Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- شبکه سی بی اس از تحقیقات درباره سه مأمور پلیس آمریکایی خبر داد که یک نوجوان سیاهپوست را مقابل خانه اش با رفتاری خشونت آمیز بازداشت کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا، شبکه سی بی اس از تحقیقات درباره سه مأمور پلیس آمریکایی خبر داد که یک نوجوان سیاهپوست را مقابل خانه اش در شهر شِرتز در تگزاس، با رفتاری خشونت آمیز بازداشت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش شبکه تلویزیونی سی بی اس، صحنه بازداشت این نوجوان از طریق دوربین امنیتی خانه اش ضبط شده است. باید بگوییم این تصویر ویدئویی بسیار ناراحت کننده است. وکلای خانواده زکی ریفورد تعلیق بدون حقوق این سه مأمور پلیس به خاطر خواباندن این نوجوان 18 ساله روی زمین و استفاده از شوکر علیه وی را خواستار شدند. این اتفاق اوایل این ماه در شهر شِرتز که در نزدیکی سن آنتونیو قرار دارد، رخ داد. خبرنگار سی بی اس با این نوجوان، پدرش و وکلای خانواده درباره بازداشت زکی گفتگو کرد.
وی در گزارشی در این باره گفت: پلیس به زکی ریفورد که دست هایش را بالا برده دستور می‌دهد روی زمین بخوابد، اما او به سمت در خانه اش می‌دود و پلیس او را دنبال می‌کند. ریفورد به در خانه می‌سد و با فریاد پدرش را صدا می‌کند. پلیس ابتدا با شوکر به او شلیک می‌کند و بعد او را روی زمین می‌خواباند. چند لحظه بعد دوباره با شوکر به او شلیک می‌کنند. در تصویر، لگد زدن یک پلیس دیگر به ریفورد دیده می‌شود. سپس پدرش در را باز می‌کند. در حالی که او توضیح پلیس را خواستار می‌شود، پلیسی که شوکر دارد، ظاهراً او را تهدید می‌کند. کوین ریفورد، پدر زکی گفت فکر می‌کند پسرش به خاطر نژادش هدف (خشونت) پلیس قرار گرفت.
خبرنگار سی بی اس در گفتگوی تصویری از وی پرسید: چرا خیلی مهم است که نه تنها شما، بلکه پسرتان در این باره ساکت ننشینید و حرف هایتان را به صراحت بزنید؟
کوین ریفورد گفت: خشونت پلیس غیرقابل قبول است. دیگر بس است.
پلیس می‌گوید زکی ریفورد از چراغ قرمز عبور کرد و وقتی ماموران تلاش کردند خودروی او را متوقف کنند، او به خانه اش فرار کرد. وی تاکنون به فرار از پلیس هنگام رانندگی، مقاومت در برابر پلیس، و حمل ماریجوانا متهم شده است.
وی به خبرنگار سی بی اس گفت: واقعاً ترسیده بودم. از جانم می‌ترسیدم.
خبرنگار: هر کسی که این تصویر را ببیند، می‌پرسد چرا فرار کردی؟
زکی ریفورد: وقتی از ماشین پیاده شدم، همین که اسلحه هایشان را که دیدم به سمتی رفتم که احساس کنم آنجا برایم امن است. داخل خانه ام امن‌ترین جایی بود که به فکرم رسید.
اداره پلیس شِرتز با ارسال بیانیه‌ای برای سی بی اس نیوز اعلام کرد تحقیقات ادامه دارد و اگر معلوم شود که پلیسی تخلف کرده است، وادار به پاسخگویی خواهد شد و اقدامات مقتضی صورت خواهد گرفت. اما دریل واشنگتن، وکیل خانواده ریفورد می‌گوید آن پلیس‌ها باید بدون دریافت حقوق از خدمت تعلیق شوند.
وی گفت: فکر می‌کنم وقتی یک پلیس حقوق مدنی فردی را نقض می‌کند، و می‌بینید که پلیس مرتکب تخلفی مشابه تخلف این پلیس‌ها می‌شود، مجازات باید کمی سختگیرانه‌تر باشد، در غیر این صورت، مجازات فایده‌ای ندارد و پلیس‌ها را از تکرار چنین تخلفاتی در آینده باز نمی‌دارد.
در ادامه، مجری سی بی اس گفت: مردم باید بدانند که سیاهپوستان در این شرایط تا چه حد از ماموران پلیس می‌ترسند. می‌دانم که نمی‌شود این را تعمیم داد، اما خیلی وقت ها، به نوجوانان سفیدپوست (که تخلفی مثل عبور از چراغ قرمز می‌کنند) ارفاق می‌شود و به عنوان فردی تهدیدکننده به آن‌ها نگاه نمی‌شود. اما این بچه حتی اسلحه هم نداشت، دست هایش را بالا برده و پدرش را صدا می‌کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحقیق بازداشت سی بی اس خانه اش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۵۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش خیزش جهانی دانشجویان حامی فلسطین / پلیس آمریکا دانشگاه کلمبیا را محاصره کرده است + فیلم

اعتراضات و خیزش دانشجویان جهان که چندی پیش از دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز شد روز به روز گسترده‌تر شده و با وجود سرکوب شدید پلیس در آمریکا و اروپا ابعاد جدید از خیزش دانشجویی ضد اسرائیلی در دنیا در حال شکل‌گیری است.

به گزارش خبرنگار سرویس دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اعتراضات و خیزش دانشگاهی از دانشگاه کلمبیا در نیویورک و ۱۷ آوریل آغاز شد و دانشجویان معترض خواستار قطع رابطه این دانشگاه با نهادهای اسرائیل که در جنگ غزه نقش دارند شدند. معترضان در دانشگاه‌های دیگر نیز خواسته‌های مشابهی دارند.

با وجود سرکوب شدید پلیس در داخل دانشگاه‌ها که دانشجو و استاد نمی‌شناسد،  فهرست دانشگاه‌های آمریکایی که شاهد تحصن و تظاهرات دانشجویی در حمایت از مردم فلسطین و مخالفت با ادامه نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه بوده‌اند، همچنان رو به فزونی است. نزدیک به ۴۰ دانشگاه آمریکا اکنون در این تقابل با سیاست‌ها فعال هستند.

اکنون با تشدید اوضاع و انتشار وسیع برخورد حاکمان آمریکا با این جنبش امواج این حرکت اکنون به دیگر کشور‌های دنیا مانند فرانسه، آلمان، یونان، ژاپن، کانادا، استرالیا و ... رسیده‌است.

طبق گفته دانشجویان فعال در اعتراضات آمریکا و اروپا، نظام سرمایه‌داری حاکم بر غرب با نفوذ اسرائیل در لایه‌های مدیریتی و سیاستی خود به شدت در حال افزایش فشار به دانشجویان حامی فلسطین از طریق دستگیری، سرکوب شدید، تهدید و قطع کردن خدمات و محرومیت از تحصیل برای این دانشجویان است.

 

 پلیس آمریکا با تجهیزات ضد شورش شروع به دستگیری معترضان در دانشگاه تگزاس در آستین می کند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 ۹۷ دانشجوی دانشگاه ویرجینیا و تگزاس آمریکا هم بازداشت شدند

 پلیس آمریکا  ۹۱ دانشجوی دانشگاه ویرجینیا و ۶ دانشجوی دانشگاه تگزاس  را هم بازداشت کرد.

 پلیس ایالت تگزاس آمریکا نیز دستگیری تعدادی از معترضان در دانشگاه تگزاس در آستین را آغاز کرده است.

 تیم خبری سی‌ان‌ان در آستین، شاهد دستگیری حداقل شش دانشجوی معترض در بعد از ظهر روز دوشنبه به وقت محلی بوده است.

 گروهی از افسران پلیس با تجهیزات ضد شورش گروهی از معترضان را محاصره کرده اند.

 

 محاصره دانشگاه کلمبیا در آمریکا توسط نیروهای نظامی جهت جلوگیری از اجتماع اعتراضی دانشجویان  

حمله پلیس به حلقه اتحاد دانشجویان دانشگاه آستین تگزاس

 حمله یگان های ضدشورش آمریکا به کمپ های اعتراضی دانشجویان دانشگاه پاریس سوربن

دیگر خبرها

  • اجتماع دانشگاهیان خاش در حمایت از دانشجویان و دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی طرفدار غزه
  • دستگیری ۹۷ دانشجوی معترض از ۲ دانشگاه آمریکا
  • بازداشت وحشیانه دانشجویان تگزاس توسط یگان ضد شورش آمریکا
  • گسترش خیزش جهانی دانشجویان حامی فلسطین / پلیس آمریکا دانشگاه کلمبیا را محاصره کرده است + فیلم
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید/ مجوز خشونت بیشتر علیه دانشجویان معترض صادر شد
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید
  • ۹۷دانشجوی دانشگاه ویرجینیا و تگزاس آمریکا هم بازداشت شدند
  • طوفان و گردباد در اوکلاهمای آمریکا/ 3 کشته و 30 زخمی / ده‌ها خانه نابود شدند
  • کنعانی: صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد
  • نامه غریب‌آبادی به کمیسر عالی حقوق بشر برای سرکوب خشونت‌آمیز جنبش‌های دانشجویی حامی فلسطین