Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای تبیین بسیج دانشجویی فارس در بیانیه‌ای اعلام کرد: به پشتوانه اسناد و مدارک لازم از نهاد‌های قانونی و قضایی از مسئولان مربوطه دعوت می‌کنیم که طی جلسه‌ای به بررسی وضعیت فعلی آلودگی هوای زرقان بپردازند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس جهت پیگیری حل مسئله آلودگی هوای زرقان و در پی اعمال فشار و تهدید برخی مسئولان استانی به دانشجویان مطالبه گر، بیانیه‌ای صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن بیانیه به شرح زیر است:
باسمه تعالی
یکی از مهمترین آرمان‌های انقلاب اسلامی و رسالت‌های بسیج دانشجویی پیگیری مطالبات بحق مردم است؛ لذا بسیج دانشجویی از ابتدای تاسیس همواره در این راستا به فعالیت پرداخته و مطالبه گری از مسئولین و تحقق مطالبات مردم را محور برنامه‌های خود قرار داده است.
دانشجویان بسیجی طبق منویات مقام معظم رهبری همواره در تلاش بودند که بر اساس تحلیل صحیح و منصفانه و توجه به قوانین و مقررات، به صورت مستقل و بدور از دعوا‌های سیاسی در مسیر صحیح مطالبه گری گام بردارد تا ضمن تحقق مطالبات بحق مردم، این مطالبات سمت و سوی تحقق امیال دشمنان نظام قرار نگیرد و باعث آسیب و ضرر به منافع عمومی نشود و البته این مساله متفاوت از نگاه محافظه کارانه است.
مطالبه گری باعث می‌شود مسئولین و مدیران ضمن شنیدن مطالبات جوانان با نواقص و مشکلات آشنا شوند و با بیان توضیحات و عملکرد خود سبب شفافیت شوند و این شفافیت باعث می‌شود که شبهات وارده به عملکرد آنان پاسخ داده شود. نباید انتظار داشت که جوانان و دانشجویان در برابر عملکرد ضعیف بعضی از مسئولین و نواقصی که در جامعه وجود دارد و سبب ایجاد وضعیت نامناسب برای مردم می‌شود سکوت کنند. از طرفی از مسئولین نیز انتظار می‌رود که ضمن استقبال از مطالبه گری دانشجویی، با سعه صدر و نگاه خوشبینانه به مطالبات و درخواست‌های دانشجویان توجه کنند و در راستای کاهش مسائل و مشکلات استان گام‌های موثری بردارند تا شاهد بهبود وضعیت مردم شریف استان فارس در مسائل مختلف باشیم.
در همین راستا چندیست که تعدادی از دانشجویان بسیجی یکی از دانشگاه‌های شهرستان زرقان یکی از مسائل مهم و مورد مطالبه مردم را در دستور کار مطالبه گری خود قرار داده است و جای تاسف دارد که بعد از فعالیت‌های هسته تخصصی زیست محیطی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زرقان و شفاف سازی وضعیت فعلی آلودگی هوای زرقان و روشن کردن علل و عوامل این مسئله، شاهد سنگ اندازی و ایجاد موانعی از طرف نهاد‌های مختلف هستیم که با ابزار فشار و تهدید خواستار اتمام این مطالبه گری بحق از سوی دانشجویان هستند و به جای پاسخگویی نسبت به این مسئله در پی مسکوت ماندن آن اقدام می‌کنند و در واقع این همان سیاستی است که مساله آلایندگی صنایع پر خطر زرقان را تا امروز دنباله دار نموده است و بدون شک همین رویکرد سلبی، مجموعه‌های دلسوز مردمی و انقلابی را به حاشیه رانده است.
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس به عنوان بالاترین مرجع حقوقی بسیج دانشجویی ضمن محکوم کردن شدید این نوع برخورد، اعلام می‌دارد که این مجموعه تا تحقق کامل مطالبات مردم زرقان از پای نخواهد نشست و با قدرت تا حصول نتیجه به نفع مردم شریف زرقان به صورت مکرر از مسئولین مربوطه پیگیری و مطالبه خواهد کرد و این فشار‌ها و تهدید‌ها نه تنها مانع و خللی در این مسیر ایجاد نمی‌کند بلکه باعث ورود قدرتمند‌تر دانشجویان در این زمینه خواهد شد؛ لذا از تمام مجموعه‌های ذیریط که در وضعیت کنونی آلودگی هوای شهر زرقان دخیل هستند درخواست آن داریم که ضمن همراهی با جریان دانشجویی و اتمام این نوع برخورد‌ها هر چه سریع‌تر به این وضعیت نابسامان خاتمه بدهند و بیش از این باعث ناراحتی و نارضایتی مردم این منطقه نشوند.
شورای تبیین بسیج دانشجویی استان فارس اعلام آمادگی می‌کند که، به پشتوانه اسناد و مدارک لازم از نهاد‌های قانونی و قضایی و همچینن تحقیقات علمی و میدانی، از مسئولین مربوطه دعوت می‌کند که در طی جلسه‌ای به بررسی وضعیت فعلی آلودگی هوای زرقان بپردازد و برای حل این مسئله همراهی و همکاری لازم را با مسئولین مربوطه خواهد داشت و به جد به تمام افراد تهدید کننده در این موضوع هشدار می‌دهیم که در صورت تداوم این روند با مردم شفاف‌تر صحبت خواهیم نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج دانشجویی آلودگی هوای زرقان سازمان محیط زیست فارس آلودگی هوای زرقان بسیج دانشجویی شورای تبیین استان فارس مطالبه گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۵۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۷۲ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه باغستان شهریار با شاخص ۱۵۹ ناسالم (قرمز)، اسلام‌شهر با شاخص ۱۱۷، رباط‌کریم با شاخص ۱۰۷ و قرچک با شاخص ۱۴۷، ناسالم (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های امام خمینی با شاخص ۵۸، پارک رازی با شاخص ۶۴، پاسداران با شاخص ۹۲، پاکدشت با شاخص ۶۴، پردیس با شاخص ۵۲، پونک با شاخص ۶۰، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۸۹، پیشوا با شاخص ۶۶، تهران پارک شکوفه با شاخص ۹۵، دانشگاه تهران با شاخص ۷۰، دماوند با شاخص ۷۰، ژئوفیزیک با شاخص ۷۴، ستاد بحران منطقه هفت با شاخص ۶۱، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های سلامت با شاخص ۹۷، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۷۶، شریف منطقه دو با شاخص ۹۵، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۹۲، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۷۷، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۷۷، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۹۸، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۶۶، شهریار با شاخص ۷۱، علم و صنعت با شاخص ۷۸، فرمانداری شهرری با شاخص ۸۹، قدس با شاخص ۵۱، لواسانات با شاخص ۶۲، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۵۸، ملارد با شاخص ۸۰، منطقه ۱۵ با شاخص ۸۶، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۹۳، ورامین با شاخص ۵۵ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۵۹ در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

به این ترتیب، سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۳۲، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۴۱، چشمه با شاخص ۴۹، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۴۴، سرخه‌حصار با شاخص ۳۰، شهرداری منطقه دو با شاخص ۴۵، در موقعیت هوای پاک (سبز) ثبت شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 748588

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • پایداری هوای قابل قبول در پایتخت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ | هوا در این منطقه شرقی تهران پاک است
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی