Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ احمد مازنی، نماینده سابق مجلس در پاسخ به این پرسش که تحولات سیاسی اخیر در دنیا چقدر بر فضای سیاست داخلی و انتخابات آینده ایران تاثیر می‌گذارد، گفت: فکر می‌کنم هر تحولی در دنیا رخ دهد، در سایر نقاط جهان تاثیر می‌گذارد. از جمله تغییراتی که در حوزه قدرت در ایالات متحده رخ می‌دهد حتما بر خاورمیانه تاثیر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تأکید کرد: البته سیاست‌های ما براساس حکمت، عزت و مصلحت مشخص می‌شود و تحت تاثیر صرف این تحولات قرار ندارد، ولی چنین رویداد‌هایی در دنیا می‌تواند بر نحوه تصمیم‌گیری ما هم موثر باشد.

این نماینده سابق مجلس با بیان این که همانطور که اگر در ایران رییس جمهوری سیدمحمد خاتمی باشد یا محمود احمدی‌نژاد بر ما تاثیر می‌گذارد، پس رخداد‌های این چنینی در کشوری مثل آمریکا نیز می‌تواند تاثیراتی را به همراه داشته باشد، گفت: تصور می‌کنم این تحولات بر انتخابات داخل ایران هم تاثیر دارد. همانطور که یکی از دلایل رویکرد مردم به حسن روحانی در سال ۹۲ و لیست امید در سال ۹۴ این بود که توقع داشتند مشکلات ما با دیگر کشور‌ها و به خصوص آمریکا درحد رفع تحریم برطرف شود، الان هم با نتایج انتخابات آمریکا ممکن است در نحوه چینش نامزد‌های انتخابات در ایران تحولاتی صورت گیرد.

مازنی تاکید کرد: اگر سیاست ایالات متحده بازگشت به برجام باشد در این صورت افکار عمومی در داخل ایران، دولتی را می‌طلبد که مهارت مذاکره داشته باشد و تجربه نشان می‌دهد که گروه‌های نزدیک به اصلاحات یا مورد حمایت آنان، در این زمینه توانایی بیشتری دارند.
بیشتر بخوانید: افزایش تحرکات در اردوگاه اصولگرایان/ از تشکیل کمپین انتخاباتی سعید محمد تا درمان کرونا در دولت جهادیوی همچنین تصریح کرد: البته معنای این تحلیل، چنین نیست که ما چشم توجه‌مان به تحولات کشور‌های دیگر باشد، اما با عنایت به اصول دیپلماسی و نیز رعایت سه موضوع «عزت، حکمت و مصلحت» و نیز با یادآوری اینکه امام راحل هم تاکید داشتند اگر آمریکا آدم شود حتی می‌توانیم با او رابطه داشته باشیم، باید به این تحولات توجه داشت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: یکی از نشانه‌های آدم شدن آمریکا می‌تواند بازگشت به میز مذاکره و برجام باشد و امروز نشانه‌هایی از این موضوع در دولت دموکرات منتخب دیده می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: همانطور که مردم در انتخابات ۹۸ با دلسردی برخورد کردند، چون استنباط‌شان این بود که رای‌شان تاثیری بر سرنوشتشان ندارد، چنانچه به خصوص از داخل و تا حدودی از خارج تحولاتی را شاهد باشند که می‌تواند آینده‌ای دیگر را برایشان رقم بزند، انتخابات را جدی‌تر می‌بینند. منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری انتخابات 1400 انتخابات آمریکا حمله آمریکا به ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۵۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!

وزیر خارجه انگلیس با طرح ادعاهایی علیه ایران، گفت اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند.

به گزارش ایسنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • تحولات جهانی به سود ایران است
  • معلم‌ها تحولات جهان را برای دانش‌آموزان تبیین کنند
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • نامه رهبر انقلاب به دانشجویان منشا تحولات عظیم اروپا و آمریکا شد
  • مسئولان جریان‌های اثرگذار بر حوزه کاری خود را بشناسند
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!