Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@15:39:13 GMT

بدهی ۱۰۰ میلیاردی شهرداری کارون

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۱۴۴۰۴

بدهی ۱۰۰ میلیاردی شهرداری کارون

شهردار کارون به وضعیت ۱۰۰ میلیارد بدهی این شهرداری و همچنین استخدام های بی رویه اشاره کرد و گفت: در کشور خیرین بسیاری در حوزه های مختلف فعالیت دارند، اما خیرینی که به شهر خود کمک کند نداریم، موضوع هبه به شهرداری به فراموشی سپرده شده است.

«آرش در»در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: بزرگترین مشکل شهرستان کارون وضعیت نامطلوب فاضلاب و کمبود سرانه فضای سبز در این شهرستان است، علاوه بر آن وضعیت روکش آسفالت این شهرستان و برخی اتفاقات دیگر باعث ایجاد نارضایتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهردار کارون با بیان اینکه در بحث فاضلاب خوشبختانه پیشرفت هایی داشتیم و پروژه ها فعال هستند اضافه کرد: در بارندگی اخیر شهرستان کارون نسبت به کلانشهر اهواز کمترین میزان آبگرفتگی را داشت که عمده آبگرفتگی این شهرستان مربوط به وضعیت توپوگرافی یا عدم رعایت شهروندان این شهرستان بود.

 

وی با اشاره به اینکه دستورالعمل دولت بر این است که کاشت درخت در سطح شهر افزایش یابد تصریح کرد: کمبود منابع مالی یکی از دلایل عدم کاشت مطلوب درخت در این شهرستان است، علاوه بر این مشکل بزرگ این شهرستان زمین های مشاع در کوت عبدالله است که بنا بر رای دیوان عالی اداری زمین هایی که شش دانگ نیستند نمی توان برای آنها سند صادر کرد، بر اساس ماده 101 قانون شهرداری در بند 5 هر گونه تفکیک و افراز خلاف قانون بوده و جرم تلقی می شود.

 

در با اشاره به نبود یک پارک مطلوب و بزرگ در شهرستان کارون ابراز کرد: این مشکلات و محدودیت ها باعث ایجاد نارضایتی از سوی مردم می شود؛ در شهرداری تنها یک لودر وجود دارد که حل این مشکلات نیازمند نگاه ویژه از سوی دولت است.

 

وی با بیان اینکه همه درآمد شهرداری کارون در سال گذشته 10 میلیارد تومان بوده است عنوان کرد: این شهرداری یک هزار نفر نیرو دارد، اما نرخ سرباری این شهرداری 20 نفر است، یعنی این 20 نفر باید کار کنند تا حقوق آن یک هزار نفر تامین شود، با این اتفاق کارمند خسته و به حاشیه رانده شده و همین اتفاقات باعث ایجاد گلوگاه ها در شهرداری می شود.

 

شهرداری کارون به وضعیت 100 میلیارد بدهی این شهرداری و همچنین استخدام های بی رویه اشاره کرد و گفت: ما در کشور خیرین مسکن ساز، مسجدساز، مدرسه ساز و ... داریم، اما خیرین که به شهر خود کمک کند نداریم، موضوع هبه به شهرداری به فراموشی سپرده شده است.

 

وی با اشاره به اینکه دولت هیچگونه تفاوتی میان پروتکل های اجرایی مردمی و شهرداری ایجاد نکرده است ادامه داد: موضوعاتی چون بنزین، مالیات، ارزش افزوده و ... موضوعاتی هستند که ما بدون همکاری از سوی دولت با آن مواجه هستیم وظیفه ما بر این است که 73 درصد از مردم را در رضایت قرار دهیم.

 

شهردار کارون بر لزوم رتبه بندی قراردادهای پسماند و حمل زباله در وزارت کشور تاکید کرد و افزود: بحث آموزش به کلی فراموش شده است متاسفانه بسیاری از پرسنل سواد کافی ندارند که باید این مهم اصلاح شود.

 

وی با بیان اینکه شهرداری یک نهاد نگهدارنده است یاد آور شد: تلقی که شهرداری به عنوان یک نهاد سازنده می شود کاملا اشتباه است، شهرستان کارون بزرگترین نخلستان ها را در بر دارد اما متاسفانه برخی افراد تغییر کاربری داده و آنها را می فروشند، مطلوب است ک مسئولان در کشور زمین های معوض برای این نخلستان دارها قرار دهند تا کاربری این نخلستان های آسیب نبیند.  

 

پایان پیام/690

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهردار کارون آرش در شهرستان کارون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۴۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی

 به دنبال فراخوان اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اهواز و انجمن‌های محیط زیستی مبنی بر پاکسازی ساحلی رودخانه کارون و دعوت از عموم شهروندان اهوازی جهت مشارکت در این برنامه تعدادی از فعالان و دوستداران طبیعت نسبت به پاکسازی محیط اقدام نمودند.

صغری رستمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اهواز در ابتدای این مراسم ضمن تقدیر از حضور داوطلبانه دوستداران محیط زیست در این برنامه گفت: اجرای این گونه برنامه‌ها در راستای فرهنگ سازی برای توجه به مقوله پسماند و جلوگیری از آلودگی‌های محیط زیست است و خواستار مشارکت همه اقشار جامعه در این گونه حرکت‌های زیست محیطی شد.

وی افزود: امروزه یکی از مهمترین معضلات در بخش پسماند در استان، کشور و حتی جهان، پلاستیک است که باید برای کاهش آن و جایگزین با موادی که سریعتر تجزیه و آسیب کمتری به محیط زیست بزنند، اقدام کنیم.

رستمی ادامه داد: باید به کودکان یاد داد که ما نه تنها زباله‌ها را در طبیعت رها نمی‌کنیم، بلکه زباله‌های رها شده را هم جمع آوری می‌نماییم تا طبیعت زیبایمان را از وجود ناپاکی‌ها پاکسازی نماییم.

 این مراسم از کوچکترین فعال محیط زیست نیز با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • کم‌کاری‌ شهرداری موجب خسارت ۲۰۰ میلیاردی در پروژه شهربازی شد
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • کمک تصاویر ماهواره‌ای به تدقین بیلان حوضه آبریز کارون بزرگ
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران
  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد