Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در یادداشتی تحت عنوان  «ناجوانمردیِ جانوسیار و ماهیار»، نوشت:

تصاویر | پنج ایرانی -‌ آمریکایی ‌در تیم انتقالی بایدن

«جانوسیار» و «ماهیار» دو تن از سرداران هخامنشی هستند که وقتی اسکندر مقدونی قصد حمله به ایران را داشت -۴ قرن پیش از میلاد- به کشور خود خیانت کردند و درپی خیانت آنها، سپاه ایران به سرکردگی داریوش سوم (دارا) به سختی شکست خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاآنی حکیم بلند آوازه ایرانی، ماجرای خیانت جانوسیار و ماهیار را در قصیده‌ای آورده است و از جمله، می‌گوید:

رسم عاشق نیست با یک دل دو دلبر داشتن
یا ز جانان یا ز جان باید که دل برداشتن

ناجوانمردی است چون جانوسیار و ماهیار
یار دارا  بودن و دل با سکندر داشتن
اسکندر بعد از پیروزی بر سپاه ایران هر دو سردار خیانتکار هخامنشی را به دار آویخت زیرا به زیرکی می‌دانست وقتی سرداری به کشور خود خیانت می‌کند، نمی‌تواند مورد اعتماد باشد. و الحق که چنین بود و هست.

دیروز یکی از روزنامه‌های مدعی اصلاحات با ذوق‌زدگی از حضور پنچ آمریکایی ایرانی‌تبار در تیم انتقالی جو بایدن خبر داد! و از آنها با عنوان افرادی یاد کرد که «می‌توانند پتانسیل نهفته‌ای برای کاستن از بار دشمنی میان ایران و آمریکا باشند»! و نوشت؛ «شاید آنها نقش تأثیرگذاری در تعیین افراد کابینه نداشته باشند یا در تعیین نقشه راه سیاست خارجی؛ اما ایرانیانی هستند از ظرفیت یک ملت و یک تمدن که سر جنگ ندارد اما زیر بار زور نمی‌روند. ظرفیتی که اگر ایرانیان مقیم کشورهای دیگر را هم پیش‌تر درمی‌یافتیم اکنون یک پتانسیل فوق‌العاده بودند»!

در این خصوص اشاره‌ای کوتاه به چند نکته ضروری به نظر می‌رسد.

۱- این روزنامه هم مانند بسیاری دیگر از مدعیان اصلاحات، هنوز تصور می‌کند -یا تظاهر می‌کند- که کینه‌توزی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و مردم این مرز و بوم در برخی از سوء‌تفاهم‌ها! ریشه دارد! و حال آنکه این درگیری که از نخستین روزهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و خروج ایران از دست‌نشاندگی آمریکا آغاز شده و هر روز هم بر ابعاد و دامنه آن افزوده شده است به ماهیت طرفین درگیر باز می‌گردد.
مادام که ما بر استقلال و مقابله با زورگویی آمریکا تاکید داریم و آمریکا بر خوی استکباری و غارتگرانه خود تاکید می‌ورزد، این درگیری وجود دارد.
پایان این درگیری فقط هنگامی خواهد بود که ما سرسپردگی به آمریکا را بپذیریم و یا آمریکا از خوی استکباری خود دست بکشد.
این نکته‌ای است که مقامات آمریکایی از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات نیز بارها بر آن تاکید ورزیده‌اند و بسیار تعجب‌آور است که برخی از مدعیان اصلاحات در پوشش آشتی با آمریکا، برای ایران و ایرانی نسخه سرسپردگی و ذلت می‌پیچند!.

۲- برخلاف آنچه این روزنامه ادعا کرده است، ایرانیان ترک تابعیت کرده، دیگر ایرانی نیستند! آنها بین آمریکا و ایران، تابعیت آمریکا را ترجیح داده‌اند و هنگام ترک تابعیت سوگند یاد کرده‌اند که حتی اگر میان ایران و آمریکا جنگ و درگیری رخ دهد، به عنوان یک سرباز در اختیار ارتش آمریکا خواهند بود.
سیار بعید است که آقایان از مفاد سوگندنامه و شرایط پذیرش تابعیت آمریکا اطلاع نداشته باشند! از این روی، پیشنهاد آنان غیر از تیز کردن شمشیر دشمن علیه مردم وطنشان هیچ معنا و مفهوم دیگری ندارد و نمی‌تواند داشته باشد!

۳- باید از مدعیان اصلاحات پرسید، شما که در ایران هستید و ترک تابعیت نکرده‌اید -غیر از برخی از آنها- در تقابل کشورتان با زورگویی‌ها و خونریزی‌های آمریکا و متحدانش کدام گام مثبت و یا اقدام و موضع را به نفع وطن خود داشته‌اید که از ترک تابعیت‌کرده‌ها می‌توان انتظار داشت؟! کسانی که حتی مانند جانوسیار و ماهیار به همراهی«دارا» تظاهر هم نمی‌کنند بلکه آشکارا، دل با سکندر دارند!

۴- و بالاخره، برفرض که این چند آمریکایی ایرانی‌تبار رگه‌هایی از علاقه به وطن را در دل داشته باشند، آیا درخواست واسطه‌گری از آنها، همان دیپلماسی التماسی و ذلت‌بار نیست؟! چرا به جای تلاش و خلاقیت و استفاده از امکانات و ظرفیت‌های داخلی -بخوانید پیروی از مکتب سلیمانی- به دشمن التماس می‌کنید؟! آنهم دشمنی مثل آمریکا که به اذعان همه صاحبنظران -مخصوصاً مقامات نقش‌آفرین آمریکایی- روی قوس سقوط افتاده و اضمحلال پر شتاب را تجربه می‌کند؟!

کد خبر 565954 برچسب‌ها حسین شریعتمداری - کیهان ایران و آمریکا آمریکا - جوزف بایدن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حسین شریعتمداری کیهان ایران و آمریکا آمریکا جوزف بایدن ترک تابعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۴۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری رسانه آمریکایی درباره انبوه گاف‌های بایدن در ۲۰۲۴

یک رسانه آمریکایی به افشای تعداد گاف‌هایی که از جو بایدن در برابر انظار عمومی سر زده است، پرداخت.

به گزارش ایسنا، پایگاه اینترنتی «دیلی کالر» فاش کرد دستیاران کاخ سفید در مدت گذشته از سال جاری میلادی تا کنون نزدیک به ۱۵۰ بار مجبور به تصحیح گاف‌هایی که از جو بایدن در اظهارات علنی سر زده، شده‌اند.

به نوشته این پایگاه اینترنتی تجزیه و تحلیل متون صحبت‌های بایدن در کاخ سفید نشان داده «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در مدت گذشته از سال ۲۰۲۴ به حدی در بیانات علنی خود گاف داده که دستیاران او دست کم ۱۴۸ بار مجبور به تصحیح اشتباهات او شده‌اند.

این بررسی انجام شده توسط دیلی کالر که روز دوشنبه منتشر شد مشخص کرد که بایدن به طور میانگین در هر روز از سال ۲۰۲۴ بیش از یک بار گاف داده که رقم دقیق آن معادل ۱.۳ گاف در هر روز می‌شود. این رسانه به تحلیل ۱۱۸ بیانیه، سخنرانی و گفتگوی مطبوعاتی جو بایدن در ۲۰۲۴ که از سوی کارمندان کاخ سفید تصحیح و توسط این نهاد صادر شده، پرداخته است.

دیلی کالر نوشته است، دسته‌بندی مواردی که در صحبت‌های بایدن تصحیح شده‌اند شامل اشتباه در بیان حقایق، اضافه کردن لغاتی که باید بیان می‌شدند و تغییر کامل منظور اظهار نظرهای او می‌شوند.

به عنوان مثال یک مورد از گافهای بایدن مربوط به زمانی است که گفت «هر آمریکایی» ضد بیمه درمانی موسوم به «برنامه نجات آمریکا» رای داد، در حالی که در اینجا منظور بایدن «هر جمهوریخواه» بوده است. در یک مورد دیگر بایدن در یک جمله اظهار کرد «از تهدید علیه دموکراسی باید دفاع شود» در حالی که باید می‌گفت «باید بر تهدید علیه دموکراسی غلبه شود.»

سخنرانی سراسری سالانه بایدن موسوم به سخنرانی «وضعیت اتحاد» در ماه مارس نیز ۱۴ مورد تصحیحی داشته است.

اشتباهات بایدن در بیان حقایق شامل این ادعای او که «۷۲۰ میلیون آمریکایی» (بیش از ۲ برابر جمعیت این کشور) واکسن‌های کووید-۱۹ را دریافت کرده‌اند، می‌شود. در یک مقطع دیگر بایدن به اتفاق رخ داده برای یک زن در ایالت جورجیا که توسط یک مهاجر غیرقانونی کشته شد اشاره کرد و جمهوریخواهان او را تحت فشار گذاشتند که «اسم او را بگو» و بایدن به اشتباه نام او را «لینکن» ذکر کرد در حالی که نام درست وی «لیکن» بود. او همچنین در یک مقطع دیگر به اشتباه درباره عبارت «سالمندان مبتلا به معلولیت» گفت «سالمندان مبتلا به دیابت»!

دیلی کالر گفت، خیلی از تصحیح‌هایی که تاثیری در منظور ایراد شده از سوی بایدن نداشته‌اند را حساب نکرده که شامل اضافه کردن یک حرف s به انتهای یک نام یا اضافه کردن کلمه‌ای که برای شفافیت ضروری بوده، می‌شوند.

جو بایدن که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

نشریه انگلیسی «سان» اخیرا با استناد به یک نظرسنجی تازه نوشت بسیاری از رای‌دهنگان آمریکایی نگرانند که «جو بایدن» پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا در صورت پیروزی مجدد در دور بعدی انتخابات، حین ریاستش فوت کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درخواست نمایندگان دموکرات از بایدن برای ممانعت از حمله به رفح
  • آکسیوس: توافق حماس و اسرائیل تنها امید بایدن است
  • اکسیوس: بایدن شخصا در مذاکرات آتش‌بس غزه حضور داشته است
  • افشاگری رسانه آمریکایی درباره انبوه گاف‌های بایدن در ۲۰۲۴
  • شبکه آمریکایی‌: بایدن به دنبال اعطای پناهندگی به برخی از آوارگان فلسطینی است
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • طوفان الاقصی| حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی 
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد