Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک ضمن تأکید بر لزوم پایبندی اوپک پلاس به توافق تاریخی کاهش عرضه نفت، اعلام کرد: تولیدکنندگان عضو ائتلاف اوپک پلاس با هدف ثبات‌بخشی به بازار نفت در بازه زمانی مه تا اکتبر ۲۰۲۰ در مجموع یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون بشکه از عرضه نفت خام جهان کاسته‌اند.

به گزارش برنا به نقل از  دبیرخانه اوپک، بیست و چهارمین نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به JMMC روز گذشته (سه‌شنبه، ۲۷ آبان‌ماه) به ریاست عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی و همکاری الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کمیته گزارش ماهانه تهیه‌شده از سوی کمیته مشترک فنی اوپک و غیراوپک (JTC) و تازه‌ترین تحولات بازارهای جهانی نفت از زمان آخرین نشست خود در ۱۹ اکتبر امسال (۲۸ مهرماه) و چشم‌اندازهای بازار را برای نیمه نخست سال ۲۰۲۱ بررسی کرد.

این کمیته داده‌های مربوط به تولید نفت خام در اکتبر ۲۰۲۰ را بررسی و از عملکرد مثبت کشورهای عضو و غیر عضو اوپک شرکت‌کننده در توافقنامه همکاری (Declaration of Cooperation) و پایبندی ۱۰۱ درصدی آنها استقبال کرد.

این کمیته یادآور شد که در بازه زمانی ماه‌های مه و اکتبر سال جاری میلادی، کشورهای اوپک و غیر اوپک، با در نظر گرفتن کاهش تولید داوطلبانه بعضی از اعضا، در مجموع حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون بشکه از عرضه جهانی نفت خام کاسته‌اند. این کاهش تولید نقش مؤثری در برقراری دوباره توازن بازار داشته ‌است. افزون بر این، کشورهای خاطی برای جبران تخطی خود در ماه‌های پیش، در مجموع روزانه ۷۶۸ هزار بشکه از تولید خود کاستند که این مسئله سبب دستیابی به پایبندی ۹۹.۵ درصدی این ائتلاف به تعهدهای خود از ماه مه تاکنون شده است.

کمیته وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه  تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک همچنین به‌ویژه از کشورهای امارات و آنگولا که فراتر از انتظار عمل کرده‌اند قدردانی کرد.

این کمیته به تقاضای زیاد نفت در آسیا و اخبار مثبت ساخت واکسن‌های احتمالی برای مقابله با ویروس کرونا که تحت‌الشعاع دوباره ابتلا به ویروس کرونا در اقتصادهای بزرگ قرار گرفته‌اند اشاره کرد. 

کمیته یادشده عنوان کرد که اقدام‌های سختگیرانه‌تر برای مهار ویروس کرونا در سراسر جهان، از جمله قرنطینه کامل کشورها، بر روند تقاضای نفت تأثیر می‌گذارد و همچنان خطرها و تردیدهای بسیاری وجود دارد.

همه کشورهای شرکت‌کننده باید هوشیار، فعال و آماده باشند تا در صورت لزوم، با توجه به نیازهای بازار رفتار کنند.

این کمیته توصیه‌های خود را به دوازدهمین نشست وزیران کشورهای عضو و غیرعضو اوپک که قرار است یکم دسامبر ۲۰۲۰ ( ۱۱ آذرماه) از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شود، ارائه خواهد کرد.

نشست‌های آینده کمیته مشترک فنی اوپک و غیراوپک و کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک به ترتیب در تاریخ‌های ۱۶ و ۱۷ دسامبر (۲۶ و ۲۷ آذرماه) برگزار می‌شوند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اوپک نفت وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک کمیته مشترک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۴۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، اخبار تقریبی این خبرگزاری در هفته‌ای که گذشت به شرح ذیل است: 

*پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری

نماینده سابق حضرت امام و مقام معظم رهبری در منطقه کردستان در پیامی درگذشت ماموستا ملا احمد فخری را تسلیت گفت.

*سعادتی در گفت‌وگو با تقریب: واکنش ایران سرعت سقوط آزاد حیثیت دروغین اسرائیل را افزایش داد

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی بر این باور است ایران با واکنش قاطع و هوشمندانه معادله رژیم نامشروع اسرائیل  مبنی بر تثبیت خود به عنوان نیروی مسلط در منطقه را برهم زد، پاسخی که ضعف و سستی اسرائیل را بعد از طوفان الاقصی نمایان‌تر کرد.

*ماموستا ابن الخیاط در گفتگو با تقریب: مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب

امام جمعه اهل سنت و مدیر مدرسه شافعیه سقز، بیان کرد: مشکلات عدیده جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به نظرات و توصیه های علمای جهان اسلام است؛ اینکه دشمنان از نفوذ و هر نوع آسیب بر پیکره اسلام استفاده می کنند از عدم همراهی حاکمان کشورهای اسلامی با علما است.


*عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با تقریب: هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بیان کرد: صهیونیسم بین الملل و دشمنان اسلام هیچ دلسوزی نداشته و موجودیت اهل سنت و شیعه را به ضرر خود می دانند؛ از هر راه و مسیر که بتوانند اسلام را تضعیف کنند وارد می شوند.

*آخوند میرابی در گفتگو با تقریب: مسجد الاقصی به آغوش امت اسلامی بازخواهد گشت/ عمل به سنت رسول خدا(ص)؛ راهکار نجات مسلمانان

امام جمعه اهل سنت حامد قره تپه ترکمن، بیان کرد: یکی از راه های نجات امت اسلامی عمل نمودن به سنت وسیره پیامبر اکرم صلوات الله علیه می باشد، به خصوص رهبران و سردمداران مسلمانان دنیا هستند که می توانند با بهره گیری و ارشادات پیامبر اکرم پیرامون مسائل جوامع اسلامی تعقل و تدبیر سودمندی را برنامه ریزی نمایند.

*حجت الاسلام مهاجرنیا در گفتگو با تقریب: قدرت امت اسلامی در تحقق امت واحده و ایجاد جبهه واحد در مقابل صهیونیسم جهانی است

استاد دانشگاه و حوزه علمیه قم، بیان کرد: دو واژه "امت" و "واحده" هماهنگ و همسو هستند؛ آنچه ما به دنبال آن هستیم پیروان اسلام یا کسانی هستند که از دین مبین اسلام پیروی می کنند و آهنگ واحدی به اهداف اسلام دارند.
 
*آیت الله مقتدایی در گفتگو با تقریب: هدف صهیونیسم از بین بردن اسلام است/ تقویت اتحاد اسلامی؛ وظیفه اصلی امت اسلامی

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بیان کرد: باید یک وحدت کامل و تمام بین ملت داشته باشیم، همه پشتیبان یکدیگر بوده و از این نظام حمایت کنند و ملت های مظلوم عالم به مانند غزه را همراهی کنند تا دشمن که تاکنون شکست خورده و از این به بعد نیز شکست بخورد.

*حجت الاسلام میرعمادی در گفتگو با تقریب: اتحاد کشورهای اسلامی سبب پیروزی امت اسلامی بر رژیم صهیونیستی است

نماینده سابق ولی فقیه در لرستان، بیان کرد: دشمنان اسلام در اهداف خود یکپارچه هستند که می طلبد کشورهای اسلامی نیز وحدت و انسجام عملی داشته و یکپارچگی خود را جهت پیشبرد اهداف اسلام حفظ کند.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • کدام کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ غمگین تر شده‌اند؟ (+ اینفوگرافی)
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • تعطیلی پنجشنبه یا شنبه ؛ توقف در بدیهیات
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • خیزش دانشجویی در کشورهای مختلف جهان برای حمایت از فلسطین
  • نگاهی به شادترین کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴ (+ اینفوگرافی)