Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر بخواهیم مثال بزنیم شاید بتوان فردی را در نظر گرفت که کت و شلواری بسیار بزرگ‌تر از اندامش برای او دوخته یا خریداری شده  و او برای اینکه آن کت و شلوار را به تنش اندازه کند، آستین را کوتاه می‌کند، پای شلوارش را به بالا تا می‌زند، یقه کت را درز می‌گیرد و… تقلیل‌گرایی می‌تواند از سوی فرد، سازمان و نهاد اداره‌کننده کشور رخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید بتوان دولت‌های نهم و دهم را نماد تقلیل‌گرایی دانست. این روش و منش راه را باز می‌کند که تقلیل‌گرایان اندازه و ابعاد واقعیت‌ها را نبینند و بر سر دیدگاه‌های خود بمانند و دردسر درست کنند. متاسفانه در حوزه اقتصاد بیماری یادشده در ایران به دلیل درآمدهای افسانه‌ای به دست آمده از صادرات نفت‌خام بیش از سایر عرصه‌ها دیده شده و می‌شود. رفتار اعضای مجلس مستقر درباره اصرار بر ابداع یارانه سوم در این روزها نمونه کاملی از راهبرد تقلیل‌گرایی به حساب می‌آید. اعضای مجلس بدون توجه به پیامدهای دریافت تعرفه ورودی بالاتر بر واردات کالا می‌خواستند از این محل برای طرح یارانه سوم خود منابع فراهم کنند که اعضای شورای نگهبان این طرح را تایید نکردند. حالا برخی از اعضای مجلس یازدهم بدون توجه به پیامدهای اجرایی و بدون دیدن واقعیت‌های اقتصاد ایران و به جای باز کردن درهای اقتصاد بر تجارت و سرمایه‌گذاری‌های خارجی در ایران از مسیرها و با ابزارهای مختلف و گام‌هایی برای برداشتن تحریم‌ها می‌گویند دولت سهام شرکت‌های خود را بفروشد و درآمد آن را به طرح بدهد. این نمایندگان هرگز از خود نمی‌پرسند در این وانفسای خریدار سهام شرکت‌های دولتی به ویژه پس از برخوردی که با خریداران کشت و صنعت مغان شد، دولت سهام شرکت‌های خود را در کدام بازار بفروشد و چگونه سرمایه‌گذاران را تشویق کند تا به میدان بیایند. از سوی دیگر با توجه به وضعیت سیاست‌های ناسازگار در مسائل سیاست خارجی و اصولا تضاد با ورود سرمایه‌گذاران خارجی این راه نیز بسته است. عرضه سهام در بورس نیز دردسرهای خودش را دارد و در کوتاه‌مدت نمی‌توان روی برگشت منبع از این مسیر تمرکز کرد. به این ترتیب می‌بینیم که اعضای سرسخت مجلس یازدهم برای عبور از چاله‌ای که خود حفر کرده‌اند در مسیر تقلیل‌گرایی مرزها را درمی‌نوردند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: تقلیل گرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۳۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سری جدید گلکسی واچ قندخون را اندازه می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، اخبار و گزارش های تازه ای درباره سری هفتم گلکسی واچ منتشر شده است. پیش بینی می شود این سری ساعت هوشمند سامسونگ شامل ۳ مدل باشد، حال آنکه سری های پیشین شامل دو دستگاه بوده اند. اکنون گزارشی جدید از کره جنوبی حاکی از آن است که یک ویژگی رصد سلامتی مهم احتمالا در این گجت پوشیدنی به کار می رود.

طبق گزارش ها مذاکراتی درباره ویژگی های کلید رصد قند خون و یکپارچه سازی هوش مصنوعی در ساعت نیز انجام شده است.

پیش بینی می شود سامسونگ ویژگی رصد قند خون را در سری گلکسی واچ ۷ بگنجاند. بسیاری از تولیدکنندگان گجت های پوشیدنی از جمله اپل نیز مشغول کار روی این ویژگی رصد سلامتی و گنجاندن آن در دستگاه هایشان هستند این ویژگی برای بسیاری از افراد مبتلا به دیابت کمک حال است.

البته در بیانیه رسمی سامسونگ به گلکسی واچ ۷ اشاره ای نشده است. اما احتمال زیاد دارد قابلیت رصد قند خون در این محصول ارائه شود. همچنین باید منتظر ماند و دید آیا این برند کره جنوبی ویژگی مذکور را در تمام مدل ها ارائه می کند یا خیر.

کد خبر 6090119 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • نوری قزلجه: فراکسیون مستقلین احتمالا برای ریاست مجلس و دیگر پُست ها کاندیدا دارد /تعداد اعضای فراکسیون ممکن است به ۱۰۰ نفر هم برسد
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • اعلام نحوه واگذاری سهام به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • دردسر جدید بارسلونا: ویتور روکه قربانی مسائل مالی می‌شود؟
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • سری جدید گلکسی واچ قندخون را اندازه می‌گیرد
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند