Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

 نخست وزیر عراق و وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه، آینده همکاری میان عراق و ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا را بررسی کردند.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، دفتر رسانه‌ای نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مصطفی الکاظمی روز سه شنبه یک تماس تلفنی از سوی مایک پامپئو وزیرخارجه آمریکا دریافت کرد که طی آن دو طرف درباره روابط دوجانبه بین دو کشور و همچنین تحولات اوضاع در منطقه گفت‌‌‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بر اساس بیانیه مذکور، نخست وزیر عراق و وزیر خارجه آمریکا در این تماس تلفنی، توسعه همکاری‌های میان دو کشور در زمینه‌های مختلف را نیز مورد بررسی قرار دادند که از جمله آن بررسی آینده همکاری میان عراق و ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا در سایه افزایش قدرت عراق در مبارزه با تروریسم بود.»

«کریستوفر میلر» سرپرست وزارت دفاع آمریکا خبر داد که بخشی از نیروهای آمریکایی طی ساعت‌های آینده خاک عراق و افغانستان را ترک می‌کنند.

وی که در کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، افزود: «تعداد نظامیان آمریکا در عراق از ۳۲۰۰ نفر به ۲۵۰۰ نفر کاهش می‌یابد.»

میلر تاکید کرد که دستورات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درباره خروج از عراق و افغانستان اجرا خواهد شد و این تصمیم پس از رایزنی با شورای امنیت ملی و فرماندهان نظامی اتخاذ می‌شود.

 ائتلاف بین الملی موسوم به ضد داعش طی ماه‌های گذشته تعدادی از پایگاه‌های نظامی را تحویل ارتش عراق داده است.

خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق، مطالبه مردم و مصوبه پارلمان این کشور است که طی توافق میان بغداد-واشنگتن قرار است بر اساس جدول زمان‌بندی صورت گیرد و همه نیرو‌های آمریکایی خاک این کشور را ترک کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: عراق وزیر خارجه آمریکا پامپئو تروریسم تروریسم عراق پامپئو الکاظمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۴۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان

روسای جمهور تاجیکستان و روسیه در تماس تلفنی به رایزنی درباره روابط دوجانبه و همکاری برای مقابله با تهدیدهای مشترک پرداختند.

به گزارش ایسنا، «امامعلی رحمان» رییس‌جمهور تاجیکستان و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در تماسی تلفنی به تبادل نظر درباره همکاری میان دو کشور و مقابله با تهدید تروریسم و مهاجرت پرداختند.

در بیانیه کرملین آمده است رؤسای‌جمهور درباره برخی مسائل مربوط به روابط دوجانبه گفتگوی سازنده‌ای داشتند، از جمله درباره همکاری در مبارزه با تهدید تروریسم و مهاجرت.

به گفته کرملین، در این باره توافق شد که سازوکارهای تعامل میان وزارتخانه‌ها و ادارات مربوطه در دو کشور بهبود یابد.

این دو تن همچنین اظهار کردند تلاش‌های شدت‌یافته برخی جریانات برای تشدید تصنعی تنش‌ها بر سر مسئله نیروهای کاری مهاجر، خنثی خواهد شد و این مسائل نمی‌توانند به روابط دوستانه میان دو کشور آسیبی وارد کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • باید یک تفاهم بزرگ رسانه‌ای میان ایران و عراق اتفاق بیفتد
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌ برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مساله غزه در اجلاس باکو
  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • توافقات جدید گمرکی ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟