Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادمان با بیان اینکه مسئولیت اول حوزه هنری رشد و پرورش هنر و هنرمند انقلابی است که این موضوع در زندگی واقعی و در جهان هنر و در میدان مواجهه انقلاب اسلامی ایجاد می‌شود گفت: حوزه هنری باید در گام دوم انقلاب موجبات رشد و توسعه فعالیت‌های مردمی را فراهم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محمدمهدی دادمان» عصر امروز (سه‌شنبه 27 آبان) در دیدار با جمعی از فعالان جبهه فرهنگی خوزستان اظهار کرد: فلسفه وجودی حوزه هنری یک نهاد مردمی بوده که از به هم پیوستن یک حلقه مردمی و انقلابی خودجوش شکل گرفت و با در کنار هم قرار گرفتن ظرفیت‌های هنری انقلاب، هویتی ایجاد شد که زمینه رشد و تربیت و نیروپروری و شکل دادن نسلی جدید را فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس حوزه هنری کشور با بیان اینکه استعدادهای هنری زیادی در این مرز و بوم وجود دارد که نمی‌توان این ماموریت را به صورت متمرکز دنبال کرد افزود: مسئولیت اول حوزه هنری رشد و پرورش هنر و هنرمند انقلابی است که البته این تربیت در کلاس و فضای مدرسه رقم نمی‌خورد بلکه در زندگی واقعی و در جهان هنر و در میدان مواجهه انقلاب اسلامی ایجاد می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه حوزه هنری باید مرکز رشد هنر انقلاب باشد و از کمک کردن به شکل‌گیری یک بستر مواجهه و مبارزه و جهاد هنری و فرهنگی، ایده و نیرو با هم پرورش پیدا کند ادامه داد: اساسا در کار فرهنگی و هنری، ایده‌ها و انسان‌ها با هم تعالی و رشد پیدا می‌کنند و این‌ها منفک از هم نیست و این ایده و نیرو هم در میدان عمل و مجاهدت رقم می‌خورد.

 

دادمان با اشاره به اولویت محتوایی در حوزه هنری در کنار تمرکز ماموریتی بر مقوله رشد هنر انقلاب عنوان کرد: این اولویت‌ها شامل توجه به هنر و ادبیات پایداری، توجه به حوزه بین‌الملل و مزیت نسبی که در استان خوزستان وجود دارد برای ارتباط با کشورهای عرب زبان و سوم توجه به بافت‌های ایجادکننده تبعیض با توجه به مقوله مستضعفین و محرومان چه در نیروپروری و چه مساله مخاطب هنر انقلاب و چه در موضوع و مضون سوژه است.

 

وی اذعان کرد: حوزه هنری باید پاتوقی برای هسته‌ها و جریان‌های هنری، ادبی، فرهنگی و انقلابی باشد که وقتی در کنار هم قرار می گیرند به حکمت الهی و قرآنی و ولایتی که بین مؤمنان رقم می‌خورد قدرت چند برابری ایجاد و بسیاری از موانع را برطرف می‌کند.

 

رئیس حوزه هنری کشور یاد آور شد: ما باید روی این مساله فکر کنیم که حوزه هنری به عنوان یک سازمان چگونه می‌تواند فعالیت کند که در گام دوم انقلاب این جمع بزرگتر و قدرتمندتر شود و چگونه می‌توان در مصدر حاکمیتی و دولتی بود و به توسعه و رشد کارهای مردمی کمک کرد.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: محمدمهدی دادمان گام دوم انقلاب حوزه هنری حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۳۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد فرهنگی هنری «باغ راه گفتگو» برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، رویداد فرهنگی هنری باغ راه گفتگو «مسیری برای تفکر و تامل در موضوع عفاف و حجاب» توسط موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مجموعه دختران چادری از روز جمعه ۲۱ اردیبهشت تا روز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می شود.

این رویداد فرهنگی هنری با برپایی میزهای تخصصی مشاوره و گفتگو، نمایشگاه آثار هنری، ایستگاه تفکر، ایستگاه حس خوب، ایستگاه کودک، ایستگاه بازی و سرگرمی برای دختران به دنبال ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، فراهم ساختن بستر مناسب جهت تعامل و هم افزایی میان جوانان و نوجوانان، به کارگیری و اشاعه نمادها، نشان‌ها و مؤلفه‌های هویت اسلامی، ایرانی در پوشش و سبک زندگی است.

رویداد مذکور از روز جمعه ۲۱ اردیبهشت تا روز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت از ساعت ۱۶ تا ۲۰ و در روز دختر از ساعت ۹ تا ۲۰ در پل پیروزی واقع در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و باغ کتاب برگزار می شود.

کد خبر 6100474 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ: بنای دولت تمرکز جدی بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری است
  • بنای  دولت تمرکز جدی بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری است
  • رویداد فرهنگی هنری «باغ راه گفتگو» برگزار می شود
  • رونق فعالیت های فرهنگی اردبیل با محوریت کانون های مساجد
  • رویکرد تربیتی در برنامه‌های تابستانی کانون‌های مساجد اردبیل
  • بازدید استاندار گیلان از حوزه هنری انقلاب اسلامی استان
  • بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی مساجد در اردبیل فعالیت می کنند
  • ایجاد ۲۱ خانه محیط زیست در استان چهارمحال و بختیاری
  • قدردانی رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی‌انقلاب
  • تشکر مجدد رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی