Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: اهالی قلم در تبیین بدون شائبه آموزه‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، رسالت سنگین و بزرگی به دوش دارند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در آیین رونمایی از کتاب تبریز در انقلاب اسلامی به روایت عکس و سند، با اشاره به هفته کتاب و 26 آبان؛ سالروز آزادی سوسنگرد گفت: نویسندگان و اهالی فرهنگ و هنر در بازگو کردن وقایع دفاع مقدس و جلوگیری از تحریف آن، واقعیت‌ها را در تاریخ ماندگار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: در این کتاب که اسناد تاریخی، واقعیت را بدون تحریف بازگو کرده است، نقش علما، خصوصاً نقش محوری آیت الله قاضی طباطبایی که هدایت و رهبری انقلاب را در آذربایجان بر عهده داشت، تبیین شده است.

وی با بیان اینکه آیت الله قاضی منزل شخصی شان را در اختیار جوانان انقلابی قرار داده بودند، ادامه داد: در کتابی به کوشش محقق و نویسنده تبریزی جناب آقای نقیب تهیه شده، نقش بازاریان، مساجد، علما و اقشار مختلف مردم به رشته تحریر درآمده است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر ترویج فرهنگ کتابخوانی و چاپ و نشر آثار قلمی، خاطرنشان کرد: برای بررسی فرهنگ یک ملت و یک جامعه، سرانه مطالعه آن جامعه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، از این‌رو باید به موضوع کتاب و کتابخوانی بیش از هر چیزی توجه شود.

وی با بیان اینکه در روایت وقایع تاریخی باید از شائبه‌ها جلوگیری شود، گفت: با مرور تاریخ جنگ در قالب اسناد و سالروز آزاد سازی سوسنگرد به نقش محوری رهبر معظم انقلاب به پشتیبانی امام راحل و همراهی شهید چمران میتوان پی‌برد.

وی با بیان این‌که سوسنگرد کلید فتح خوزستان برای دشمن بود، گفت: فداکاری‌های رزمندگان اسلام به ویژه رزمندگان آذربایجانی و نقش آفرینی رهبر معظم انقلاب و شهید چمران، معادلات جنگ تحمیلی را بر هم زد و باعث خفت دشمن و عوامل نفوذی آنها در داخل شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تاکید کرد: اهالی قلم باید در تبیین بدون شائبه آموزه‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، به رسالت سنگین و بزرگ خود عمل کنند و آثار فاخر تولید و در اختیار خوانندگان قرار دهند.

وی در پایان با تقدیر از فعالیت‌های فرهنگی افراد و نهاد انقلابی در حوزه کتاب، از کتاب تبریز در انقلاب اسلامی به روایت عکس و اسناد که به همت نویسنده و محقق آذربایجانی "سید مسعود نقیب" تهیه و توسط حوزه هنری به چاپ رسیده است، رونمایی کرد.

به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، آیین رونمایی از کتاب تبریز در انقلاب اسلامی به روایت عکس و سند با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز و جمعی از روحانیون و اصحاب فرهنگ و هنر تبریز برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری رونمایی کتاب کتابخوانی هفته کتاب انقلاب اسلامي ايران هنر انقلابی آذربايجان شرقي شهر تبریز انقلاب اسلامی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۴۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادارات کردستان خارج از بروکراسی اداری به کمک راهیان نور بیایند

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا در جلسه ستاد پشتیبانی راهیان نور که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با بیان اینکه نظم جهانی در حال تحولی دیگر است، اظهار کرد: انجام عملیات وعده صادق، نقطه عطفی در مقابله با رژیم صهیونیستی است وامروز با استقامت و حکمت مقام معظم رهبری نظم جهانی و منطقه‌ای در حال دگرگونی است و نظم جدید نه با اراده غربی‌ها و اروپایی‌ها بلکه با اراده جبهه مقاومت شکل خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: دشمنان از تحریم اقتصادی هم ناامید هستند اما همچنان به دنبال تهاجم رسانه‌ای هستند تا با دروغ‌پراکنی، ذهنیت‌ها را منحرف کنند، بنابراین باید مراقب و آگاه بود.

استاندار کردستان با بیان اینکه در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی ضعف شدید داریم، افزود: اگر اردوهای راهیان نور نبود، در بحث روایت و تبیین رشادت‌ها و افتخارات دفاع مقدس خیلی عقب تر بودیم. وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی استان برای برگزاری اردوهای راهیان نور تمام قد و خارج از بروکراسی اداری اهتمام جدی داشته باشند، چراکه دشمن دنبال تحریف واقعیات دوران دفاع مقدس است و این تکلیف انقلابی و اعتقادی ما است

طبق اظهارات استاندار کردستان، دشمنان فعالیت رسانه‌ای ما را تحریم کرده‌اند، به طوری که اگر در فضای مجازی یک عکس از شهید سلیمانی بارگذاری و بازنشر شود، آن صفحه بسته خواهد شد که این اوج بی‌آبرویی برای مدعیان آزادی بیان است.

زارعی کوشا تصریح کرد: خاکریزهای ما امروز نه در شهرهای مرزی بانه، مریوان و شلمچه بلکه در دل آمریکا است و این‌ها معجزات انقلاب اسلامی است.

کد خبر 6094243

دیگر خبرها

  • فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • ادارات کردستان خارج از بروکراسی اداری به کمک راهیان نور بیایند
  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش اموزان
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • حمایت دانشگاه‌های جهان از فلسطین یادآور رسالت معلمی در دفاع از مظلومان است