Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، قدرت گرفتن کرونا در فصل سرد، کرمانشاه را هر روز به سمت ثبت رکوردهای جدیدی پیش می‌برد به طوریکه تا روز گذشته یک‌هزار و ۱۱۶ مورد مرگ با تشخیص قطعی کرونا در استان ثبت شده است.

هم‌اکنون بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان کرمانشاه بستری هستند، که 60 نفر از آن‌ها اینتوبه و با حال وخیم متصل به دستگاه تنفس مصنوعی ( ونتیلاتور ) هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 افزایش تعداد بیماران کرونا در حال حاضر در تمام بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سبب شده نیمی از تخت‌های آی.سی.یو در کرمانشاه به بیماران کووید اختصاص یابد، همین استان را با کمبود دستگاه اکسیژن‌ساز و دستگاه‌های تنفس مصنوعی مواجه کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: به زودی ۱۳ دستگاه تنفس مصنوعی یا ونتیلاتور اهدایی شرکت ملی نفت ایران به دانشگاه، در بیمارستان‌های استان به منظور تجهیز تخت‌های آی.سی.یو توزیع می‌شود.

محمودرضا مرادی اضافه کرد: با توجه به اوج‌گیری ویروس کرونا یکی از نیازهای اساسی بیمارستان همین دستگاه‌های تنفسی است در این مدت تعداد ۱۳ دستگاه اکسیژن‌ساز نیز به مراکز درمانی استان اضافه شده است.

وی ادامه داد: نیاز به اکسیژن پایه اصلی درمان بیماران کرونایی است همچنان در تهیه دستگاه‌های اکسیژن‌ساز با کمبود مواجه هستیم.

مرادی هزینه تجهیز هر تخت آی.سی.یو را حدود یک‌میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تخت آی.سی.یو تجهیزات زیادی از جمله ونتیلاتور، مانیتورینگ، سرم پمپ، سرنگ پمپ، تخت و تشک مواج نیاز دارد که هزینه زیادی نیازمند است.

وی با بیان اینکه از آغاز اپیدمی در استان تعداد ۷۰ تخت آی.سی.یو راه‌اندازی شده، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته قرار است طی یکی دو ماه آینده ۵۰ تخت آی.سی.یو دیگر به بیمارستان‌های استان اضافه شود.

وی وضعیت تمامی شهرستان‌های استان به لحاظ شیوع ویروس کرونا را قرمز اعلام کرد و گفت: با افزایش چشمگیر تعداد بستری‌ها در استان و کمبودهای موجود انتظار می ‌رود مردم بیشتر از همیشه مراقب سلامتی خود باشند و توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه مرگ بیمارستان ها تشخیص رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تخت آی سی یو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۴۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند

مصطفی مطورزاده منتخب مردم خرمشهر در گفتگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از خرمشهر با انتقاد از کمبود شدید امکانات اورژانسی در این شهرستان اظهار کرد: کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند و شهری مثل خرمشهر با این‌همه مراجعات زائر و میهمان در طول سال بمناسبت‌های مختلف، اربعین حسینی و راهیان نور تنها دو آمبولانس سالم دارد.

وی خاطرنشان کرد: گر چه تامین آمبولانس وظیفه وزارت بهداشت است اما دستگاه‌های مختلف و شرکت‌های فعال با حجم بالای تردد و نیروی انسانی همچون نفت‌وگاز اروندان و نیشکر نیز بایستی برای تامین آمبولانس به شهر کمک کنند.

مطورزاده تصریح کرد: طبق استاندارد بایستی بعد از تماس شهروند ۸ و نیم دقیقه بعد آمبولانس در محل حضور پیدا کند اما الان به دلیل کمبود آمبولانس مردم مدتها منتظر می‌مانند که غیر قابل قبول است.

وی از تماس کنفرانسی با معاون وزیر بهداشت و همچنین مدیرعامل اورژانس کشور برای رفع این مشکل خبر داد و گفت: خوشبختانه علاوه بر قول تامین چند دستگاه آمبولانس در آینده، مقرر شد فعلا برای رفع موقت این مشکل دو آمبولانس بصورت امانی به خرمشهر منتقل شود تا مشکل کمبود آمبولانس در اورژانس این شهر تا حدودی مرتفع شود.

خبرنگار: سیده صدیقه موسوی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228403 برچسب‌ها سازمان اورژانس کشور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

دیگر خبرها

  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • ماجرای قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران چیست؟
  • ماجرای گاز «خنده» قلیان‌ها چیست؟/ جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن»
  • ماجرای قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران | این دستگاه تاییدیه نهایی ندارد | وجود گاز خنده در این قلیان‌ها صحت دارد؟
  • ماجرای گاز «خنده» در قلیان اکسیژن صحت دارد؟/ قلیان اکسیژن اعتیاد آور نیست؟
  • جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن» / ماجرای گاز «خنده» قلیان‌ها
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا