Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-27@15:20:20 GMT

آشنایی با خواص شگفت انگیز خارک

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۱۲۶۸۴

آشنایی با خواص شگفت انگیز خارک

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، مونا ناصر، متخصص تغذیه در مصاحبه با روزنامه «النهار» لبنان بر فواید متعدد میوه خارک تاکید کرد.

این متخصص تغذیه ۷ فایده مهم را برای خارک ذکر کرده که به شرح زیر است:

سرشار از مواد معدنی

خارک علاوه بر آنتی اکسیدان‌ها حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی مختلفی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرشار از فیبر است

فیبر موجود در خارک به جلوگیری از یبوست و کنترل سطح قند خون کمک می‌کند.

آنتی اکسیدان‌های مختلف

خارک حاوی انواع مختلفی از آنتی اکسیدان اعم از فلاونوئیدها، کاروتنوئید‌ها و اسید والونیک است. این آنتی بیوتیک‌ها از بیماری‌های قلبی، آلزایمر، دیابت و سرطان محافظت می‌کنند.

پیشگیری از آلزایمر

خارک باعث کاهش التهاب و جلوگیری از تشکیل پلاک در سلول‌های مغزی می‌شود که از بیماری آلزایمر جلوگیری می‌کند.

زایمان طبیعی را تسهیل کنید

مصرف خارک زایمان طبیعی زنان باردار را تسهیل می‌کند؛ بنابراین توصیه می‌شود در هفته‌های آخر بارداری این میوه زیاد مصرف شود.

جایگزین شکر سفید

خارک جایگزین شکر سفید است بنابراین توصیه می‌شود از آن به عنوان دسر استفاده کنید؛ زیرا سرشار از فیبر، مواد مغذی و آنتی اکسیدان است.

تقویت سلامت استخوان‌ها

خارک می‌تواند به حفظ سلامت استخوان‌ها کمک کرده و آن‌ها را از هرگونه مشکل سلامتی محافظت کند.

بافت سازی

خارک به دلیل آنکه حاوی ویتامین B۶ است در بازسازی سلول‌ها و ساخت بافت‌های مورد نیاز نقش مهمی دارد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: فیبر خارک آلزایمر شکر آنتی اکسیدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۲۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف شگفت‌انگیز دانشمندان: این سیارک تکه‌ای از ماه است!

ایتنا - بر اساس یافته‌های جدید دانشمندان، احتمالا سیارک معروف کامو اولوا که در سال ۲۰۱۶ کشف شده، در واقع تکه‌ای از ماه است که در اثر برخورد شهاب سنگ با سطح ماه جدا شده است.
محققان دانشگاه تسینگ هوا در چین با بررسی ویژگی های فیزیکی و مداری سیارک کامو اولوا، به این نتیجه رسیده اند که این سیارک کوچک احتمالا تکه ای از ماه است که در اثر برخورد شهاب سنگ با سطح ماه میلیون ها سال پیش جدا شده است.

بر اساس شبیه سازی های انجام شده، دانشمندان ویژگی هایی را در این سیارک شناسایی کرده اند که با دهانه برخورد "جیوردانو برونو" در نیمکره دور ماه مطابقت دارد. از جمله اینکه این سیارک از جنس سنگ بسیار جامد است که نشان می دهد تکه ای یکپارچه از ماه بوده، نه انباشته ای از خاک و خرده سنگ.

این تیم در مقاله خود نوشته اند: ما احتمال می دهیم منشا احتمالی کامو اولوا از شکل گیری دهانه جیوردانو برونو در چند میلیون سال پیش باشد. این یک رابطه مستقیم میان یک سیارک خاص و دهانه منشا آن در ماه را نشان می دهد.

کامو اولوا حدود قرن هاست در مداری نزدیک به زمین اما دور از آن در گردش است. این سیارک کوچک حدود 50 متر قطر دارد اما رفتارش کاملا متفاوت از سایر سیارک های اطراف زمین است. نحوه انعکاس نور و رنگ آن نیز شباهت زیادی به سطح ماه دارد.

کشف دقیق اینکه این سیارک از کجای ماه آمده، نشان دهنده وجود سایر سیارک های کوچک تری از جنس ماه در اطراف زمین است که هنوز کشف نشده اند. دانشمندان امیدوارند با ردیابی دقیق این سیارک ها، شواهد بیشتری از تاریخچه تشکیل ماه به دست آورند.

دیگر خبرها

  • خلق اثر هنری شگفت انگیز دیوار چین (فیلم)
  • مهارت بی‌نظیر یک مرد در صید مار کبرا با بطری پر بازدید شد (فیلم)
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم)
  • ببینید | آشنایی با خواص شیربرنج
  • ببینید | آشنایی با فواید خرما
  • ببینید | آشنایی با خواص گل سرخ
  • خواص و فواید خرما + فیلم
  • کشف شگفت‌انگیز دانشمندان: این سیارک تکه‌ای از ماه است!