Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-26@08:06:47 GMT

طلای جهانی روند نزولی را در پیش گرفت

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۱۶۰۸۹

طلای جهانی روند نزولی را در پیش گرفت

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.01 درصد کاهش به 1880 دلار و 18 سنت رسید.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، به دنبال امیدواری نسبت به ساخت واکسن کرونا قیمت طلا امروز شاهد اندکی کاهش بود، اما نگرانی ها در مورد تاثیرات اقتصادی موج دوم شیوع در آمریکا سبب شد تا افت قیمت فلز زرد محدود باشد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

01 درصد کاهش به 1880 دلار و 18 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر با 0.39 درصد کاهش به 1877 دلار و 80 سنت رسید.

روز دوشنبه پس از آنکه شرکت مادرنا اعلام کرد واکسن آزمایشی ساخت این شرکت تا 94.5 درصد در جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا موثر بوده است، قیمت طلا تا 1.3 درصد کاهش داشت.

کایل رودا، تحلیلگر موسسه آی جی مارکتس گفت: «به دلیل کاهش انتظارات تورمی اکنون دیگر عاملی برای رشد قیمت طلا در بازار وجود ندارد، زیرا مشخص شده که بسته محرک مالی دولت آمریکا آنگونه که قبلا تصور می شد قابل توجه نخواهد بود.»

آمارهای خرده فروشی آمریکا در ماه اکتبر رشدی ضعیف تر از حد انتظار داشته و به دلیل کاهش درآمد خانوارها به دلیل بیکاری میلیون ها آمریکایی ممکن است باز هم کاهش یابد. این آمارها نشان دهنده میزان تبعات اقتصادی بحران کروناست. قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون و به لطف اقدامات محرک اقتصادی بانک های مرکزی جهان بیش از 24 درصد رشد داشته است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: قیمت طلا طلای جهانی پول نیوز اونس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۶۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟

طلای جهانی با تمرکز بازار بر داده‌های اقتصادی ایالات‌متحده، در بازه محدودی قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، قیمت طلا امروز پنجشنبه در بازه محدودی قرار داشت زیرا سرمایه‌گذاران به داده‌های اقتصادی ایالات‌متحده برای شفافیت بیشتر در مورد مسیر نرخ بهره فدرال رزرو تمرکز کردند.

هر اونس طلا در ۲۳۱۷ دلار و سه سنت ثابت بود. رالی مارس تا آوریل، شمش را با نزدیک به ۴۰۰ دلار افزایش به بالاترین قیمت تاریخی ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت در ۱۲ آوریل رساند. هر اونس طلای آمریکا ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۲۳۲۹ دلار آمریکا رسید.

سرمایه‌گذاران منتظر داده‌های تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول ایالات‌متحده هستند که منتشر می‌شود و گزارش هزینه‌های مصرف شخصی ماه مارس در روز جمعه هستند.

اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو به عدم ضرورت کاهش نرخ بهره اشاره دارد. معامله‌گران اکنون انتظار دارند که اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو به احتمال زیاد در سپتامبر رخ دهد. نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۷.۱۹ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۹۰۳ دلار و ۲۰ سنت رسید، در حالی که پالادیوم ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۹۹۵ دلار و ۷۶ سنت رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه
  • مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟
  •  پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه روند متوازن نداشت
  • خبر خوش بانک جهانی برای ایران
  • ادامه روند نزولی قیمت خودرو در بازار؛کدام خودرو ۴۰ میلیون تومان ارزان شد؟ | جدول قیمت ها
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • ادامه روند نزولی قیمت طلا