Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس ابراز داشت: با استمرار مستند سازی اراضی کشاورزی در سراسر استان نیل به اهداف مندرج در قانون جامع حد نگار و حل معضلات سندی کشاورزان و زارعان را دنبال کرده و با تلاش جهادی پرسنل ادارات تابعه ثبتی، صدور اسناد مالکیت کاداستری جهت اراضی کشاورزی استان را در دستور کار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید مهدی هاشمی با اشاره به اقدامات صورت پذیرفته در مسیر تثبیت مالکیت اراضی ملی و کشاورزی در این استان، بر آمادگی ادارات تابعه ثبتی فارس در صدور اسناد مالکیت کاداستری و مستند سازی این اراضی تأکید کرد و حرکت جدی و تعامل بیش از پیش ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری و سازمان جهاد کشاورزی در این زمینه را خواستار شد.

او ابراز داشت: اهمیت طرح کاداستر و لزوم اجرای قانون جامع حد نگار بر ضرورت همگامی ادارات مرتبط در مسیر مستند سازی اراضی ملی، دولتی و کشاورزی صحه گذار است و ارائه نقشه‌های منطبق بر استاندارد‌های کاداستر و سامانه شمیم به ادارات ثبت اسناد و املاک را سبب سرعت بخشی به فرایند صدور اسناد این اراضی دانست.

مدیرکل ثبت فارس افزود: تاکنون شاهد تثبیت بیش از ۷ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان بوده ایم که بالغ بر ۹۶ درصد این مقدار (معادل ۶ هزار و ۹۴۵ هکتار) آن در ۸ ماهه امسال تثبیت شده است و این امر صحه گذار حرکت جهادی ادارات ثبتی استان، استفاده از همه ظرفیت‌های ممکن و تعامل مطلوب مسؤلان و کارشناسان جهاد کشاورزی فارس در این مسیر است.

هاشمی گفت: با استمرار مستند سازی اراضی کشاورزی در سراسر استان نیل به اهداف مندرج در قانون جامع حد نگار و حل معضلات سندی کشاورزان و زارعین عزیز را دنبال کرده و با تلاش جهادی پرسنل ادارات تابعه ثبتی، صدور اسناد مالکیت کاداستری جهت اراضی کشاورزی استان را در دستور کار داریم.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ثبت اسناد و املاک فارس اراضی کشاورزی صدور اسناد مستند سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۴۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان

به گزارش جام جم آنلاین همدان، رحمان ایرانپور از مبارزه علیه سن غلات از ابتدای سال بدون وقفه خبر داد و اظهار کرد: حدودا ۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی از ابتدای سال تاکنون مورد رصد و پایش قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سن غلات از مهمترين آفات گندم و جو است افزود: اين آفت با تغذيه از گندم و جو در مراحل مختلف رويشی موجب كاهش عملكرد به عبارتی خسارت كمی و از بين بردن خاصيت نانوايی و خسارت كيفی می‌شود.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان يادآور شد: سن‌های مادر پس از ترک محل‌های زمستان گذرانی به طرف مزارع سبز غلات پرواز کرده و  از شیره ساقه و برگ های جوان و سبز گندم تغذیه می‌کنند از این رو، خسارت در این مرحله کم و به جمعیت و تراکم حشره بستگی دارد اما چنانچه تعداد حشره در حد نرم مبارزه باشد مبارزه شیمیایی ضرورت پیدا می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون ۲۸ هزار و ۳۱۵ هکتار مبارزه با سن مادر در شهرستان همدان انجام شده است اضافه کرد: مبارزه علیه علف‌های هرز نیز در سطح ۱۴ هزار و ۴۰۰ هکتار در مزارع غلات صورت گرفته است.

ایرانپور در ادامه خاطرنشان کرد: طبق پیش‌بینی‌ها در سال زراعی ۱۴۰۲_ ۱۴۰۳  حدود ۴۳ هزار هکتار از اراضی زیر پوشش مبارزه با سن غلات قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه علف‌های هرز رقیب گیاهان زراعی در جذب آب و عناصر غذایی به شمار می‌روند گفت: تاثیر علف‌های هرز در کاهش عملکرد محصولات زراعی قابل توجه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان در پایان اقدام به موقع بهره‌برداران در این حوزه را موثر دانست و بیان کرد: اقدام مناسب، این مانع بزرگ تولید را کنترل می‌کند از همین رو آگاهی کشاورزان در شناسایی عوامل موثر در کاهش عملکرد محصول و مبارزه جهت کنترل عوامل خسارت‌زا، در حفظ کیفی و کمی محصول تاثیر بسزایی دارد.

دیگر خبرها

  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • سند دار شدن بخشی از زمینهای کشاورزی در ساری
  • صدور اسناد تک برگ در گروه‌های مشاع به نام دولت
  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس