Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-07@03:52:32 GMT

قرارداد گازی ایران-ترکیه تمدید می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۱۵۵۳۳

قرارداد گازی ایران-ترکیه تمدید می‌شود؟

ایران اکونومیست- سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: اگر ترکیه در طرح‌هایی که برای صادرات و ترانزیت گاز در نظر دارد، موفق شود قطعا به خرید گاز ایران ادامه می‌دهد.

سیدحمید حسینی  درباره احتمالات تمدید قرارداد گازی ایران-ترکیه اظهار داشت: قرارداد صادرات گاز به ترکیه 25 ساله است که هنوز چند سالی از آن باقی مانده و فعلا قرار نیست اتفاقی برای این قرارداد بیفتد ولی بحث این است که آیا بعد از 25 سال این قرارداد تمدید می‌شود یا خیر؟ که بستگی به نیاز ترکیه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: موضوع گاز ترکیه فقط داخل این کشور نیست، آنکارا بدنبال این است که هاب انرژی باشد و گازی را که از ایران، روسیه، آذربایجان و حتی از کردستان عراق طی قراردادی که اخیرا منعقد کرده، دریافت و به اروپا ترانزیت کند. در نتیجه حجم گاز اکتشافات اخیر این کشور پاسخگوی اهداف تعریف شده نیست.

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی تاکید کرد: اگر در طرح‌هایی که برای صادرات و ترانزیت گاز در نظر دارد، موفق شود قطعا به خرید گاز ایران ادامه می‌دهد، در غیر اینصورت یک رقابتی بین روسیه، آذربایجان و ایران ایجاد می‌کند تا با شرایط بهتری گاز را خریداری کند.

وی خاطرنشان کرد: قطعا ایران امتیازاتی دارد که می‌تواند ترکیه را به ادامه خرید گاز از ایران ترغیب کند.

حسینی یادآور شد: ما نگران عدم تمدید قرارداد گازی با ترکیه نیستیم، زیرا اکنون قیمت‌ها اصلاح شده و ترک‌ها هم راضی هستند، زیرساخت‌های خوبی برای صدور گاز در دو کشور آماده شده و بخش‌هایی از ترکیه از گاز ایران تغذیه می‌شوند، بنابراین قرارداد گازی به احتمال قریب به یقین تمدید می‌شود.

 حسن منتظرتربتی مدیر عامل شرکت ملی گاز نوزدهم آبان‌ماه در پاسخ به سوال ایلنا نسبت به تمدید قرارداد گازی با ترکیه ابراز امیدواری کرده و گفته بود: ما طبق قرارداد صادرات به این کشور را ادامه می‌دهیم.

وی همچنین درباره تاثیر اکتشافات گازی در ترکیه بر تمدید قرارداد صادارت گاز به این کشور بیان کرده بود : صادرات به ترکیه مطابق قرارداد جاری انجام می‌شود و هیچ تغییری در قرارد اد ایجاد نشده است. بر پایه این قرارداد ترکیه برنامه دارد که سالی 8.5 میلیارد متر مکعب گاز برداشت کند.کشف میادین اثری در قرارداد ما نخواهد داشت ضمن اینکه نیازهای آینده بازار ترکیه از این میادین خواهد بود. البته حجم گاز میادین کشف شده در ترکیه رقم قابل توجهی نیست و پاسخگوی کل نیازهای این کشور نخواهد بود.

 

 ایلنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تمدید قرارداد قرارداد گازی قرارداد گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۵۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد سث رالینز با WWE تمدید شد

سث رالینز قراردادی طولانی‌مدت با WWE امضا کرد

به دنبال افزایش حقوقی قابل توجه، سث رالینز قراردادی چندساله با WWE امضا کرد.

طرفداری | به نقل از Fightful Select سث رالینز قراردادی جدید با کمپانی WWE امضا کرده است. این قرارداد طولانی مدت بوده و قهرمان سابق کمربند سنگین وزن WWE در ازای افزایش حقوق قابل توجهی حاضر به امضای آن شده است.

منابع نزدیک به WWE به شان راس از Fightful select اطلاع دادند که سث رالینز به دنبال امضای یک قرارداد جدید، در سال‌های آینده نیز به همکاری با WWE ادامه خواهد داد. این قرارداد نیز مشابه بیشتر قراردادهایی که به تازگی تمدید شدند، از نوع طولانی مدت بوده و افزایش رقم قابل توجهی را به خود دیده است.

این اتفاق به منزله یک نفس راحت برای مسئولین WWE بود، چرا که بی شک سث رالینز از بدو ورودش به این کمپانی همواره یکی از بزرگترین ستارگان WWE به شمار آمده است. اگرچه این تمدید قرارداد برای مسئولین WWE دستاوردی بزرگ بود، اما کمتر کسی انتظار جدایی رالینز از کمپانی اول کشتی کچ جهان را داشت. ویژنری که از ستارگان برند ماندی نایت راو به شمار می‌رود، پیشتر نیز در مصاحبه با Fightful از تمایل خود به ماندن در WWE خبر داده بود.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • دلیل عدم تمدید قرارداد ستاره WWE قلدری بود!
  • پیشنهاد باشگاه الاهلی به قایدی برای تمدید قرارداد
  • ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات
  • ناگفته‌هایی درباره سهم کشورمان از یک میدان گازی در شمال خلیج‌فارس
  • پرسپولیس تمدید با اوسمار را جدی گرفته است
  • زمان مذاکره تمدید قرارداد استقلالی‌ها مشخص شد
  • استارت تمدید قرارداد بازیکنان استقلال
  • زمان تمدید قرارداد بازیکنان استقلال مشخص شد
  • افزایش ۴۸درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • قرارداد سث رالینز با WWE تمدید شد