Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به حساب خاص ریاست جمهوری که پس از کمک چند میلیاردی به دانشگاه شهید بهشتی خبرساز شده بود، گفت: پیگیری‌ها نشان داد سازمان برنامه از واژه حساب خاص استفاده کرده است.

وی با اعلام اینکه این حساب در اختیار شخص رئیس جمهور است، ادامه داد،  بنابر اعلام دیوان محاسبات سال گذشته رقم قابل توجهی به این حساب واریز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ارکانی با بیان اینکه حساب مذکور در ظاهر متعلق به وزارت نفت است، خاطرنشان کرد: مازاد درآمدهای فروش نفت به این حساب واریز و در مواردی خاص و به دستور رئیس جمهور از آن برداشت می‌شود. عدد این حساب بسیار بزرگ است و همانطور که درباره ریاست قبلی قوه قضا ماجرای این حساب‌ها مطرح شد، چنین انتظاری درباره ریاست جمهوری هم داریم.

این نماینده مجلس معتقد است، مبالغ در اختیار ریاست جمهوری بسیار بالاتر از سایر نهادهاست ولی دستورات رئیس جمهور نباید شخصی باشد.  رسانه‌ای شدن حواشی این حساب هیچ جای دفاعی برای دولت باقی نگذاشته است و دولت نمی‌تواند وجود حساب خاص را انکار کند. مجلس یازدهم چندین ماه کار را آغاز کرده و تقاضای ما این است که چندین حساب مورد نظارت خاص باشند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه رئیس جمهور می‌تواند دستوری به وزارتخانه بدهد نه اینکه حسابی خاص در اختیار داشته باشد، گفت: در حال حاضر دو خزانه کوچک موازی به راه افتاده است و مهم نظارت و کنترل دیوان محاسبات بر تمام حساب هاست.

وی گفت: باید مشخص شود چه برداشت‌هایی از حساب خاص شده و در کجا هزینه شده است ضمن اینکه وزیر بهداشت نیز اعلام کرده بود مبلغ اندکی به حوزه درمان تخصیص یافته پس باید مشخص شود این مبالغ کجا رفته است.  ما به همه این مسائل ورود کرده‌ایم و تحقیق و تحفص از امور مالی نهاد ریاست جمهوری که دور از چشم ناظران است بزودی پیگیری می‌شود.

ارکانی همچنین در پاسخ به  خبرنگار تسنیم در خصوص طرح آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از سازمان برنامه و بودجه گفت: پاسخ سازمان برنامه و بودجه قانع کننده نبود و تنها در حد گزارش عملکرد بوده است. در نتیجه این طرح در دستور کار کمیسیون قرار دارد. البته  طرح در دستور جلسه هفته گذشته کمیسیون قرار داشت اما به دلیل طرح تامین کالاهای اساسی نوبت به بررسی این طرح نرسید.

منبع: نماینده

کلیدواژه: احسان ارکانی برنامه و بودجه دیوان محاسبات عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی برنامه و بودجه سازمان برنامه ریاست جمهوری رئیس جمهور حساب خاص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۵۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکارهای جذب بازماندگان از تحصیل بررسی شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دومین جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش عصر امروز به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.

مخبر در این جلسه با گرامیداشت یاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم گفت: همه ما مدیون تلاش‌ها و زحمات معلمان هستیم و تمامی پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور آثار خدمات و زحمات معلمین است.

معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه باید از انگیزه‌های مادی، معنوی و شغلی معلمان مراقبت شود خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم در برنامه‌های آموزش‌وپرورش موفق باشیم ابتدا باید برای تقویت انگیزه معلمان تلاش کنیم چرا که این عزیزان در حقیقت مجری تصمیمات و برنامه‌ها برای آموزش‌وپرورش دانش آموزان هستند.

وی همچنین بر ضرورت به کارگیری روش‌های نوین آموزشی و تربیتی تأکید کرد و گفت: لازم است از روش‌های جدید و بروز در حوزه آموزش برای تحقق اهداف آموزش‌وپرورش استفاده کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به گزارش‌های ارائه شده در جلسه در خصوص بازماندگان از تحصیل گفت: جذب بازماندگان از تحصیل نیازمند مشارکت و حضور فعالانه مردم و خیرین کشور است و با اتکا به این ظرفیت بزرگ می‌توانیم گام‌های مؤثری در جهت جذب بازماندگان از تحصیل برداریم.

معاون اول رئیس‌جمهور، آموزش‌وپرورش را موتور پیشران کشور توصیف کرد و با تأکید بر اینکه دستیابی به پیشرفت و توسعه بدون توجه به آموزش‌وپرورش تصوری خام و نادرست است، از وزیر آموزش‌وپرورش خواست گزارشی جامع و دقیق از آمار بازماندگان از تحصیل تدوین شود و آیین‌نامه‌های مرتبط با انسداد بی‌سوادی هر چه سریع‌تر نهایی و سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش وارد مرحله اجرا شود.

مخبر افزود: به هر میزان که در بخش آموزش‌وپرورش هزینه کنیم در حقیقت نوعی سرمایه‌گذاری است که بهره‌وری بسیار بالایی دارد چرا که هیچ سرمایه‌گذاری تا این حد توجیه اقتصادی ندارد.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به اقدامات و برنامه‌های وزارت آموزش‌وپرورش در جهت مهارت‌آموزی، کارهای انجام شده را مثبت ارزیابی کرد و گفت: توجه به اوقات فراغت دانش آموزان موضوعی بسیار پراهمیت بشمار می‌رود و مهارت‌آموزی یکی از بهترین ابزارها برای پر کردن اوقات فراغت و رشد دانش آموزان است.

در این جلسه که وزیر آموزش‌وپرورش، وزیر دادگستری، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی حضور داشتند، گزارشی از ۶ پروژه ملی در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش ارائه شد و اقدامات صورت گرفته در راستای مهارت‌آموزی و انسداد مبادی بی‌سوادی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست همچنین راهکارهای جذب بازماندگان از تحصیل، شناسایی دلایل دوری از مدرسه، جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان و انسداد مبادی بی‌سوادی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد وزارت آموزش‌وپرورش به همراه دستگاه‌های مرتبط برنامه‌ای جامع برای جذب بازماندگان از تحصیل و انسداد مبادی بی‌سوادی تدوین و در جلسه آتی ارائه کند.

همچنین در این جلسه مقرر شد آیین‌نامه‌های مرتبط با سند تحول بنیادین آموزش هر چه سریع‌تر تدوین شود به نحوی که وظایف دستگاه‌ها، برنامه مشارکت مردم و خیرین و سایر جزئیات مربوطه در آن لحاظ شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • ایجاد حساب واحد خزانه باعث افزایش شفافیت مالی می‌شود
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • راهکارهای جذب بازماندگان از تحصیل بررسی شد
  • تأکید نماینده مردم شهرستان بروجن بر تصویب و اجرایی شدن تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو
  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • افزایش ۸۶ درصدی بودجه در دولت سیزدهم!
  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»
  • جلسه علنی نوبت عصر مجلس پایان یافت
  • جلسه علنی نوبت صبح مجلس پایان یافت/ عصر امروز؛ ادامه بررسی بودجه