Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-08@19:20:22 GMT

۱۶۷ ایده برای گردش چرخ صنعت پوشاک کشور

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۱۶۰۹۴

۱۶۷ ایده برای گردش چرخ صنعت پوشاک کشور

مسئول «چرخ برکت» از ارسال ۳۸۷ طرح و ایده به این رویداد به عنوان بزرگترین رویداد نوآوری- کارآفرینی صنعت پوشاک خبر داد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، میرسامان پیشوایی با اشاره به برگزاری دوره توانمندسازی تیم‌های برگزیده در ارزیابی اولیه رویداد چرخ برکت گفت: ۳۸۷ طرح و ایده از سوی اعضای هیات علمی، استارتاپ‌ها و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و دست‌اندرکاران صنعت پوشاک به رویداد چرخ برکت به عنوان بزرگترین رویداد نوآوری- کارآفرینی در صنعت پوشاک کشور ارسال گردید که پس از ارزیابی‌های اولیه، ۱۶۷ طرح پذیرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این طرح‌ها مربوط به بخش‌های مختلف زنجیره صنعت پوشاک از تولید نخ و پشم گرفته تا توزیع البسه می‌شود. همچنین برخی از طرح‌های رسیده به شکل تخصصی البسه کودک، مشاغل و کسب و کار‌ها را مدنظر قرار داده‌اند.   مسئول رویداد چرخ برکت تصریح کرد: نوآوری و توانایی کارآفرینی از جمله معیار‌های اصلی در پذیرش طرح‌ها و ایده‌های رسیده به این رویداد است.   پیشوایی درباره دوره توانمندسازی تیم‌های برگزیده نیز توضیح داد: این دوره برای صاحبان ایده‌ها و طرح‌های برگزیده در دو سرفصل آموزش با محوریت کسب و کار و آموزش با محوریت مشکلات صنعت پوشاک برگزار می‌شود.   وی خاطرنشان کرد: اعضای هیات علمی دانشگاه علم و صنعت، چهره‌های شناخته شده اتحادیه پوشاک، صنعت مد و داوران جشنواره فجر از جمله مدرسان در این دوره آموزشی هستند.
مسئول چرخ برکت با اشاره به استقبال خوب از این رویداد ملی گفت: استقبال خیلی خوب طراحان و ایده‌پردازان از رویداد چرخ برکت حتی پس از پایان مهلت ارسال طرح‌ها، باعث شده است تا به شکل بلندمدت به این رویداد نگاه کنیم.   پیشوایی افزود: طرح‌ها و ایده‌های فراوانی از سراسر کشور به این رویداد ارائه شده است، اما استان‌های تهران، اصفهان، بوشهر، خوزستان و سیستان و بلوچستان بیشترین استقبال را از فراخوان چرخ برکت داشته‌اند.   مسئول چرخ برکت با تقسیم‌بندی طرح‌های رسیده به دو دسته نوآورانه و کارآفرینانه بیان کرد: جوامع دانشگاهی شامل اعضای هیات علمی، فارغ‌التحصیلان و استارتاپ‌ها مشارکت فعالی در ارائه ایده به رویداد چرخ برکت داشته‌اند. همچنین طرح‌هایی نیز از سوی دست‌اندرکاران صنعت پوشاک به این رویداد ارائه شده است.   پیشوایی ادامه داد: پس از پایان دوره توانمندسازی، برگزیدگان در مرحله بعدی طرح‌های کسب و کار خود را نوشته و ارسال می‌کنند. این طرح‌ها ارزیابی و به برگزیدگان تسهیلات مالی و غیرمالی بنیاد برکت و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی تعلق می‌گیرد.   وی با تاکید بر این‌که هیچ محدودیتی در پذیرش طرح‌های کسب و کار برگزیده شده نیست، عنوان کرد: با توجه به طرح‌هایی که دریافت شده است، تحقق ۱۰۰ درصدی تولید ۵ میلیون دست پوشاک و ۲ هزار شغل به عنوان اهداف رویداد ملی چرخ برکت نه تنها دور از انتظار نیست، که حتی پیش‌بینی می‌کنیم بیشتر از برآورد‌های اولیه هم باشد.   مسئول چرخ برکت در تشریح مراحل دیگر این رویداد اظهار داشت: آخرین مهلت دریافت طرح‌های کسب و کار ۵ آذر است و این طرح‌ها تا ۱۰ آذر ارزیابی و نتایج نهایی اعلام می‌شود. ۳۰ آذر نیز به عنوان پایان مسیر رویداد ملی چرخ برکت در نظر گرفته شده که در این مرحله، طرح‌های برگزیده وارد فاز عملیاتی خواهند شد.   معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع بنیاد برکت نیز در دوره توانمندسازی تیم‌های برگزیده در ارزیابی اولیه رویداد چرخ برکت اظهار امیدواری کرد که این رویداد، گام بزرگی در جهت تامین زنجیره تولید در صنعت پوشاک باشد.   نعمت الله رضایی با اشاره به واردات ۵۰ درصدی البسه در کشور تصریح کرد: بازار پوشاک پتانسیل بالایی را برای توسعه و کار دارد و بنیاد برکت با همکاری و تامین مالی، همکاری و پشتیبانی لازم و نظارت‌های کافی را برای ایجاد و تکمیل چرخه تولید در صنعت پوشاک کشور خواهد داشت.   گفتنی است، رویداد ملی چرخ برکت به منظور ایجاد جریان نوآوری و کارآفرینی در صنعت پوشاک در راستای اهداف سال جهش تولید و با هدف تولید ۵ میلیون دست لباس و ایجاد ۲ هزار شغل، از سوی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام و با مشارکت دانشگاه علم و صنعت برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: چرخ صنعت پوشاک کشور کارآفرینی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام دوره توانمندسازی رویداد چرخ برکت صنعت پوشاک بنیاد برکت رویداد ملی کسب و کار طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۶۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰ میلیارد تومان برای ساماندهی پایانه برکت مهران هزینه شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام عصر روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه در نشست ستاد ویژه اربعین‌حسینی در مهران که با حضور جبلی رییس رسانه ملی برگزار شد، گفت: اوج معرفت‌افزایی زوار در اربعین و متحول شدن زیرساخت‌ها در دولت سیزدهم بود.

وی افزود: مردمان این استان، متدین، مومن و غیرتمند و سلحشور، دل‌داده به نظام و انقلاب هستند و برای دفاع از مرزهای استان همه حضور یافتند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام خاطرنشان کرد: مردم ایلام نگین مقاومت و ایثار هستند و در هشت سال جنگ تحمیلی، مقاومت و ایستادگی کردند و اکنون میزبان زوار عتبات عالیات هستند.

وی یادآورشد: استان ایلام در دوران دفاع مقدس خوش درخشید و بعد از دوران دفاع مقدس، قطب فرهنگی کشور و پایتخت زوار عتبات عالیات است.

وی با بیان این‌که مردم استان ایلام مردمی غیور و پشتیبان نظام و انقلاب هستند، افزود: این غیرت و ولایت‌مداری در دوران هشت سال دفاع مقدس و در خادمی زوار اربعین‌حسینی به منصه ظهور رسیده است.

استاندار ایلام با اشاره به این‌که این استان محور مقاومت در برابر رژیم بعثی بود، ابراز کرد: مردم ایلام در دوران جنگ تحمیلی علاوه بر این‌که دیار خود را ترک نکرده بلکه پذیرای مهاجران دیگر استان‌های درگیر جنگ بودند.

بهرام‌نیا بیان داشت: در سالی که گذشت ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار زائر از مرز مهران تردد کردند، در صورتی که جمعیت استان ایلام ۶۰۰ هزار و جمعیت شهر مهران کمتر از ۲۰ هزار نفر است و خدمات‌رسانی و فراهم شدن زیرساخت برای این زوار کار بزرگی است.

استاندار ایلام بیان کرد: ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در این دولت هزینه شد که حدود ۵ هزار میلیارد تومان در حوزه‌های راه‌های استان بود. سال گذشته ۸۴۰ سرویس بهداشتی ساخته شد و هم‌اکنون بیش از ۲ هزار چشمه سرویس بهداشتی در مسیرهای منتهی به پایانه مرزی مهران وجود دارد.

وی تصریح کرد: طی دو سال گذشته پایانه برکت خط‌کشی و لاین‌بندی شده و چندین مجموعه سرویس بهداشتی در آن ساخته شد و طی دو سال گذشته بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان برای پایانه برکت هزینه شد.

استاندار ایلام بیان داشت: استان ایلام ۵۹۰ روستا دارد و تراکم جمعیت شهری ۶۸ و تراکم جمعیت روستایی ۳۲ درصد و دارای ۴۳۵ کیلومتر مرز مشترک با سه استان کشور عراق است‌.

بهرام‌نیا اضافه کرد: در استان ایلام بیش از ۵۰۰ پزشک و ۱۹۳ سالن ورزشی و تعداد ۳۷ هزار ورزشکار سامان‌دهی شده وجود دارد.

وی با بیان این‌که سال گذشته ۳۲۰ هزار تن گندم در استان تولید شده است، گفت: با توجه به نزولات جوی، امسال تولید گندم به ۴۰۰ هزار تن خواهد رسید.

استاندار ایلام به نقش‌آفرینی صدا و سیما در اربعین و انتخابات اشاره کرد و گفت: صدا و سیمای مرکز ایلام در انعکاس معرفت‌افزایی اربعین و حضور پرشور مردم در انتخابات، نقش‌آفرین بود.

بهرام‌نیا با اشاره به این‌که ایلام و مهران امروز نگین معنویت و فرهنگ در کشور است، یادآور شد: سال گذشته استان ایلام به عنوان پدیده نوظهور گردشگری در کشور معرفی شد که صدا و سیما و رسانه‌ها با هم‌افزایی در معرفی نقاط بکر و گردشگری نقش مهمی داشتند.

استاندار ایلام با تاکید بر این‌که یکی از افتخارات دولت سیزدهم از لحاظ کمی و کیفی این است که راه ۱۵ ساعته که در سال‌های گذشته زوار از ایلام تا مهران با وجود ترافیک سنگین طی می‌کردند، امروز با چهار بانده شدن به حدود یک ساعت رسیده است، گفت: بیش از ۶۴ هزار میلیارد ریال در دولت سیزدهم هزینه زیرساخت‌های استان ایلام به ویژه حوزه راه‌ها و زیرساخت‌های اربعین‌حسینی شده است.

وی تصریح کرد: صدا و سیما و رسانه‌ها در راستای انعکاس خدمات دولت و نظام اسلامی برای اقشار مختلف مردم و زوار اربعین‌حسینی و معرفت‌افزایی زوار، نقش به‌سزایی ایفا کردند.

کد خبر 6100803

دیگر خبرها

  • ۴۰۰ میلیارد تومان برای ساماندهی پایانه برکت مهران هزینه شد
  • مشهد قطب آجیل ایران می‌شود
  • ۲۳ ایده به مرحله نهایی جشنواره «ایده‌شو» دانش‌آموزی راه یافت
  • رویداد صدرا به شناسایی ایده‌های فناورانه منجر می‌شود
  • ارسال ۱۱۰ ایده به رویداد ملی «طراحی، بسته‌بندی صنایع خلّاق، محصولات خانگی و صنایع‌دستی»
  • ایده‌های برتر رویداد ملی طراحی و بسته‌بندی محصولات معرفی شدند
  • برگزاری رویداد ملی مسئله محور «شروع» در دانشگاه کردستان
  • رویداد ملی مساله محور «شروع» در دانشگاه کردستان آغاز شد
  • رویداد ملی بازی آرا، کمک به صنعت تولید بازی در کشور
  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم