Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان مشاور ارشد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره جهش ویروس در راسوها با اشاره به اینکه جهش کرونا در راسوها هنوز ارزش علمی ندارد که بخواهیم نگران آن باشیم و این در حد یک نظریه است، اظهار کرد: جهش در محیط انسانی باعث مسری‌تر شدن ویروس و در نتیجه ابتلای سنین پایین‌تر جامعه به این بیماری خواهد شد که اکنون به نظر می‌رسد این جهش انسانی در ویروس کرونا اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر "نوذر نخعی" در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت مخاطرخه انگیز شیوع کرونا در شهرستان‌های استان کرمان گفت: در حال حاضر شهرستان‌های بم، جیرفت، راور، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهربابک، کرمان و کوهبنان در وضعیت قرمز و انار، بافت، بردسیر، نرماشیر نیز در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان‌های استان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وی با بیان اینکه هنوز جزییات محدودیت‌های جدید اعمالی از ابتدای آذرماه به استان ها ابلاغ نشده است، اظهار کرد: حدودا ۱۵۰ شهر در سراسر کشور از شنبه به مدت دو هفته تعطیل خواهند بود

مشاور ارشد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره منع ترددها نیز گفت: طبق مصوبه ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد مردم در مناطق قرمز منع تردد درون شهری خواهند داشت و تردد بین شهری در مناطق قرمز و نارنجی نیز اعمال خواهد شد به‌طوری‌که افراد با پلاک بومی مناطق قرمز و نارنجی حق ورود به سایر شهرها را ندارند و پلاک‌های غیربومی نیز حق ورود به این شهرها ندارند.

نخعی از تاثیر محدودیت‌ها در کاهش مرگ و میرهای ناشی از ابتلا به کووید ۱۹، سخن به میان آورد و تصریح کرد: حدود ۱۰ روز طول می‌کشد تا تاثیر محدودیت‌ها بر روند بیماری و در نتیجه میزان مرگ و میر ناشی از آن مشاهده شود.

این متخصص پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: با توجه به سرد شدن هوا و بسته شدن درب و پنجره‌ها و همچنین افزایش تعداد افراد آلوده در جامعه، اعمال محدودیت‌ها باعث می‌شود که افراد تماس کمتری با یکدیگر داشته باشند و سرعت موتور محرکه انتقال ویروس در جامعه کمتر شود.

وی در بخش دیگری از گفت و گوی خود با ایسنا درباره جهش ویروس در راسوها با اشاره به اینکه جهش کرونا در راسوها هنوز ارزش علمی ندارد که بخواهیم نگران آن باشیم و این در حد یک نظریه است، اظهار کرد: جهش در محیط انسانی باعث مسری‌تر شدن ویروس و در نتیجه ابتلای سنین پایین‌تر جامعه به این بیماری خواهد شد که اکنون به نظر می‌رسد این جهش انسانی در ویروس کرونا اتفاق افتاده است.

مشاور ارشد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان میزان سرایت پذیری ویروس کرونا را تقریبا ۱.۵ تا ۲ برابر آنفلوآنزا دانست و در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا برای خدمتدهی به ۲۰۰۰ بیمار کرونایی در استان کرمان با کمبود نیرو مواجه نخواهیم بود؟ بیان کرد: نیروی کادر درمانی دانشگاه های علوم پزشکی محدود است و برای رسیدگی بهتر به بیماران کرونا نیاز است بخشهای دیگر بیمارستانی را غیرفعال کنیم تا نیروهای آنها را در بخش‌های کرونایی فعالیت کنند.

نخعی با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد کاد بهداشت و درمان استان کرمان تا کنون به کروناویروس مبتلا شده‌اند، اظهار کرد: در استان کرمان ۴۹۷۵ تخت بیمارستانی داریم که تاکنون حدود ۱۳۸۰ تخت بیمارستانی را بیماران کرونایی اشغال کرده‌اند.

وی درباره بیشترین عامل شیوع ویروس کرونا در سطح استان اشاره و عنوان کرد: بیشترین علت شیوع کرونا از رفت و آمدهای خانگی اعم از؛ عروسی، ترحیم، مهمانی و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در ازدحام‌های خارج از خانه مثل محیط بانک‌ها، داروخانه و ... می باشد و باید مدنظر داشت که هرجا ازدحام زیاد باشد احتمال ابتلای افراد به بیماری کووید نیز بیشتر خواهد شد.

این متخصص پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره اخبار تاثیرپذیری واکسن شرکت های فایزر و مودرنا نیز گفت: اینکه این واکسن‌ها به تولید نهایی برسند، هنوز مشخص نیست اما تولیدکنندگان این شرکت های داروسازی حدس می‌زنند زمستان امسال یا بهار سال آینده بتوانند به تولید انبوه این واکسن دست پیدا کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس همه باهم علیه کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمان اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ویروس کرونا استان کرمان محدودیت ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۴۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان

 

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان در نشست مشترک با رییس سازمان پزشکان بدون مرز سوئیس در ایران، درباره آغاز به کار سازمان پزشکان بدون مرز (MSF) در کرمان به بحث و تبادل نظر پرداخت.

 روح الله خضری پور  افزود: با توجه به حضور اتباع خارجی در استان کرمان و هزینه‌های بالای درمانی این افراد، پیگیری‌های مکرر اداره کل امور اتباع استان برای رفع موانع حضور و فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان با دانشگاه علوم پزشکی و سازمان‌های مرتبط انجام و زمینه فعالیت این سازمان در استان مهیا شد.

خضری‌پور به توافقنامه چهارجانبه بین اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان پزشکان بدون مرز (MSF ) و موسسه کنشگران توسعه فردا اشاره و بیان کرد: مقرر شد سازمان مذکور با فراهم‌سازی امکانات و تجهیزات اقدامات لازم را انجام دهد.

 

دیگر خبرها

  • مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا