Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-03@02:59:42 GMT

دولت آماده حذف ارز ۴۲۰۰ است

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۱۳۱۱۵

ساعت 24 - وزیر صمت با تاکید بر اینکه به دنبال حذف ارز ۴۲۰۰ هستیم، گفت: تفاوت ارز دولتی و آزاد فساد زاست و دولت نیز در شرایط کنونی آماده حذف ارز ۴۲۰۰ میباشد.

به گزارش شاتا، علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) در جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی که به میزبانی وزارت صمت برگزار شد، گفت:  با ابلاغ جدید رئیس جمهور و تصمیمات ستاد اقتصادی دولت، شاهد وفور کالا، افزایش اشتغال و تقویت چرخه تولید خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رزم حسینی افزود: استفاده از ارز متقاضی یا ارز اشخاص، صرفا منوط به ثبت در سامانه آماری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سامانه جامع تجارت آزاد شده است که از هفته آینده اجرایی و ثبت در سامانه ثبت خواهد شد.وی با اشاره به دیگر تصمیمات ابلاغی از سوی رئیس جمهور تصریح کرد: تمامی صادرکنندگانی که از سال ۱۳۹۸ تعهد ارزی داشته‌اند، می‌توانند تعهد ارزی خود را از محل واردات برای خود یا برای غیر ایفا کنند که این موضوع ابلاغ نیز شده استو.زیر صمت در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: از دیگر ابلاغیه های ریاست‌جمهوری تسریع در ترخیص کالاهای رسوبی در گمرکات بوده است و رئیس جمهور از این موضوع با قدرت حمایت کرده است.

رزم حسینی در این خصوص گفت: ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالای رسوبی در بنادر و گمرکات کشور وجود داشته است که از روز ابلاغ این مصوبه تا زمان بازدید تیم وزارت صمت از گمرکات شهید رجایی و امام خمینی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن از این کالاها ترخیص شده است.  ۸۰۰ هزار تن از کالاهای ترخیصی مربوط به کالاهای اساسی و ۴۰۰ هزارتن دیگر نیز مربوط به مواد اولیه کارخانجات و واحدهای تولیدی بوده است.وزیر صمت همچنین تصریح کرد: چهار میلیون تن کالا مربوط به گروه کالایی ۲۱ تا ۲۴ که مرتبط با خطوط تولید، اجزا، قطعات، تجهیزات و مواد اولیه تولید است نیز با همین مکانیزم ترخیص خواهد شد.رزم حسینی گفت: ظرف یک ماه آینده تمامی بنادری که دارای کالاهای اساسی و مواد اولیه هستند از جمله بندر انزلی، بندر امام خمینی، بندر امیرآباد و بندر شهیدرجایی ترخیص و وارد خط تولید و بازار کشور خواهد شد که تا پایان سال هیچ گونه نگرانی از بابت کالا و مواد نخواهیم داشت.وی همچنین از خرسندی فعالان اقتصادی کشور از تصمیمات ابلاغی رئیس جمهور و ستاد اقتصادی دولت خبرداد و گفت: وفور و فراوانی کالا و افزایش مواد اولیه از اثرات این تصمیم است.

رزم حسینی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه به دنبال حذف امضاهای طلایی هستیم، بیان کرد: معاونت طرح و برنامه وزارت صمت مسئول بررسی، پیگیری و رسیدگی به این موضوع خواهد بود.وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تفویض اختیارات نیز بیان کرد: هیچ وزارتخانه ای تاکنون در این خصوص اقدامی انجام نداده است و موضوع تفویض اختیارات که بسیار وسیع خواهد بود برای اولین بار در وزارت صمت در طول انقلاب اسلامی اتفاق می افتد.رزم حسینی همچنین از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست که بر موضوع تفویض اختیار به استان‌ها نظارت‌های لازم و کافی را داشته باشند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: رئیس جمهور مواد اولیه رزم حسینی وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۳۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی در تبریز استقلال را تنها نگذاشت

به گزارش "ورزش سه"، حکم کمیته انضباطی مانع از حضور سید حسین حسینی در دیدار حساس امروز میان تیم‌های استقلال و تراکتور شده است. بازیکنی که در پایان دیدار با آلومینیوم با یک جلسه محرومیت تعلیقی روبرو گردید، اما مصاحبه او پس از دیدار با شمس آذر منجر به فعال شدن این محرومیت شد.

با این وجود، حسینی تصمیم گرفت تا بجای خانه‌نشینی و تماشای مسابقه از پای گیرنده‌های تلویزیونی، استقلال را برای دیدار با تراکتور همراهی کند. کاپیتان آبی‌ها به همراه سایر اعضای تیم راهی تبریز شد و اکنون نیز در ورزشگاه حضور دارد.

حسینی که باید این مسابقه را از جایگاه ویژه تماشا کند، امیدوار است تا استقلال بتواند با برتری در این مسابقه صدر جدول رده‌بندی را حفظ کند و امیدهایش را برای کسب عنوان قهرمانی افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • مصدومیت شدید برای پدیده لیگ ۲۰
  • مصدومیت شدید برای پدیده لیگ 20
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • حسینی در تبریز استقلال را تنها نگذاشت
  • اعلام سیاست دولت به مجلس برای مهار نوسانات ارزی
  • حسینی: سیاست دولت در کنترل نوسانات ارزی به مجلس اعلام شد
  • انعقاد ۴۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • دولت با ایده‌هایی عملگرایانه سیاست‌های جمعیتی را تقویت کند
  • روز خلیج فارس نماد استقلال، هویت ملی و استکبار ستیزی ملت ایران است
  • ببینید | زاکانی: آماده همکاری با پلیس در طرح نور هستیم