Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@05:19:11 GMT

کاهش ۱۰۰ هزار نفری مسافران مترو با کاهش ساعت

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۱۵۷۶۲

کاهش ۱۰۰ هزار نفری مسافران مترو با کاهش ساعت

به گزارش «تابناک»، فرنوش نوبخت در گفت وگو با ایسنا، در مورد تاثیر کاهش ساعت سرویس دهی مترو تا ساعت ۲۰ بر میزان مسافران گفت: تعداد مسافران شبکه مترو در حدود یک ماه قبل، حدود ۸۵۰ هزار نفر بود که حالا در پی کاهش ساعت کاری مترو این تعداد به ۷۵۰ هزار نفر کاهش یافته است و به عبارتی دیگر ۱۰۰ هزار نفر از مسافران مترو با کاهش ساعت کاری کاسته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در کل با شیوع پاندمی کرونا تعداد مسافران کاهش یافته و از حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر به ۷۵۰ هزار نفر رسیده است، در مورد شلوغی واگن ها در ساعات پیک و پایانی سرویس دهی گفت: تعداد واگن ها و توان متروی تهران مشخص است و با فعال شدن مشاغل و افزایش تردد تعداد مسافران نیز افزایش می یابد و اگر تقاضای سفر کمتر شود رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری اجتماعی در مترو بهتر خواهد شد.

نوبخت با تاکید بر اینکه تعیین سرفاصله حرکت قطارها منطبق با حضور مسافران خواهد بود، گفت: سرفاصله حرکت قطارها را با وجود مشکلات متعدد کاهش دادیم، اما ما اجرا کننده تصمیمات ستادملی کرونا هستیم و می دانیم که جمعیت در ایستگاه های تقاطعی در ساعات پیک زیاد است که این امر طبیعی است، چرا که اگر از هر قطار ۱۰۰ مسافر هم پیاده و سوار شوند می بینیم که بر روی سکوها چه ازدحام جمعیتی شاهد هستیم.

وی با تاکید بر اینکه همه باید کمک کنیم تا مترو را به عنوان یکی از سامانه های حمل ونقلی با وجود همه مشکلات تحریمی، کمبود واگن و کرونا سرپا نگه داریم، افزود: تلاش واحد برنامه ریزی مترو این است که حرکت قطارها به خصوص در ساعات پیک و ایستگاه شلوغ را به گونه ای مدیریت کند که شاهد ازدحام جمعیت نباشیم اما در برخی ساعات این امر ناشدنی است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: داود فیرحی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جواد اژه ای شهر بابک مترو تهران کاهش ساعت کاهش مسافر داود فیرحی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جواد اژه ای شهر بابک کاهش ساعت هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۵۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان و تعداد سؤالات کنکور ۱۴۰۳+ اینفوگرافیک

نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.کارت شرکت در آزمون داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری به‌همراه راهنمای شرکت در آزمون از روز دوشنبه ۳ اردیبهشت تا روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت در سایت سازمان سنجش برای مشاهده و پرینت فعال است.

فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت ۸:۰۰ و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ آغاز می‌شود و درهای حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و ۱۴:۰۰ بسته خواهد شد.

در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آن ها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو ـ معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

در اینفوگرافیک زیر زمان و تعداد سؤالات نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ را مشاهده کنید:

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است
  • «کاهش نرخ تولد» در کره جنوبی رکورد زد
  • وضعیت جوی و دریایی استان بوشهر در اغلب ساعات آرام خواهد شد
  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • چراتعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست؟
  • زمان و تعداد سؤالات کنکور ۱۴۰۳+ اینفوگرافیک
  • خطر بروز افسردگی در میانسالی در اثر ساعت کار طولانی در جوانی