Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شرق، در اولین پرونده پسری که با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری تلگرام دخترعموی خود باعث هتک حیثیت او شده بود، توسط پلیس فتای استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

در پی شکایت دختری مبنی بر اینکه فردی ناشناس به حساب کاربری تلگرام او دسترسی پیدا کرده و با به‌دست‌آوردن اطلاعات شخصی، باعث هتک حیثیت و آبروریزی شده، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاکی در اظهاراتش گفت: مدتی پیش پسرعمویم به خواستگاری من آمد که بنا به دلایلی جواب منفی به او دادم. بعد از گذشت چند روز از این خواستگاری فردی ناشناس با استفاده از شبکه‌های اجتماعی ضمن ارسال تصاویر خصوصی‌ام برای دوستانم، من را به انتشار تصاویر شخصی‌ام به‌ صورت گسترده تهدید کرد.

با بررسی‌های فنی و تخصصی در فضای مجازی متهم به نام محمد که پسرعموی شاکی است، شناسایی و دستگیر شد و در تحقیقات انجام‌شده انگیزه خود را انتقام‌جویی به علت شنیدن پاسخ منفی از خواستگاری عنوان کرد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتای استان اصفهان، با بیان اینکه متهم بعد از تکمیل تحقیقات برای انجام اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد، خاطرنشان کرد: حفظ حریم خصوصی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در گام اول بر عهده خود کاربر است. کاربران فضای مجازی باید از ورود افراد به حریم خصوصی خود در فضای مجازی حتی افراد نزدیک خودداری کنند تا شاهد این‌گونه موارد نباشیم.

این مقام انتظامی اظهار کرد: در استفاده از شبکه‌های اجتماعی یا هر تکنولوژی دیگری باید ابتدا امنیت آن را تأمین کنیم و اجازه ندهیم فردی وارد حریم شخصی و خصوصی ما شود و همچنین لازم به ذکر است ارتکاب جرائمی از جمله هک و نفوذ به اطلاعات شخصی افراد و سوء‌استفاده از هویت آنها عواقب سنگینی برای مجرم دارد و قانون به‌شدت با فرد خاطی برخورد خواهد کرد.

در دومین پرونده مردی که می‌خواست ازدواج موقت خود را تمدید کند، بعد از اینکه با پاسخ منفی از سوی زن مورد علاقه‌اش مواجه شد، دست به انتقام‌گیری مجازی زد.

زنی چندی قبل با ارائه شکایتی به پلیس فتای استان یزد عنوان کرد: مدتی است شخصی که او را می‌شناسم، تصاویری از من در واتساپ برایم ارسال می‌کند که مربوط به مدتی قبل و زمانی است که با این شخص در ارتباط بودم. او من را تهدید می‌کند درصورتی‌که خواسته‌های وی را قبول نکنم، اقدام به انتشار وسیع عکس‌ها خواهد کرد.

رسیدگی به پرونده در دستور کار مهندسان پلیس قرار گرفت و پس از بررسی ادله ارائه‌شده توسط شاکی و مستندات جمع‌آوری‌شده، مشخص شد مزاحم اینترنتی همان فرد مورد ادعای شاکی است.

متهم در تحقیقات مقدماتی منکر هرگونه جرمی شد و با سخنان گمراه‌کننده قصد فریب پلیس را داشت، اما سرانجام لب به سخن گشود و انگیزه‌ خود را از انتقام‌گیری اینترنتی، علاقه به ادامه رابطه با شاکی عنوان کرد.

سرهنگ مرتضی ابوطالبی، رئیس پلیس فتای استان یزد، در این رابطه به کاربران فضای مجازی هشدار داد: کاربران به‌هیچ‌عنوان تصاویر شخصی و خصوصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و از اشتراک‌گذاری تصاویر خانوادگی خود در شبکه‌های اجتماعی حتی برای افراد قابل اعتماد هم خودداری کنند و به‌ منظور پیشگیری از بروز برخی جرائم سایبری مانند انتشار تصاویر شخصی و خانوادگی در این فضا از ذخیره این تصاویر روی سیستم‌های رایانه‌ای متصل به اینترنت و تلفن همراه خودداری کنند.

کد خبر 565940 برچسب‌ها حوادث ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حوادث ایران شبکه های اجتماعی پلیس فتای استان فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۴۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبدالکریم، دست گلر پرسپولیس را شکست!

به گزارش "ورزش سه"، هفته گذشته تمرین تیم پرسپولیس با یک اتفاق عجیب همراه بود؛ جایی که دروازه‌بان جدید و جوان سرخپوشان با مدافع قطری این تیم کری‌خوانی جالبی داشت و در نهایت این موضوع به یک مصدومیت سخت و دردناک برای محمد گندمی انجامید.

در این تمرین محمد گندمی بارها با عبدالکریم حسن کری‌خوانی داشت و در نهایت او را به یک ضیافت پنالتی دعوت کرد و مدعی شد که می‌تواند شوت مرد سال آسیا را مهار کند، چالشی که از سوی عبدالکریم پذیرفته شد.

البته همه چیز در حد شوخی و خنده بود و عبدالکریم هم که به قدرت ضربات خود ایمان داشت، به محمد گندمی جوان گفت که شوت خود را به وسط دروازه خواهد زد و اگر او بتواند توپ را مهار کند، برنده این چالش است.

محمد گندمی بازیکن جدید تیم بزرگسالان پرسپولیس است که به سهمیه جوانان این تیم اضافه شده تا در دوره مصدومیت علیرضا بیرانوند، این تیم همچنان سه دروازه‌بان را در تمرین خود داشته باشد.

همچنین او یکی از بازیکنان بااستعداد آکادمی پرسپولیس است که حتی از سوی حسین عبدی هم به تیم جوانان دعوت شده اما این تمرین باعث شد تا او فعلا از فوتبال دور باشد.

در صحنه پنالتی، عبدالکریم با یک شوت هولناک وسط دروازه را هدف گرفت و محمد گندمی که قصد مهار توپ را داشت، با مصدومیت سخت مواجه شد. به نظر قدرت شوت عبدالکریم به حدی زیاد بوده که باعث شده تا هر دو دست گندمی از ناحیه مچ برگردد و دچار شکستگی شدیدی شود.

این در حالی است که با این شکستگی، محمد گندمی برای حدود سه ماه از میادین دور خواهد بود و به عبارتی فصل برایش همینجا به پایان رسیده و باید از اواسط تابستان آماده بازگشت به زمین شود.

البته مدافع قطری پرسپولیس از اتفاق پیش آمده برای گندمی به شدت ناراحت بوده و جویای احوال این دروازه بان جوان شده است.

دیگر خبرها

  • تلاش بلینکن برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • محمدجواد حسین‌ نژاد؛ بازگشت به آزادی با انگیزه انتقام
  • رژیم صهیونیستی در کف میدان شکست خورده است
  • فشار نظامی به حماس شکست خورده است
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • عبدالکریم، دست گلر پرسپولیس را شکست!
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • پنالتی عبدالکریم حسن، هر دو دست گلر پرسپولیس را شکست!
  • ◄ درآمدهای حیرت آور فرودگاه استانبول برای اقتصاد ترکیه