Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@17:46:05 GMT

تعطیلی موزه‌ها و اماکن تاریخی تا اطلاع ثانوی

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۱۳۸۶۲

تعطیلی موزه‌ها و اماکن تاریخی تا اطلاع ثانوی

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: پیرو مصوبات ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس، موزه‌ها و اماکن فرهنگی-تاریخی شهرستان‌های قرمز استان به دلیل پیشگیری و جلوگیری از گسترش این ویروس تعطیل و امکان بازدید از آن‌ها فراهم نیست.

وی افزود: در خصوص وضعیت آغاز فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی _تاریخی با توجه به شرایط موجود در استان تصمیمات مقتضی اتخاذ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان افزود: بر اساس مصوبه اخیر ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس، شهرستان‌های زنجان، خرم‌دره و ابهر در وضعیت قرمز و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی همچنین با بیان اینکه بزرگترین گنبد آجری جهان تا پایان آذر تعطیل است، گفت: برای مقابله با ویروس کرونا، اجرای اقدامات پیشگیرانه بزرگترین گنبد آجری جهان تا پایان آذر ماهه تعطیل است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان خاطرنشان کرد: رفتار ویروس کرونا در مقایسه با گذشته متفاوت شده و این موضوع نشان می‌دهد دشمن ناشناخته در برابر عموم قرار گرفته است و تا زمانیکه واکسن این بیماری ساخته نشده همچنان باید پایبند به درمان و دستورالعمل‌های بهداشتی بود.

وی ادامه داد: گنبد سلطانیه اولین گنبد دوپوش در جهان و موفق‌ترین نمونه معماری اسلامی است که این اثر بی‌همتا با گذشت ۷۳۵ سال از ساخت آن، همانند نگین فیروزه‌ای در برابر دیدگان عموم خودنمایی می‌کند.

گفتنی است، گنبد هشت ضلعی سلطانیه به لحاظ تزئینات آجرکاری، کاشی‌کاری و معماری جزو منحصر به فردترین آثار دوره اسلامی محسوب می‌شود.

این اثر، یادگار دوره ایلخانیان در ایران است و یکی از آثار ثبت شده کشور در فهرست میراث جهانی محسوب می‌شود، این گنبد به دست سلطان محمد خدابنده در قرن هشتم احداث شده و هم اکنون بزرگترین گنبد آجری جهان به‌شمار می‌آید. شهرستان سلطانیه با ۳۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار دارد.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: میراث فرهنگی استان زنجان صنایع دستی گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان زنجان امیر ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۳۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) تمامی بنا‌های تاریخی، موزه‌ها و محوطه‌های زیر مجموعه این اداره کل در سطح استان پهناور اصفهان  فردا تعطیل است.

امیر کرم زاده ادامه داد: از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه تمامی این اماکن آماده ارائه خدمات به گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی خواهد بود.

استان اصفهان بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی دارد که هزار و ۸۵۰ اثر به ثبت ملی و ۱۵ اثر آن از جمله میدان امام، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است.

۸۰ موزه و بنای تاریخی با قابلیت بازدید در سراسر اصفهان تحت نظارت و مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه
  • اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است
  • چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه دستگیر شدند
  • تعطیلی اماکن تاریخی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • اماکن تاریخی فارس در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) تعطیل است
  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • اماکن تاریخی فارس در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) تعطیل است
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • رایگان و یا نیم بها بودن ورودی اماکن تاریخی استان برای برخی از گروه‌ها