Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار یک نماینده که در آن مجلس را مرده خطاب کرد، گفت: اینگونه سخن گفتن درخصوص قوه مقننه توهین به حساب می آید و شک نکنید که مجلس به وظایف قانونی خود به طور قاطع عمل می کند.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمدرضا صباغیان بافقی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهار‌شنبه 28 آبان) مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصول 71 و 74 قانون اساسی گفت: امام (ره) فرمود که مجلس در رأس امور است و قانون اساسی نیز بر همین نکته تاکید دارد، اما امروز مجلس در رأس امور حساب نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس یازدهم ادامه داد: شورای عالی اقتصادی تصمیمات خود را می گیرد، دولت، مجلس را دور می زند، ستاد ملی کرونا برای همه تصمیم گیری می کند و حتی برای مجلس نیز تصمیم گیری می کند، در حالی که هیچ نماینده ای از مجلس در این ستاد عضو نیست که این بیانگر ضعف مجلس است.
وی افزود: انتظار ما از ریاست مجلس این است که از جایگاه مجلس دفاع کند، چرا ستادی که حتی یک نماینده مردم در آن عضویت ندارد، برای خانه ملت تعیین تکلیف می کند؟   
صباغیان گفت: آقای رئیس؛ خدمت مقام معظم رهبری برسانید که از مجلس چیزی جز نام و ساختمان و  290 نماینده چیزی باقی نمانده است، چرا که ما در مقابل مردم جوابی نداریم. لازم است که تکلیف مجلس را روشن کنید.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به رئیس مجلس افزود: بنده اولین خواسته ای که هنگام رأی به شما به عنوان رئیس قوه دادم این بود که مجلس را زنده کنید در حالی که مجلس مرده است گرچه نفس می کشد. لذا تقاضا داریم که از مجلس دفاع کنید.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: الفاظی که در سخنان خود به کار بردید، الفاظ درستی نبود، اینکه مجلس مرده است یعنی چه؟ مجلس به طور حتم به وظایف قانونی خود عمل می کند که هیچ شکی در آن نیست.
وی ادامه داد:  اشکالاتی که در ارتباط با کرونا شما مطرح کردید در مجلس بررسی شده اما به خاطر کسالت، شما در صحن حضور نداشتید، ولی موارد مذکور بحث شده و این نقص وجود دارد و به طور حتم مجلس باید در ستاد ملی مبارزه با کرونا عضویت داشته باشد و در این راستا مکاتباتی انجام شده و این تصمیم قطعی شده و حل می شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: این شکل توهین به مجلس، درست نیست.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: قالیباف مجلس شورای اسلامی رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۵۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد

رئیس‌جمهور دو قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل 123 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده (5) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی 19 فروردین 1403 مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ 29 فروردین 1403 به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رئیس‌جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی 19 فروردین 1403 مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ 29 فروردین 1403 به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست‌جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • عباسی: : تضارب آرا در مجلس امری طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است/ وحدت در حل مشکلات مردم و اقتدار نظام اولویت اصلی مجلس است + فیلم
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا
  • اطلاعیه شماره یک ستاد انتخابات کشور / مهلت تبلیغات کاندیداهای مجلس اعلام شد
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از امشب آغاز می‌شود
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از بامداد فردا آغاز می‌شود
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا آغاز می‌شود
  • ایران رئیس کمیته کشاورزی «اسمیک» شد
  • رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!