Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@09:00:32 GMT

۷۵ درصد دام سنگین خراسان رضوی پلاک‌گذاری شد

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۱۴۲۷۲

۷۵ درصد دام سنگین خراسان رضوی پلاک‌گذاری شد

احمد داوطلب روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  این دامهای سنگین شامل گاو، شتر و گاومیش هستند که بیش از ۲۶۰ هزار راس آنها هویت‌گذاری و پلاک‌گذاری شده‌ است.

وی ادامه داد:کل جمعیت دام موجود در خراسان رضوی هشت میلیون و ۱۴۱ هزار راس است.

 مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی  در خصوص روند اجرای این طرح در حوزه دام سبک خراسان رضوی نیز افزود: از مجموع هفت میلیون و ۸۰۰ هزار راس دام سبک شامل گوسفند و بز در این استان تاکنون پلاک‌گذاری یک میلیون و ۵۴۰ هزار راس انجام و ثبت در سامانه شده یا در مراحل ثبت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داوطلب افزود: به این ترتیب بیش از ۲۰ درصد جمعیت دام سبک استان در این قالب هویت‌گذاری شده‌ است.

وی ادامه داد: با توجه به افزوده شدن سالانه ۸۰ درصد جمعیت دامی از طریق زاد و ولد و نیز حذف درصد بسیاری از جمعیت موجود دامی، نمی توان برای اجرای طرح هویت‌گذاری پایانی متصور شد اما هر سال تلاش داریم با پلاک‌گذاری بیشترین میزان جمعیت دامی سبک و سنگین موجود وضعیت خوبی را در این زمینه برای استان فراهم کنیم.

او با بیان این که این طرح از اسفند ماه پارسال در همه استانهای کشور اجرایی شده است افزود: هدف طرح ملی پلاک‌گذاری دام جلوگیری از سرقت و قاچاق، دستیابی به آمار واقعی دام، استقرار صحیح و کارآمدی بیشتر نظام بهداشتی دام، تسهیل در پردازش توزیع نهاده‌های دامی و کنترل بازار عرضه و تقاضاست.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: این استان با توجه به تعداد دام پلاک‌گذاری شده مقام نخست کشور را در این زمینه دارد.

۱۰ درصد جمعیت دامی کشور به ظرفیت ۱۵ میلیون راس متعلق به خراسان رضوی است. سالانه ۷۶ هزار تن گوشت قرمز، ۱۵۳ هزار تن گوشت سفید و ۱۴۰ هزار تن تخم‌مرغ در این استان تولید می‌شود. 

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی مشهد توسعه ایران دام و طيور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مشهد توسعه ایران دام و طيور وزارت جهاد کشاورزی مشهد توسعه ایران دام و طيور اخبار کنکور خراسان رضوی پلاک گذاری جمعیت دام هزار راس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۴۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران خراسان رضوی را فرا می‌گیرد

آذر رضایی پور کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش ها از امروز به تدریج از جنوب غربی خراسان رضوی آغاز خواهد شد و در روزهای پایانی هفته بیشتر نقاط استان را فرا خواهد گرفت.

او با بیان اینکه سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده در خراسان رضوی فعال خواهد بود، افزود: بارش ها در روز پنج شنبه و جمعه به اوج خود خواهد رسید که این بارندگی ها در مناطق مستعد همراه با رعد و برق، تگرگ و آبگرفتگی است و موجب کاهش موقت دمای هوا در مناطق مختلف نیز خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • فیلم/ اجتماع بزرگ صادقیون در خراسان رضوی
  • سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود
  • ارائه خدمات به بیش از ۱۶۰۰ سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • ماندگاری نیروی کار خراسان رضوی به کمتر از ۶ ماه رسید
  • باران خراسان رضوی را فرا می‌گیرد
  • افزایش ۴ درصدی ترددها در جاده های کرمان
  • ۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است
  • ۴۰هزار کیلومتر راه آسفالته کشور خرابی سنگین دارد
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود