» مشهور شده است، خواستار تعیین‌تکلیف هرچه سریعتر این پروژه و تسریع در آبرسانی به این مناطق محروم شد.

این گزارش حاکیست که جلسه مذکور به دعوت نماینده لامرد و مهر در مجلس و با حضور خامسی معاون وزیر نیرو، جانباز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور، غریب‌پور معاون وزیر صنعت و رئیس ایمیدرو، نمایندگان شیراز، لار و فیروزآباد در مجلس، معاونین استاندار و مدیران شرکت آب منطقه‌ای و آبفا استان و سایر مسئولان ذی‌ربط در دفتر کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

موضوع این جلسه ، دو پروژه مهم « انتقال آب از دریا به شهرستان‌های لامرد و مهر » و « آبرسانی به بخش‌های علامرودشت، خیرگو، چاهورز و بیرم » بود.

در ادامه این نشست اعضای حاضر در جلسه به بیان نقطه‌نظرات خود پرداختند و مقرر گشت پروژه انتقال آب از دریا به لامرد و مهر با جدیت دنبال شده و ایمیدرو و شرکت آبفا قرارداد خرید تضمینی با سرمایه‌گذار را امضاء کنند.

همچنین در این جلسه مقرر شد که در خصوص پروژه آبرسانی به بخش‌های علامرودشت، خیرگو، چاهورز و بیرم، به جای اجرای پروژه خط دوم آب‌رسانی از سد سلمان که طرحی زمان‌بر و هزینه‌بر است، امکان مشروب شدن این مناطق از محل افزایش ظرفیت خط یک (که اکنون موجود است) فراهم شده و برای افزایش حجم آب خط یک نیز پروژه ترمیم و تأمین تجهیزات با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان اجرا شود.

براساس این گزارش، در این جلسه مقرر شد که اعتبار لازم برای انجام مطالعات خط انشعاب از خط یک به مناطق یادشده تأمین شده و پس از آن پیگیری لازم برای صدور مجوز از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و آغاز عملیات اجرایی پروژه انجام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی مجلس شورای اسلامی انتقال آب دریا به فارس شهرستان لامرد غیزانیه فارس مجلس شورای اسلامی لامرد و مهر انتقال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۲۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه آب ۲۸ روستای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان متصل شد

 علیرضا قاسمی  بیان کرد: مجتمع آبرسانی بندینی در جنوب استان مشتمل بر ۲۸ روستا در شهرستان‌های زرآباد و کنارک است که طول خط انتقال اصلی و فرعی این مجتمع به بیش از ۱۱۰ کیلومتر می‌رسد و این خط انتقال آب را از منطقه جهلو زرآباد تا روستای ساحلی تنگ در کنارک منتقل می‌کند.

وی ادامه داد: بارندگی‌های اواخر فروردین ماه سال جاری منجر به وقوع سیلاب، طغیان و تغییر مسیر رودخانه‌های محلی شد که در پی این اتفاق خط انتقال در پنج نقطه دچار حادثه و آب بردگی شد. 

قاسمی افزود: پس از فروکش سیلاب ضمن ارزیابی مسیر‌های اصلاح خط، نسبت به تهیه لوله اقدام شد و با استقرار تیم اجرایی طی مدت زمان کمتر از ۱۰ روزعملیات لوله گذاری به طول بیش از سه کیلومتر صورت گرفت. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه، پیش بینی می‌شود طی ۲۴ ساعت آینده کلیه روستا‌های مسیر به مرحله آبگیری برسند، افزود: در مدت قطع آب در شبکه‌های روستایی با استقرار ۱۳ دستگاه تانکر، آبرسانی سیار به اهالی منطقه انجام می‌گرفت.

 در پی وقوع سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان تدمین آب شرب ۲۹۵ روستا و ۶ شهر استان دچار اختلال شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • شبکه آب ۲۸ روستای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان متصل شد
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس
  • انتخابات مرحله دوم چه بسا مهم‌تر از مرحله اول است
  • تایید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۶ اردیبهشت
  • ریسک سرمایه‌گذاری در دریا باید کاهش یابد
  • وزش باد‌های شدید و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۴ اردیبهشت
  • انتقال برق تولیدی قشم به شبکه سراسری