Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@05:16:09 GMT

ضرورت مدیریت هوشمند بیماری کرونا

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۱۲۷۹۹

دبیر کمیته انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: طرح هوشمند مقابله با کرونا از اول آذر با هدف قطع زنجیره این بیماری اجرایی می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حسین قاسمی - دبیر کمیته انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: طرح هوشمند یکی از راه‌های قطع زنجیره کروناست و تست گسترده، آموزش، تعیین محدودیت‌ها و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از موارد این طرح است. وقتی بیماری مزمن شده است نیازمند طرح بلند مدت است.
حسین قاسمی با اشاره به اجرای این طرح در برخی شهر‌ها با وضعیت دشوار افزود: طرح معیار، میزان افراد بستری در بیمارستان هاست.
وی گفت: گستره طرح هوشمند که از اول آذر اجرایی می‌شود: شامل حوزه اداری، بازرگانی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی است.
دبیر کمیته انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا افزود: برخی دستگاه‌ها با دو سوم کارکنان خود باید فعالیت کنند و برخی مشاغل هم کلاً تعطیل هستند.
قاسمی گفت: جلسات اداری در شهر‌ها هم باید کنترل شده باشد و بر اساس وضعیت شهر‌ها پروتکل‌ها اعلام شده است.
دبیر کمیته انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا افزود: طرح هوشمند مسئول و ناظر دارد و بر اجرای این طرح نظارت خواهند کرد.
قاسمی گفت: در داخل طرح هوشمند مقابله با کرونا، حمایت از اصناف مثل مسائل بانکی و صنفی، چک، وام و ... تدارک دیده شده است و دولت از هیچ کمکی به اصناف کوتاهی نخواهد کرد.
وی افزود: نظارت بر عهده وزارت بهداشت است، اما در حوزه اجرایی ادارات، اصناف، آموزش و تردد شهری برای متخلفان جرایمی در نظر گرفته شده است.
قاسمی گفت: از امروز قرار است تست‌ها به ۱۰۰ هزار تا برسد و افزایش میزان بیماری به دلیل افزایش تست‌ها خواهد بود.
رصد بیماران با تست مثبت کرونا
شهرام آدم‌نژاد - معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی هم گفت: ضد عفونی کردن معابر و مراکز شهری در دستور کار ما قرار دارد.
وی افزود: فاصله گذاری‌ها در راه آهن، فرودگاه‌ها و ... به جد رعایت خواهد شد.
شهرام آدم‌نژاد با اشاره به کاهش تردد‌ها گفت: ۲۷ درصد تردد‌های بین شهری کاهش پیدا کرده است.
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی افزود: رصد بیماران با تست مثبت کرونا انجام می‌شود. بلیت به افرادی که کرونا دارند فروخته نمی‌شود.
آدم‌نژاد گفت: فاز بعدی رصد بیماران کرونایی با پیگیری موبایل است و موارد حقوقی این در حال انجام است.
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی افزود: خدمات مجازی به صورت الکترونیک حدود ۸۰ درصد است و سعی می‌کنیم این میزان به ۱۰۰ درصد برسد.
آدم‌نژاد گفت: همه بلیط‌ها از سامانه وزارت بهداشت استعلام می‌شود و در صورت مثبت بودن تست فرد متقاضی، بلیط به او فروخته نمی‌شود.
اصناف نیازمند حمایت جدی
محمدباقر مجتبایی - دبیرکل اتاق اصناف ایران هم گفت: سه میلیون واحد صنفی داریم و یک و نیم میلیون واحد صنفی مستقیماً از کرونا آسیب دیده اند.
وی افزود: شش میلیون شاغل در اصناف هستند وقتی قرار است که حجم کاری کم باشد؛ نیازمند حمایت جدی هستند.
مجتبایی گفت: نقش اصناف در تجربه نیاز‌ها زیاد است و با جود آسیب‌های مالی، محدودیت‌ها را رعایت خواهند کرد.
دبیرکل اتاق اصناف ایران گفت: نظارت‌ها در اصناف زیاد خواهد شد و کسانی که رعایت نکنند در شهر‌های قرمز دو هفته بسته خواهد شد.
محدودیت‌ها برای کم کردن تماس‌های مردم
محسن فرهادی - معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت هم گفت: طبعیت بیماری و نقطه قوت آن در تجمع افراد است. محدودیت‌ها برای کم کردن تماس‌های مردم است. اجرای محدودیت‌ها در گذشته میانگین به صورت ۶۰ درصد اجرا شده است و این در تهران کمتر است.
وی افزود: محدودیت‌های اول آذر بدون مشارکت مردمی تاثیری نخواهد داشت.
محسن فرهادی گفت: در جلسه کمیته عالی نظارت که مسئولیت آن به عهده وزارت بهداشت است بر دقت تمام دستگاه‌های ناظر بر اجرای طرح تاکید شد.

برچسب ها: تیتر امشب ، کرونا ، محدودیت ، قاسمی ، مجتبایی ، آدم نژاد

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: تیتر امشب کرونا محدودیت قاسمی مجتبایی آدم نژاد وزارت بهداشت طرح هوشمند محدودیت ها آدم نژاد شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۲۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد + فیلم

پیمان محقق گفت: طرح مدیریت پارک حاشیه‌ای با هدف توزیع عادلانه جای پارک، روان سازی ترافیک و کاهش تصادفات در هسته مرکزی شهر آغاز شد.

مدیر حمل و نقل و ترافیک شهرداری شهرکرد افزود: این طرح در خیابان‌های کاشانی، شریعتی، مولوی، سعدی، ملت، خواجه‌نصیر، ولیعصر، فردوسی، ۱۲ محرم و بلوار حافظ در حال اجراست.

وی افزود: برای اجرای این طرح دو دستگاه موتورسیکلت تجهیز و بر حسب تعرفه‌های مصوب شورای اسلامی و شورای همتا، هزینه پارک حاشیه‌ای را محاسبه و از حساب کاربری استفاده کنندگان از این طرح کسر خواهد شد.

بیشتر بخوانید

نصب ۳۰۰ تابلو پارک حاشیه‌ای در معابر شهرکرد

محقق گفت: در این طرح در محل تابلو‌های نصب شده کد‌های QR وجود دارد که شهروندان با اسکن نمودن کد می‌توانند نسبت به ثبت نام اولیه در طرح اقدام و حساب کاربری مورد نیاز را تعریف و نسبت به شارژ آن اقدام کنند.

وی افزود: در صورتی که شهروندی از پارک حاشیه‌ای در این معابر استفاده و حساب کاربری آن شارژ نداشته باشد و یا در طرح ثبت نام نکرده باشد پس از ۷۲ ساعت در صورتی که اقدامی انجام نشود، جریمه توقف ممنوع برای خودرو صادر می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد + فیلم
  • افتتاح مرکز مدیریت هوشمند انرژی (مها) در همدان
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیئت علمی لغو شد
  • آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟
  • لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • نقش آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری‌ها
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها