Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد‌ دان و مدرس دانشگاه ضمن تحلیل شرایط کنونی اقتصاد حاکم بر کشور و تأثیر انتخابات آمریکا بر این موضوع گفت: بهتر است آدرس اشتباهی به مردم ندهیم چراکه تجربه نشان داده دشمن خارجی در هر لباسی که باشد به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، دکتر اصغر نعمتی اظهار کرد: تجربه 40 سال اخیر به خصوص برجام بیانگر این است که دو حزب جمهوری خواه و دموکرات تحت هیچ شرایطی در خصوص منافع کشور آمریکا کوتاه نمی آیند و ساده انگارانه است که راه نجات خود را به صندوق های رای آمریکا گره بزنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قرار نیست هیچ کشوری نقش منجی را برای ایران ایفا کند خاطرنشان کرد: خوشبختانه نسل جدید ما اغلب تحصیل کرده و دارای ظرفیت های بسیار در زمینه های گوناگون است لذا با بها دادن به همین جوانان می توان در مسیر رشد و تعالی گام برداشت.

استاد دانشگاه تصریح کرد: کشور در پیچ بحران اقتصادی قرار گرفته، باید شعار و مباحث حاشیه ای را یکبار برای همیشه کنار گذاشت. وقتی می گوییم به جوانان بها داده شود یعنی در عمل هم باید مسیر فعالیت قشر تحصیل کرده و متخصص هموار شود.

نعمتی بابیان اینکه امروز کشور نیازمند حرکت انقلابی است گفت: مطالعه تاریخ نشان می دهد هر مقطع از تاریخ در کشور با تکیه بر نیروی جوانان حرکت انقلابی انجام شده پیشروی کرده ایم و هرکجا وابسته به سایر کشورها بوده ایم از قافله عقب مانده ایم.

وی با تأکید بر اینکه باید به اقتصاد درون زا تکیه کنیم گفت: ایران سرشار از ظرفیت های کشاورزی و طبیعی است که در دنیا نظیرش کمتر پیدا می شود اما چرا چشم بر تمام این ظرفیت ها بسته ایم و به این امید نشسته ایم که کدام کشور قرار است نفت ما را بخرد؟

اقتصاد دان و استاد دانشگاه تصریح کرد: در همین شرایط تحریم هم همه چیز برای رشد کشور مهیا است ومی بینیم که نیروی کار جوان و متخصص، استعداد و نیز منابع طبیعی کافی به وفور در ایران پیدا می شود اما در واقع باید به دنبال پاسخ این سوال باشیم که چه چیزی مانع پیشرفت این کشور شده است؟

نعمتی بحران سوءمدیریت را به مراتب سنگین تر از تحریم های دشمن دانست و گفت: سوءمدیریت و عدم نظارت صحیح بلای جان کشور شده و برخی مسئولان بجای انجام کار مفید منابع را حیف و میل کرده و آدرس غلط به مردم می دهند.

وی تصریح کرد: نباید وقت خود را صرف دو حزب دموکرات و جمهوری خواه کنیم بلکه باید از داخل به تقویت خودمان بپردازیم که این جز با ریشه کن کردن رانت خواری و مدیریت صحیح بر منابع میسر نخواهد بود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اقتصاد اقتصاد مقاومتی انتخابات آمریکا جمهوری خواه دموکرات سوءمدیریت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۶۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به استادان برگزیده کشوری

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا،  حسن زمانیان امروز (سه شنبه) در سی و یکمین آیین نکوداشت اعضای هیئت علمی نمونه کشوری که در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی برگزار شد به اهمیت عملیات وعده صادق اشاره کرد و افزود: اندیشکده‌های جهان باید هر روز بیشتر در این زمینه کار کنند و اهمیت این عملیات روز به روز بیشتر آشکار می‌شود.

وی در مورد آیین تجلیل از استادان برگزیده که هر سال به همت وزارت علوم همزمان با روز معلم برگزار می‌شود، اظهار کرد: اولین جنبه مهم در این آبین، رشد فزاینده استادان برگزیده هر سال نسبت به سال قبل، تعداد گروه‌های برگزیده و میزان جایزه است که نشان می‌دهد عالم و علما در کشور و برای وزارت علوم بسیار مهم هستند.

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران تاکید کرد: در این سازمان محور‌های پژوهشی جهان را تا سال ۲۰۵۰ بررسی کردیم و به این محور‌ها شامل میکروالکترونیک، کوانتوم، هوش مصنوعی، موضوع تغییر اقلیم، توسعه گرافن و سوخت پاک نیتروژن رسیدیم.

زمانیان گفت: هر کدام از استادان برگزیده که روی این حوزه‌ها کار کند و طرح تحقیقاتی را پیش ببرند به آنها تا یک میلیارد تومان پژوهانه اختصاص می‌دهیم.

به گزارش آنا، آیین نکوداشت اعضای هیئن علمی نمونه کشوری امروز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، جمعی از روسای دانشگاه‌های سراسر کشور واستادان نمونه کشوری در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

در مراسم امروز نکوداشت مقام اعضای هیات علمی نمونه کشور ۶۵ استاد به عنوان نمونه معرفی و مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

جوان‌ترین استاد نمونه کشوری ۴۵ سال و پیرترین استاد نیز ۷۰ سال سن دارد.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار به کارمندان؛ حقوق بگیران حق دریافت هدیه ندارند!
  • کارکنان دولت حق دریافت هدیه را نخواهند داشت
  • سگ‌های ولگرد، بلای جان ده‌ها هزار ایرانی (فیلم)
  • قهرمانی کشتی گیر سیرجانی در مسابقات کشوری
  • مرزبانی باید به سیستم‌های رصد و پایش الکترونیک دریا مجهز باشد
  • عنوان اتهامی مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به استادان برگزیده کشوری
  • لواندوفسکی منجی بارسلونا؛ منچستریونایتد پاکسازی می‌کند
  • بارسلونا ۴-۲ والنسیا/ لواندوفسکی بلای جان خفاش‌ها شد+ فیلم
  • پرسپولیس و پارادوکس مدافعان میانی؛ ستاره‌های منجی یا پاشنه آشیل؟