Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@20:41:17 GMT

طرح اصلاح الگوی کشت قم همراستا با جهش تولید است

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۱۴۲۰۹

طرح اصلاح الگوی کشت قم همراستا با جهش تولید است

عباس پورمیدانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: تامین محصولات غذایی سالم مهمترین هدف بخش کشاورزی قم در سال جهش تولید به شمار می‌آید که تحقق این هدف نیازمند به‌کارگیری روش‌های نوین و اجرای طرح اصلاح الگوی کشت استان است.

وی افزود: در همین خصوص کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی با همکاری کشاورزان استان تلاش کردند سطح کشت محصولات آب‌بر و نامناسب با شرایط آب و هوایی قم کاهش‌یافته و به‌جای آن از محصولات کم آب‌بر و مقاوم در برابر تنش‌های محیطی به خصوص در قالب کشت‌های گلخانه‌ای استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: درنتیجه این اقدام‌ها اکنون سطح تولید سالانه محصولات کشاورزی در استان به نزدیک یک‌میلیون تن رسیده که باوجود سختی کار کشاورزی در شرایط آب و هوایی قم رقم قابل‌توجهی است.

پورمیدانی با بیان این‌که مصرف بهینه آب یکی از مهمترین بخش‌های طرح اصلاح الگوی کشت است، گفت: برای گسترش سطح تولید محصولات کشاورزی استان با لحاظ محدودیت‌های منابع آبی، امکان استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری در بسیاری از باغات و مزارع قم فراهم‌شده است و کشاورزان همکاری خوبی در این رابطه دارند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت استفاده از بذر مناسب در اجرای موفق طرح اصلاح الگوی کشت، بیان کرد: در همین رابطه با نظارت کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی قم، بذرهای باکیفیت در سطح مزارع و باغات استان مورداستفاده قرار می‌گیرد که موجب تولید بیشتر محصولات می‌شود.

نزدیک به ۱۴ هزار تن در بخش کشاورزی قم فعالیت می‌کنند که در این میان بیش از یک هزار تن خانم هستند.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی ۴۵ درصد اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۸۰۵ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی و شیلات است.

برچسب‌ها قم جهش تولید اختصاصی ایرنا کشاورزی پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم جهش تولید اختصاصی ایرنا کشاورزی قم جهش تولید اختصاصی ایرنا کشاورزی اخبار کنکور طرح اصلاح الگوی کشت بخش کشاورزی کشاورزی قم جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۴۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگو با با تولیدکننده خلاق گلاب در رادیو

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رادیو سلامت، فاطمه بی تقصیر، تهیه کننده برنامه از مزرعه تا سفره در این باره توضیح داد: این برنامه روز‌های چهارشنبه هر هفته راس ساعت ۱۳:۱۵ به مدت ۳۰ دقیقه پخش می‌شود. این برنامه با محوریت ایمنی و سلامت تغذیه به بررسی محصولات کشاورزی، باغی، زراعی می‌پردازد.

وی ادامه داد: در این برنامه محصولات سالم به مصرف کنندگان از مزرعه تا سفره شناسایی و معرفی می‌شود. آشنایی مصرف کننده با محصولات کشاورزی و اهمیت تغذیه‌ای آن‌ها دغدغه برنامه سازان است.

مجری کارشناس برنامه فیروزه آدابی است. این برنامه روز شنبه ۱۹ اردیبهشت به بهانه روز گل محمدی و گلاب به معرفی ایرج رستگار، تولید کننده خلاقی می‌پردازد که در حوزه تولید گل و گلاب تلاش کرده سبک جدیدی را ایجاد کند و به عنوان قهرمان تولید در این زمینه شناخته و برگزیده شود.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • احداث باغ در پایاب چاه‌های قزوین، ممنوع
  • گفتگو با با تولیدکننده خلاق گلاب در رادیو
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • کشت علوفه دیم در۴۰۰ هکتاراز زمینهای کشاورزی ارومیه